Finansal Değerlendirme ve Hedef Fiyat Revizyonu
Türk Hava Yolları <THYAO>
Endeks Üstü Getiri
Fiyat :295,50 TL
Hedef Fiyat: 495 TL
Hedef Getiri: %67,5
Sürpriz İçermeyen Sonuçlar
THYAO için hedef fiyatımızı 490 TL'den 495 TL'ye yükseltiyor ve endeks üstü getiri
tavsiyemizi sürdürüyoruz.
Türk Hava Yolları 2025 yılının ikinci çeyreğini geçen yılın aynı dönemine kıyasla
%26,5 artışla 231,3 milyar TL ciro, %35,2 artışla 46,1 milyar TL FAVÖK, bu dönemde
gerçekleşen 4,7 milyar TL'lik vergi gideri nedeniyle 26,8 milyar TL net kar
ile tamamladı. 6 aylık bazda bakıldığında, ciro %23,6 artış göstererek 408,0
milyar TL'ye ulaşırken, FAVÖK %13,5 artışla 56,2 milyar TL olarak gerçekleşti.
Net kar ise 6A24'teki 4,5 milyar TL tutarındaki vergi gelirinin aksine 6A25'te
gerçekleşen 4,0 milyar TL vergi gideri kaynaklı olarak %33,0 daralma göstererek
25,0 milyar TL oldu.
Kargo Gelirleri Yavaşlama Gösterdi
Şirketin raporlama birimi olan dolar bazında bakıldığında, kargo gelirleri, yavaşlayan
küresel taşıma talebiyle, 2Ç25 itibariyle %9,4 daralma gösterirken, 6A25
itibariyle %4,3'lük düşüş gerçekleşti. Yolcu ve teknik gelirlerler ise kargoya
kıyasla güçlü performans gösterdi. 2Ç25 itibariyle, yolcu ve teknik gelirler sırasıyla
%7,4 ve %31,4 artış gösterdi. 6A25 itibariyle değerlendirildiğinde, büyüme
sırasıyla %5,3 ve %14,4 olarak gerçekleşti. Esas faaliyet karında, 6 aylık
bazda yatay bir görünüm mevcutken, azalan maliyet baskısıyla 2Ç25 itibariyle %19,5'lik
artış yaşandı.
Düşen Akaryakıt Maliyetleri Gider Büyümesini Sınırladı
Şirketin ana gider kalemlerinden olan personel giderleri 6A24'e kıyasla dolar bazlı
%26,4 artış gösterirken, bunda artan kapasite kaynaklı personel artışı ile
enflasyona kıyasla sınırlı artan USD/TL kurunun etkisi oldu. Akaryakıt gideri ise
6A24'e kıyasla düşük petrol fiyatları etkisiyle %10,9 düşüş gösterdi. Giderlerin
içerisinde payı görece düşük olan yer hizmetleri %8,8, havaalanı&üst geçiş
giderleri %13,9, yolcu hizmet&ikram giderleri %18,7, bakım giderleri %21,9, diğer
giderler ise %18,3 ile maliyet artışı gösteren diğer kalemler oldu. Uçak sahipliği
giderleri(amortisman ve uçak kiralama giderinden oluşmakta) 6A24'e kıyasla
%0,6, satış&pazarlama giderleri %6,1 oranında azalış gösterdi. CASK tarafında
değerlendirildiğinde personel giderlerindeki değişim hala yüksek görünmektedir.
CASK, 6A24'e kıyasla %0,4 artarken, akaryakıt hariç CASK'taki artış daha yüksek
gerçekleşti(%7,7). Akaryakıt hariç CASK'taki yükseliş personel ücret artışları,
GTF motoru kaynaklı sorunlar sebebiyle yere indirilen uçaklardan kaynaklandı.
Ancak, çeyreklik bazda bakıldığında pozitif maliyet yönetimi göze çarpmaktadır.
CASK 2Ç24'e kıyasla %2,4 düşüş gösterirken, akaryakıt hariç CASK %3,5 artış
gösterdi.
2025 Beklentileri Büyük Ölçüde Korundu
Şirket, 2025 yılı için ilan edilen beklentilerde yıl sonu filo tahmini ve yolcu
kapasitesindeki sınırlı güncelleme haricinde revizyona gitmedi. 2025 yılında, 2024
yılına kıyasla yolcu kapasitesinde %7-8'lik bir artış beklerken (eski: %6-8
artış) , 91+ milyon yolcu sayısına ulaşmayı hedefliyor. Toplam gelirde 2024'e
kıyasla %6-8 bandında bir artış öngörülürken, yakıt hariç CASK'ta orta tek haneli
artış bekleniyor. Yıl sonu için öngörülen EBITDAR marjı ise %22-24 bandında
olurken (6A25 itibariyle: %20,2), yılın sonunda 520-525 uçak sayısına ulaşılması
(Eski: 515-525) bekleniyor.
Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı
kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti, aracı kurumlar, portföy
yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında
imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır.
Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların
kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve
getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan
bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar
doğurmayabilir.
Önemli Not: Bu haberde dosya eki bulunmaktadır. Kullanıcılarımızın dosyaya erişmek için
Manşet'in üst kısmında yer alan linki tıklamaları yeterlidir.
-iDeal Haber Merkezi-
- twitter.com/iDealDataHaber // www.idealdata.com.tr -
Daha iyi, hızlı ve güvenli bir kullanım sağlamak amacıyla web sitemizde tarayıcı çerezleri kullanıyoruz.
Detaylı bilgi için
Çerez Aydınlatma Metni 'ni inceleyebilirsiniz.