Gerçekleşen ve Tahminler
2Ç25 sonuçları genel olarak piyasa beklentileriyle uyumlu. THY 2Ç25'de piyasa beklentisi
olan 658 milyon ABD doları ile genel olarak uyumlu, ancak bizim 489 milyon
ABD doları beklentimizden daha yüksek, yıllık bazda %27 düşüşle 691 milyon
ABD doları net kar bildirdi. 2Ç25 net kar rakamı 2025'in ilk yarısındaki net karı,
yıllık bazda %45 düşüşle 647 milyon ABD dolarına ulaştırdı. 2Ç25'de 104 milyon
ABD doları olarak kaydedilen vergi gideri (2Ç25'de 85 milyon ABD doları vergi
geliri), artan kur farkı zararları ve finansal yatırımlardan elde edilen faiz
gelirlerindeki düşüş, 2Ç25 net karındaki daralmanın başlıca nedenlerini oluşturuyor.
Beklentilerle uyumlu Türk Hava Yolları, 2Ç25'de yıllık bazda %6 artışla
5,98 milyar ABD doları net satış geliri elde etti ve şirketin 2025'in ilk yarısındaki
net satış gelirini yıllık bazda %4 artışla 10,87 milyar ABD dolarına ulaştı.
Piyasa tahminlerini %7 üzerinde, THY, 2Ç25'de yıllık %13 artışla 1,36 milyar
ABD doları FAVÖK elde ederken, yıllık bazda FAVÖK marjında 1,5 yüzde puanlık
bir iyileşme kaydetti.
Son Çeyrekte Öne Çıkanlar
Kargo birim gelir gelirlerindeki düşüşe rağmen konsolide ciroda artış devam ediyor.
Yolcu gelirleri, 2Ç25'de %7'lik kapasite artışı ve %0,7'lik RASK iyileşmesiyle
yıllık bazda %7 artarak 4,94 milyar ABD dolarına yükseldi. Öte yandan, kargo
hacimlerindeki %6'lık büyümeye rağmen kargo birim gelirlerindeki düşüş nedeniyle
kargo gelirleri yıllık bazda %9 daralarak 802 milyon ABD dolarına geriledi.
Yolcu birim gelirleri, 2Ç25'de yıllık bazda yalnızca %0,6 düşüşle 8,85 ABD sentine
geriledi. Yolcu birim gelirleri 2Ç25'de Avrupa'da (+%1,1), Orta Doğu'da (+%0,9)
ve Türkiye'de (+%5,3) iyileşirken, Amerika'da (-%3,8), Uzak Doğu'da (-%1,3)
ve Afrika'da (-%0,3) yolcu gelirleri düştü.
Yakıt dışı CASK'da kısmı artış. Personel giderleri (%22), havalimanları ve navigasyon
giderleri (%22), yolcu hizmetleri ve ikram (%17) ve bakım (%22) giderleri,
faaliyet giderlerindeki artışa en büyük katkıyı sağlayan kalemler oldu. Yakıt
hariç CASK, 2Ç25'de yıllık bazda %3,5 artarak 5,80 ABD sentine yükselirken, toplam
CASK, düşük yakıt fiyatları nedeniyle 2Ç25'de %2,3 azalarak 7,91 ABD sentine
geriledi. Yakıt hariç CASK artışı 1Y25'de %7,7 oldu. Havayolu şirketi, GTF uçuşlarının
durdurulmasının yakıt hariç CASK üzerindeki etkisinin 1Y25'de yaklaşık
1 puan olduğunu belirtti. THY, 2025 ve 2026 yılları için sırasıyla 67 ABD doları
olan Brent petrolünün başa-baş noktasındaki fiyatı üzerinden yakıt tüketiminin
%50'sini ve %10'unu koruma altına aldı (hedge).
Net borç pozisyonu, 2024 sonu itibarıyla 5,8 milyar ABD dolarından, 1Y25 sonunda
6,3 milyar ABD dolarına yükseldi. Net Borç/FAVÖK, 2024 sonundaki 1,1x'den , 1Y25
sonunda 1,2x hafifçe yükseldi.
Görünüm
2025 için önceki beklenti korundu. THY, 2025 yılında %7-%8 kapasite büyümesi ve
91 milyonun üzerinde yolcu trafiği öngörmeye devam etti. Yıl sonu filo büyüklüğü
520-525 uçak olarak öngörülüyor. THY, 2024 yılında %25,3 olan FAVKÖK marjının
2025 yılında %22-24 seviyesinde olmasını hedeflerken, %6-8 civarında ciro artışı
ve yakıt dışı CASK'da da orta tek haneli büyüme hedefliyor.
Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı
kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti, aracı kurumlar, portföy
yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında
imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır.
Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların
kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve
getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan
bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar
doğurmayabilir.
Önemli Not: Bu haberde dosya eki bulunmaktadır. Kullanıcılarımızın dosyaya erişmek için
Manşet'in üst kısmında yer alan linki tıklamaları yeterlidir.
-iDeal Haber Merkezi-
- twitter.com/iDealDataHaber // www.idealdata.com.tr -
Daha iyi, hızlı ve güvenli bir kullanım sağlamak amacıyla web sitemizde tarayıcı çerezleri kullanıyoruz.
Detaylı bilgi için
Çerez Aydınlatma Metni 'ni inceleyebilirsiniz.