Firma

Analiz- TAV Havalimanları Holding Finansal Değerlendirme Raporu (Alnus Yatırım)



Hedef Fiyat: 439.84 TL
Tavsiye: AL
Potansiyel Getiri: 77.00%

Faaliyet Giderlerindeki Artış, Esas Faaliyet ve FAVÖK Marjlarını Baskılamıştır!
- Şirketin, 2025/06 döneminde elde ettiği Hasılat, geçen yılın aynı dönemine(2024/06)
göre 8,88 Milyar TL(2.çeyrekten gelen yıllık pozitif etki 5,23 Milyar TL)
civarında artış göstererek, 33,96 Milyar TL düzeyinde gerçekleşmiştir. Satışların
Maliyeti ise, aynı dönemler arasında 5,36 Milyar TL civarında(2.çeyrekten gelen
senelik negatif etki 2,87 Milyar TL) artmış ve 20,80 Milyar TL olmuştur. Satışların
Maliyeti'ndeki tutar bazlı artışın, Hasılat tarafındaki artıştan daha
sınırlı olması sonrasında, şirketin Brüt Kâr rakamı, senelik bazda 3,52 Milyar
TL(yüzde 36,51) tutarında artmış ve şirketin finansallarında 13,16 Milyar TL düzeyinde
yer almıştır. Şirketin Brüt Kâr Marjı da, geçen seneki yüzde 38,44 seviyesinden
yüzde 38,74 düzeyine yükselmiştir.
- Şirketin Faaliyet Giderleri, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 2,14 Milyar
TL artmış ve 6,92 Milyar TL olmuştur. ''Ticari Alacaklara ve Borçlara İlişkin Net
Kur Farkları''nın büyük orandaki etkisinin görüldüğü Diğer Net Esas Faaliyet
Gelirleri kaleminde ise, cari dönemde 250,1 Milyon TL(geçen yıl 156,3 Milyon TL)
civarında gelir yazılmıştır. Bu iki kalemdeki değişimlerin mahsup edilmesiyle(özellikle
Faaliyet Giderleri'ndeki artışın etkisiyle), 2,05 Milyar TL!lik negatif
etki ortaya çıkmıştır. Ancak, Brüt Kâr'dan gelen 3,52 Milyar TL'lik pozitif
etki sonrasında, Esas Faaliyet Kârı'nda senelik bazda 1,47 Milyar TL(yüzde 29,36)
artış ortaya çıkmış ve cari dönemde 6,49 Milyar TL olarak gerçekleşmiştir.
Amortisman giderlerinin dahil edilip, kur farkı ve tek seferlik diğer gelirlerin
dahil edilmediği FAVÖK rakamı ise, senelik bazda 2,52 Milyar TL(yüzde 34,93)
düzeyinde artmış ve 7,23 Milyar TL civarında gerçekleşmiştir. Bu gelimeler sonrasında,
şirketin Esas Faaliyet Kâr Marjı yüzde 20,01 düzeyinden yüzde 19,11 seviyesine
gerileme gösterirken, FAVÖK marjı da yüzde 28,84'den yüzde 28,73'e düşüş
göstermiştir.

Faaliyet Dışı Kısımdan Gelen Yüksek Gider Etkisi, Şirketin Zarar Yazmasında Belirleyici
Olmuştur!
Cari dönemde, şirketin Net Yatırım Faaliyet Gelirleri, geçen seneye göre 141,4
Milyon TL düzeyinde artışla 1,16 Milyar TL civarında gerçekleşmiştir. TAV Antalya
Yatırım, TAV Antalya, ATÜ, TGS, ZAICA ve Tibah Operation gibi iştiraklerin oluşturduğu
2024/06 döneminde Özkaynak Yöntemiyle Değerlenen Yatırımları'ndan 224,7
Milyon TL gelir kaydeden şirket, cari dönemde ise 2,60 Milyar TL Zarar Payı
yazmıştır. TMS 29 Enflasyon Muhasebesi'nin etkilediği kısımdan 41,4 Milyon TL(2024/06'da
205,9 Milyon TL) tutarında oldukça sınırlı Net Parasal Pozisyon Kazancı
elde eden şirketin, buna karşın Net Finansman Giderleri ise, ''Net Faiz ve
Kur Farkı Giderleri''nin büyük orandaki etkisiyle 1,92 Milyar TL artış göstermiş
ve cari dönemde 4,86 Milyar TL düzeyinde gelmiştir. Son olarak, geçen yılın aynı
döneminde 522,9 Milyon TL tutarında yer alan Dönem Vergi Giderleri, cari dönemde
1,92 Milyar TL tutarında gelmiş ve Net Kâr/Zarar kalemi'ni baskılayan diğer
unsur olmuştur.

