Brisa, 2025 yılının ikinci çeyreğinde katma değerli ve kâr marjı yüksek segmentlerde
büyümeye ve operasyonel verimliliğe odaklandı. Güçlü markaları ve ürün portföyü
ile premium segmentte pazar payını artırarak lider* konuma yükseldi.
Şirket yılın ilk yarısında, %19,0 brüt kâr marjı elde etti.
Türkiye lastik sektörünün mobilite lideri Brisa, 2025 yılı ikinci çeyrek finansal
sonuçlarını açıkladı. Yılın ikinci çeyreğinde artan global riskler ve zorlu piyasa
koşullarında Brisa, stratejik odağını koruyarak, yüksek teknolojiye sahip
katma değerli ürünlerde pazar payını artırmaya odaklandı ve pazarın üzerinde bir
büyüme kaydederek lider konuma yükseldi. İç pazarda özellikle ticari ürün grubundaki
talep düşüşü ve fiyat artışlarının enflasyonun gerisinde kalması nedeniyle
şirketin 2025 yılı ilk altı aylık cirosu geçen yılın aynı dönemine göre düşüş
gösterdi. Şirketin ilk altı aylık cirosu 17,4 milyar TL olarak gerçekleşti.
Bununla birlikte, üretimde sağlanan verimlilik artışı ve maliyetlerdeki kontrollü
görünüm neticesinde yılın ilk altı aylık döneminde %19,0 seviyesinde brüt kâr
marjı elde edildi. Şirketin bu dönemde esas faaliyet kârı ise 652 milyon TL seviyesinde
gerçekleşti.
Finansal dayanıklılık ve katma değer odaklı stratejik yaklaşım
Brisa, 2025'i finansal dayanıklılığını korumaya odaklandığı bir yıl olarak konumlandırıyor.
Şirket, yüksek katma değerli ürün ve hizmetlere odaklanarak, kârlı
büyüme potansiyeli sunan segmentlerde yatırımlarını sürdürüyor. Gelecek odağını
koruyarak, operasyonel ve sermaye harcamalarını, uzun vadeli değer yaratma hedefiyle
kontrollü biçimde yönetiyor.
Brisa CEO'su Haluk Kürkçü, sonuçlara ilişkin yaptığı değerlendirmede şunları söyledi:
2025'in ikinci çeyreğinde zorlu ekonomik koşullar ve sektörel daralmalara rağmen,
stratejik segmentlere odaklanmamız ve yüksek operasyonel verimliliğimiz sayesinde
finansal dayanıklılığımızı koruduk. Premium segmentteki yüksek katma değerli
ürünlerimize odaklandığımız bu dönemde pazarın üzerinde büyüme performansı
sergileyerek pazar payımızı artırdık.
Türkiye'nin elektrikli ve hibrit araçlara özel ilk yerli lastiği olan Lassa Revola'nın
Yılın Seçilmiş Ürünü ödülüne layık görülmesi, tüketici güveninin yanı
sıra Ar-Ge kabiliyetimizin güçlü bir göstergesi oldu.
Mobilite vizyonumuz doğrultusunda teknolojik dönüşüm ve hizmet inovasyonu alanlarında
da ilerlemeyi sürdürüyoruz. Arvento iş birliğiyle hayata geçirdiğimiz Rotawatt
ve Arvento Connect uygulamalarıyla dijital mobilite alanında yenilikçi çözümler
geliştirdik. Rotawatt, elektrikli araç kullanıcılarına entegre şarj istasyonu
erişimi sunarken, Arvento Connect, filo yöneticilerine yapay zekâ destekli
sürüş analitiği ile operasyonel riskleri azaltma imkânı sağlıyor.
Global büyüme stratejimiz kapsamında ise Mısır'da, distribütörümüz GB Auto iş birliğiyle
Kahire'de açtığımız ilk perakende mağaza ile tüketicilere doğrudan erişebileceğimiz
önemli bir adım attık. Bu adım, marka bilinirliğimizi artırırken,
ihracat gücümüzü ve uluslararası pazarlardaki uzun vadeli konumlanmamızı da destekliyor.
2025'in ikinci yarısında da hem yurt içinde hem de global ölçekte mobilite çözümleriyle
sürdürülebilir değer yaratmaya ve yüksek teknolojiye sahip ürün portföyümüzü
büyütmeye devam edeceğiz.
-iDeal Haber Merkezi-
- twitter.com/iDealDataHaber // www.idealdata.com.tr -
Daha iyi, hızlı ve güvenli bir kullanım sağlamak amacıyla web sitemizde tarayıcı çerezleri kullanıyoruz.
Detaylı bilgi için
Çerez Aydınlatma Metni 'ni inceleyebilirsiniz.