GÜNÜN YORUMU
Haziran'da sanayi üretimi önceki yıla göre %8.3 büyümeyle son 16 ayın en yüksek
büyüme oranına ulaştı. ABD Başkanı Donald Trump, altın ithalatına tarife uygulanmayacağını
açıkladı. Ayrıca Çin ile gümrük vergileri ateşkesini 90 gün daha uzatan
bir kararname imzaladı. Bugün Türkiye'de ödemeler dengesi, ciro endeksleri
ve perakende satış verileri açıklanacak. Yurt dışında ize ABD TÜFE verileri takip
edilecek. Bugün Asya piyasaları alıcılı bir seyir izlerken ABD vadelileri yatay
işlem görüyor. Borsa İstanbul'un güne hafif alıcılı bir seyirle başlamasını
öngörüyoruz.
AÇIKLANAN FİNANSALLAR
CCOLA
Coca Cola İçecek'in enflasyon muhasebesi etkisini içeren 2Ç25 finansallarında konsolide
satış hacmi yıllık %4.7 artışla (TR -%5.0/ yurt dışı +%10.6) 473mn ünite
kasa, cirosu yıllık %3 daralmayla 48.1milyar TL, diğer gelir/giderden arındırılmış
FAVÖK rakamı %17 gerilemeyle 9.1 milyar TL ve net karı ise %31 düşüşle 5.1
milyar TL'dir. Finansallar genel hatlarıyla piyasa beklentilerine paraleldir.
Türkiye operasyonlarındaki operasyonel marjlarının konsolide bazda negatif etkisini
hacim büyümesi ve operasyonel marjlarda nispeten daha olumlu seyreden yurt
dışı operasyonları limitlemiştir. Konsolide FAVÖK marjı %18.8'le yıllık bazda
332bps zayıflamıştır ve brüt marjdaki yıllık 274bps düşüşten de fazladır. Net
finansman giderlerleri ve vergideki yıllık düşüşe rağmen net parasal kazançtaki
gerileme net karda yıllık bazda baskı yaratmıştır. Şirket, 2025 beklentilerini
korumuştur ve telekonferansı bugün 16:00'dadır. Nötr.
HTTBT
Hitit Bilgisayar, 2025 yılının ikinci çeyreğinde 396 milyon TL net satış açıkladı.
Bu tutar, hem piyasa beklentisi hem de bizim beklentimiz olan 394 milyon TL
ile uyumlu gerçekleşti. Yıllık bazda yaklaşık %50,6'lık bir büyüme kaydedildi (2Ç24'te
263 mn TL). Şirketin fonksiyonel para birimi olan dolar bazında ise 19,8
milyon USD ciro elde edilirken, geçen yılın aynı çeyreğine kıyasla büyüme oranı
%31 oldu.
Aynı dönemde şirket, yıllık bazda %54 artışla 183 milyon TL FAVÖK açıkladı. FAVÖK
marjı yaklaşık 100 baz puan iyileşerek %46 seviyesinde gerçekleşti (2Ç24: 118,7
milyon TL, %45 marj). Piyasa beklentisi 176 milyon TL, bizim beklentimiz ise
166 milyon TL seviyesindeydi. İkinci çeyrek boyunca TL'nin reel değer kaybının,
şirketin operasyonel performansına olumlu katkı sağladığını değerlendiriyoruz.
Net kâr tarafında şirket, bizim 95 milyon TL'lik tahminimizin üzerinde, piyasa beklentisi
olan 105 milyon TL'ye paralel bir sonuçla 109 milyon TL açıkladı (2Ç24'te
79,5 mn TL). Net kâr marjı %27,5 seviyesinde gerçekleşti (2Ç24'te %30,2).
Marjda görülen yaklaşık 250 baz puanlık daralma, büyük ölçüde 2Ç24'te bulunmayan
vergi ödemeleri ve finansal giderlerden kaynaklandı.
Ciro kompozisyonuna bakıldığında, SaaS gelirleri toplam cironun en büyük bölümünü
oluşturmaya devam etti. Ancak SaaS gelirleri altında sınıflandırılan ve yüksek
kârlılık potansiyeli taşıdığına inandığımız ADS (Agency Distribution System)
gelirlerinin toplam içindeki payı yalnızca %4 seviyesinde kaldı. Şirketin güçlü
gelecek projeksiyonlarının gerçekleştirilmesinde bu segmentten elde edilecek gelirin
önemli olduğu görüşündeyiz. Mevcut görünümde, yıl sonu için şirketin beklentisine
paralel olarak SaaS gelirlerinin %10'unun PSS'ten oluşacağı yönündeki
beklentimizin risk altında olduğunu, bunun da gelecek ciro projeksiyonları üzerinde
etkisinin yakından izlenmesi gerektiğini düşünüyoruz.