Özetle,
- Esas Faaliyet Kârı'nda ortaya çıkan 1,47 Milyar TL'lik artışa karşın, yukarıda
incelediğimiz faaliyet dışı kısımdan gelen 6,16 Milyar TL'lik yüksek negatif etkinin
mahsup edilmesi sonrasında, şirketin Dönem Net Kârı/Zararı kalemi, senelik
bazda 4,74 Milyar TL civarında azalış göstermiş ve cari dönemde 1,93 Milyar
TL tutarında Dönem Net Zararı meydana çıkmıştır. Geçen yılın aynı döneminde 2,80
Milyar TL civarında Net Kâr elde eden şirketin, böylece Net Kâr Marjı da, yüzde
11,19'dan yüzde -(eksi) 5,68'e hızla düşmüştür.

Operasyonel Gelişmeler ve Beklentiler,
2025/06 döneminde, şirketin operasyonel gelişmelerine dair önemli başlıklar,
- Havacılık Gelirleri, geçen yılın ayını dönemine göre 2,35 Milyar TL(2.Çeyrekte
görülen senelik etki 1,63 Milyar TL) artış göstermiştir. Yer Hizmetleri Gelirleri,
senelik bazda 1,98 Milyar TL(2,Çeyrekten gelen senelik etki 1,28 Milyar TL)
artış ortaya çıkmıştır. Yiyecek-İçecek Hizmet Gelirleri'ndeki artış tutarı 1,22
Milyar TL(2.çeyrekten gelen senelik etki 839,1 Milyon TL) olmuştur. Prime Class
ve Salon Hizmet Gelirleri ve İmtiyaz Ücretleri-Gümrüksüz Mağaza gelirleri ise,
sırasıyla 822,3 Milyon TL ve 560,6 Milyon TL tutarlarında artış kaydetmiştir.
- Şirketin, toplam misafir sayısı, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 3,95 oranında(yaklaşık
1,8 Milyon kişi) artışla 47,7 Milyon civarında olmuştur. Aynı dönemler
arasında Dış Hat Yolcu Sayıları, yüzde 4,60 oranında(yaklaşık 1,3 Milyon
kişi) artarak 30,3 Milyon civarında gerçekleşirken, İç Hat Yolcu Sayıları da yüzde
2,83 oranında(yaklaşık 479 Bin) artışla 17,4 Milyon civarında yer almıştır.
- Şirketin dış hat yolcu sayıları, Orta Doğu'daki jeopolitik gelişmelerden bir miktar
etkilenmiştir. Ciro, daha yüksek ücretler, mevcut operasyonlardaki yolcu
başına gümrüksüz satış artışı, Almatı'da açılan yeni ticari alanlar, Antalya'daki
yeni yiyecek içecek operasyonları ve Katar'daki yeni TAV Technologies projesi
sayesinde, trafik büyümesini aşarak yüzde 12'lik güçlü bir artış göstermiştir.
Katar projesi ve TL'deki enflasyon ilk çeyrekte marjları baskılasa da, ikinci
çeyrekte Türkiye dışındaki havalimanları cironun üzerinde FAVÖK artışı sağladı
ve marj genişlemesi elde etti. Böylece, ilk altı ayda konsolide FAVÖK 237 Milyon
Euro'ya ulaşarak, yıllık bazda yüzde 10 büyüme gösterdi. Net kâr ise, Euro'nun
değer kazanmasından kaynaklanan ertelenmiş vergi ve kur farkı gibi nakit dışı
kalemlerden dolayı baskı altında kalmaya devam etti.