Sonuçları hisse açısından nötr olarak değerlendiriyor, hisse başına 68,64 TL hedef
fiyatımızı ve Endeks Üzeri Getiri tavsiyemizi koruyoruz.
KOZAL
Koza Altın, 2Ç25'te 1,3mlrTL'lik yatırım faaliyetlerinin desteğiyle 1,1mlrTL net
kar açıkladı (2Ç24: 53mnTL net zarar / Piyasa beklentisi: 846mnTL net kar). Şirket,
bu dönemde 27,0bin ons altın üretimi gerçekleştirdi (2Ç24: 26,9bin ons).
Satış hacmi, 2Ç25'te yıllık %20 azalışla 21,5bin ons seviyesinde gerçekleşirken
ciro yıllık %2 azalışla 2,7mlrTL'ye ulaştı. 1Y25'te ons başı altın satış fiyatı
2,937USD iken 1Y24'te fiyat 2,158USD'ydi. Ons başı parasal maliyetler 1Y25'te
2,298USD/ons oldu (1Y24: 1,812USD/ons). Brüt kar marjı 1900 baz puan iyileşerek
%50,2 seviyesine ulaştı. Artan brüt karlılığa rağmen operasyonel giderler/ satışlar
oranındaki yükselişten kaynaklı 799mnTL FAVÖK elde edildi (2Ç24: 802mnTL).
FAVÖK marjı ise yatay diyebileceğimiz %29 olarak gerçekleşti (2Ç24: %28,4).
Şirket, 2Ç25'te 819mnTL net parasal kayıp kaydederken bu rakam geçtiğimiz sene
için yaklaşık 2,3mlrTL net kayıp seviyesindeydi. Yatırım fonu ve hisse senedi gerçeğe
uygun değer artışlarından kaynaklı 1,3mlrTL yatırım faaliyetlerinden gelir
açıkladı (2Ç24: 1,2mlrTL). 2024 sonunda 13,3mlrTL olan net nakit pozisyonu 2Ç25
sonu itibariyle 14,9mlrTL'ye yükselmiştir. Sonuçları, nötr olarak değerlendiriyoruz.
ŞİRKET HABERLERİ
MAVI
MAVI, dün ortalama 41.21TL fiyattan 200.000 adet pay geri alındığını ve sahip olduğu
MAVI paylarının 2,145,572 adede ulaştığını açıklamıştır (Şirket sermayesine
oranı %0,27). Nötr.
PETKM
Petkim'in haftalık olarak paylaştığı Etilen - Nafta makası verilerine göre 8 Ağustos
itibariyle bir önceki haftaya göre Etilen fiyatları 835 USD/ton'dan 875 USD/ton'a
yükselirken, Nafta fiyatları 543 USD/ton'dan 545 USD/ton'a yükseldi. Bu
veriler sonucunda Etilen - Nafta Makası önceki haftaya göre %12,99 artışla 330
USD oldu.
PLATTS Petrokimya endeksi 8 Ağustos itibariyle bir önceki haftaya göre 799 USD/ton
seviyesinden %0,14 düşüşle 798 USD/ton seviyesine gerilerken 1 yıllık ortalamasının
%3,35 ve 5 yıllık ortalamasının %14,93 altında kaldı.
Haftalık verileri hisse senedi için hafif pozitif olarak değerlendiriyoruz.
MAKRO HABERLER
Sanayi Üretimi (Haz-25)
Sanayi üretimi büyümesi %8.3. Haziran'da sanayi üretimi önceki yıla göre %8.3 büyümeyle
son 16 ayın en yüksek büyüme oranına ulaştı. Önceki aya göre ise üretim
artışı ise %0.7 ile Mayıs'taki %3.2'nin baz etkisini yansıttı. Mayıs ayında imalat
sanayi sektörlerinden 17'inde aylık büyüme yaşanırken Haziran'da bu sayı 9'a
geriledi. Ana kategoriler bazında aylık üretime en büyük katkıyı 1.1 puan ile
sermaye malları üretimi ve de 2.2 puan ile yüksek teknolojili ürünler üretimi
gerçekleştirirken sektörel bazda savunma sanayi araçlarını barındıran diğer ulaşım
araçları imalatı aylık üretime 1.3 puan katkıda bulundu. Bilgisayar, elektronik
ve optik ürünlerin imalatı 0.2 puan ile diğer ulaşım araçlarından sonra ikinci
sırada yer aldı.
En büyük katkı savunma sanayinden. Yıllık bazda diğer ulaşım araçları üretimi %54.9
ile %8.3'lük üretim artışının 2.2 puanını oluşturdu. Üretime bir diğer önemli
katkı da yıldan yıla %14.2 büyümeyle üretim artışının 1.8 puanını oluşturan
gıda ürünleri imalatı oldu. Diğer ulaşım araçlarının ardından en yüksek yıldan
yıla üretim büyümesi %46.0 ile bilgisayarların, elektronik ve optik ürünlerin imalatı
ve %30.7 ile ağaç ve mantar ürünleri imalatı oldu. Bu sektörlerin ağırlığının
gıdaya nazaran daha düşük olması nedeniyle iki sektörün üretim artışına katkısı
sırayla 0.9 ve 0.4 puan olarak gerçekleşti.
İhracat ağırlıklı sektörlerden ortalama katkı.. İhracat iklim endeksinin işaret
ettiği ihracat performansına paralel şekilde ihracat ağırlıklı sektörlerden tekstil
ve ana metal sanayi sırayla %0.7 ve %1.2 büyürken uzun süredir mali sıkıntıların
ön planda olduğu hazır giyim sektöründe imalat %6.5 daraldı, motorlu taşıtlar
imalatı ise önceki aya göre %0.7 geriledi. Nisan'da 50.8 seviyesindeki ISO
İhracat İklim Endeksi Mayıs ve Haziran'da 51.0 olarak gerçekleşmiş ve belirgin
bir ivmelenme göstermese de ihracat büyümesine işaret etmişt
Yatırım sinyali zayıf. Yatırımın öncü göstergesi olarak takip ettiğimiz sermaye
malları üretimi kuvvetli olsa da bu kuvvet yatırım ivmesinden ziyade savunma sanayi
üretiminden kaynaklanıyor. Diğer yatırım göstergeleri olan makine ve techizat
imalatı ile elektrikli ürünler imalatı aylık sırayla %1.7 ve %1.5 daraldı.
Makine ve techizat imalatı geçen seneye göre de %4.2 düşüş gösterdi. 2024 başından
beri önceki seneye göre daralan makine ve techizat imalatı inşaat dışı yatırımlarda
canlanma ile ilgili olumsuz bir resim ortaya koyuyor.
Yılın ikinci çeyreğinde ivmelenme. Yılın ilk çeyreğinde geçen senenin aynı ayına
göre %0.7 büyüyen sanayi üretimi ikinci çeyrekte %5.5 büyümeye kaydetti. Büyümeyi
destekleyen ana unsur yine %24.2 büyüyen diğer ulaşım araçları ve %25.4 büyüyen
bilgisayar, elektronik ve optik ürünlerin imalatı oldu. 19 Mart türbülansı
sonrası yaşanan belirsizlik ve finansman maliyetlerindeki artışa rağmen imalat
sanayi ikinci çeyrekte önemli bir toparlanma göstererek GSYH'Ye girdi niteliği
taşıyan takvim etkisinden arındırılmamış bazda %7.3 büyüme gösterdi. Bu da ikinci
çeyrek GSYH büyümesinin %4.0'ün üzerinde, yılın tamamına dair büyümenin ise
%3.0'ün üzerinde gelebileceğini gösteriyor.
Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı
kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti, aracı kurumlar, portföy
yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında
imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır.
Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların
kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve
getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan
bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar
doğurmayabilir.
Önemli Not: Bu haberde dosya eki bulunmaktadır. Kullanıcılarımızın dosyaya erişmek için
Manşet'in üst kısmında yer alan linki tıklamaları yeterlidir.
-iDeal Haber Merkezi-
- twitter.com/iDealDataHaber // www.idealdata.com.tr -
Daha iyi, hızlı ve güvenli bir kullanım sağlamak amacıyla web sitemizde tarayıcı çerezleri kullanıyoruz.
Detaylı bilgi için
Çerez Aydınlatma Metni 'ni inceleyebilirsiniz.