Şirketin, 2025 yılına ilişkin beklentileri şu şekildedir,

- 2025 yılında, 'Ortak Girişimler Hariç' olmak üzere 1.750-1.850 Milyon Euro
civarında(2024 yılında 1.660 Milyon Euro) ciro hedefleyen şirket, toplam yolcu sayısının
ise 110-120 Milyon(2024'te 106,5 Milyon) aralığında gerçekleşmesini ve bunun
75-83 Milyon(2024'te 71,2 Milyon) aralığındaki büyük kısmının Dış Hat Yolcusu
olmasını öngörmekte.
- 2025 yılının tamamı için 'Ortak Girişimler Hariç' olmak üzere 520-590 Milyon Euro(2024'te
489,4 Milyon Euro) bandında FAVÖK tahmin eden şirket, Yatırım Harcamaları'nın
da, yine 'Ortak Girişimler Hariç' 140-160 Milyon Euro dolaylarında olmasını
öngörmekte. İlave olarak, Almatı Yeni Yatırım Programı'nın da(Şirketin
yeni yatırım planı kapsamında, Almatı Havalimanı'na, 2025-2029 yılları arasında
5 yıla yayılmış şekilde yaklaşık 300 Milyon Euro daha yatırım yapılması planlanıyor.)
toplam yatırımlar üzerinde etkili olması beklenmekte.
- Dipnot: şirketin 2025 beklentileri herhangi bir seyahat kısıtlamasının, başka
mücbir sebeplerin veya güvenlikle ilgili gelişmelerin olmadığı, döviz piyasalarında
beklenmeyen dalgalanmaların veya diğer anormal koşulların yaşanmadığı ve normal
iş koşullarının devam ettiği varsayımına dayanmaktadır. Bu varsayımlardan
sapmaların, beklenen yolcu sayısı ve 2025 mali sonuçları üzerinde önemli etkileri
olabileceği duyurulmuştur.

Finansal Tahminlerimiz ve Değerleme,
Finansal Tahminler,
- Şirketin cirosunda, ortalama yüzde 40 büyüme öngörüyoruz. Maliyetlerin yüzde 62
civarında yer almasını ve bu kapsamda brüt kâr marjının da yüzde 38 civarında
olmasını tahmin etmekteyiz. Faaliyet giderleri'nin ciroya oranının ise, ortalama
yüzde 20 düzeyinde olmasını beklemekteyiz. Bu projeksiyonlar kapsamında, net
kâr marjlarının 2026 yılından itibaren artışa geçmesini öngörüyoruz. Diğer yandan,
2020 yılından itibaren temettü ödemesi yapmayan şirketin, önümüzdeki 5 yıllık
dönemde de temettü ödemesi yapmamasını öngörüyor, buna karşın ortalama yüzde
30 civarında sermaye harcaması yapılmasını bekliyoruz.



* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı
kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti, aracı kurumlar, portföy
yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında
imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır.
Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların
kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve
getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan
bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar
doğurmayabilir.


Önemli Not: Bu haberde dosya eki bulunmaktadır. Kullanıcılarımızın dosyaya erişmek için
Manşet'in üst kısmında yer alan linki tıklamaları yeterlidir.

-iDeal Haber Merkezi-
- twitter.com/iDealDataHaber // www.idealdata.com.tr -

Çerez Ayarları

Daha iyi, hızlı ve güvenli bir kullanım sağlamak amacıyla web sitemizde tarayıcı çerezleri kullanıyoruz. Detaylı bilgi için Çerez Aydınlatma Metni 'ni inceleyebilirsiniz.