2Ç25 Finansal Sonuçlar - Sınırlı Negatif
Tavsiye: AL
Hisse Fiyatı: 543,00 TL
Hedef Fiyat: 818,80 TL
Getiri Potansiyeli: %51
- Hem bizim hem piyasa beklentisinin altında net kar. Migros, 2Ç25'te beklentimiz
olan 1,06 mlr TL ve piyasa ortalama beklentisi olan 1,02 mlr TL'nin oldukça altında
yıllık bazda %65,6 düşüşle 281 mn TL ana ortaklık net karı açıkladı. Beklentimizin
altında kalan net karda, artan finansman giderleri ve beklentimizinden
daha yüksek gerçekleşen diğer faaliyetlerden giderler kalemi etkili oldu. Öte
yandan TMS 29 uygulaması kapsamında endeksleme etkisi sonucu kaydedilen parasal
kazancı bu yılın ilk çeyreğinde kaydedilen 3,78 mlr TL seviyesinden, 4,79 mlr
TL seviyesine yükseldi. Operasyonel tarafta ise ağırlıklı olarak ilk çeyrekteki
ücret artışlarından kaynaklı operasyonel giderler üzerindeki enflasyonist baskının,
ikinci çeyrekte nispeten azaldığını takip ettik. Migros 2Ç25'te yıllık
%10 artışla 4,99 mlr TL FAVÖK kaydetti (2Ç24: 4,53 mlr TL). Şirketin 2Ç25'te %5,4'e
ulaşan FAVÖK marjı, yıllık bazda 0,2 puan, yılın ilk çeyreğine kıyasla ise
0,7 puan iyileşme gösterdi. 2025'in ikinci çeyreğinde, 2Ç24'e kıyasla vadeli alımlarda
uygulanan faiz oranının daha düşük olmasına rağmen, stoklardaki enflasyon
düzeltmesi etkisinin yıllık bazda azalması, FAVÖK marjındaki artışta etkili
oldu. Özetle, ciro ve operasyonel karlılık tarafında piyasa beklentisi ile uyumlu,
net kar tarafında beklentilerin altında açıklanan finansal sonuçların hisse
performansına yansımasını 'sınırlı negatif' olarak değerlendiriyoruz.
- Kurum beklentimizi karşılayan satış gelirleri. Migros, 2Ç25'te hem bizim hem piyasa
ortalama beklentisi ile uyumlu, yıllık %5,7 reel büyüme kaydederek 91,7 mlr
TL net satış geliri kaydetti. Beklentimiz 91,52 mlr TL, piyasa ortalama beklentisi
92,09 mlr TL net satış geliri kaydedilmesi yönünde bulunuyordu. Geçen yılın
yüksek bazına rağmen, birebir mağazalarda (LfL) müşteri trafiğinde %1,6 artış,
birebir mağazalarda sepet büyüklüğünde reel olarak %1,3 artış kaydedildi. Fiyat
indirimleri, etkili promosyon kampanyaları ve online kanallar aracılığıyla
daha fazla müşteriye ulaşılması bu artışta etkili oldu. ? 2025 yılı ikinci çeyrekte
66 yeni mağaza açılışı gerçekleşti. Yılın ikinci çeyreğinde 66 yeni mağaza
açılışı ile yılın ilk yarısında açılan yeni mağaza sayısı 122'ye ulaştı. 2025
yılının ilk yarısında farklı formatlarda açılan 122 yeni fiziksel mağaza ile,
Migros'un mağaza portföyü Haziran 2025 sonu itibarıyla 3.683'e ulaştı. Online hizmet
veren mağaza sayısı ise yıllık bazda 1.185'ten 1.553'e yükseldi. İlk yarıda
net satış alanında yıllık bazda %3,7 büyüme kaydedildi.
- FAVÖK, beklentimiz ile uyumlu piyasa beklentisinin ise hafif altında gerçekleşti.
Migros'un FAVÖK'ü kurum beklentimiz olan 5,06 mlr TL'ye yakın, piyasa ortalama
beklentisi olan 5,18 mlr TL'nin ise %3,6 altında yıllık bazda %10 artışla 4,99
mlr TL seviyesinde gerçekleşti (2Ç24: 4,53 mlr TL). 2Ç24'te %5,2 olan FAVÖK
marjı, 2Ç25'te %5,4'e yükseldi. 2025'in ikinci çeyreğinde, 2Ç24'e kıyasla vadeli
alımlarda uygulanan faiz oranının daha düşük olmasına rağmen, stoklardaki enflasyon
düzeltmesi etkisinin yıllık bazda azalması, FAVÖK marjındaki artışta etkili
oldu. Vadeli alımlarda uygulanan faiz oranı ile stoklardaki enflasyon düzeltmesi
etkileri hariç tutulduğunda ise, FAVÖK marjı 2Ç25'te 2Ç24'e göre 0,1 puan,
1YY25'te ise 1YY24'e göre 0,3 puan geriledi.
- Yıllık bazda net nakitten net borca geçilirken, çeyreksel bazda net borçta gerileme
kaydedildi. 2025 yılının ikinci çeyreğinde Migros, ağırlıklı olarak mevduat
faiz geliri kaynaklı olarak 1,76 mlr TL finansman geliri elde etti. 2Ç25'te
finansman giderleri %10,6 artarak 2,79 mlr TL oldu. Finansman giderlerindeki artışta,
özellikle yeni dağıtım merkezlerinin uzun dönemli kira kontratları sebebiyle,
kiralama yükümlülüklerine ilişkin faiz giderlerindeki (TFRS 16) yükseliş
etkili oldu. Dolayısıyla 2Ç25'te net finansman giderleri yıllık bazda %45,6 artışla
1,03 mlr TL'ye yükseldi. Öte yandan, Migros 2Ç24'teki 2,04 mlr TL net nakit
seviyesinden 2Ç25'te 5,37 mlr TL net borç pozisyonuna geçerken, ilk çeyrek sonundaki
5,9 mlr TL net borç seviyesine kıyasla ise net borcunda %9 gerileme kaydedildi.
- Migros 2025 yılı beklentilerini korudu. TMS 29 enflasyon muhasebesine göre, 2025
yılı konsolide satış büyümesinin %8-10 mertebesinde olmasının beklendiğini,
ancak bu beklentide hafif aşağı yönlü bir risk bulunduğu belirtildi. Buna rağmen,
Şirketin TMS 29'a göre konsolide FAVÖK marjı için belirlenen yaklaşık %6,0 hedefi
korundu. Migros'un bu yıl için yeni mağaza açılış hedefi yaklaşık 250 yeni
mağaza ve yatırım harcamalarının satışlara oranının %2,5-3,0 mertebesinde olması
bekleniyor.
- Migros için 884,35 TL seviyesinde bulunan hedef fiyatımızı 818,80 TL'ye revize
ediyor, 'AL' yönünde bulunan tavsiyemizi koruyoruz. Ciro ve FAVÖK tarafında beklentilerimiz
karşılansa da, beklentimizin altında kalan net kar doğrultusunda
finansalların ardından tahminlerimizi revize ediyoruz. Bu doğrultuda, Migros için
884,35 TL seviyesinde bulunan hedef fiyatımızı 818,80 TL'ye revize ediyor, 'AL'
tavsiyemizi koruyoruz.
Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı
kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti, aracı kurumlar, portföy
yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında
imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır.
Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların
kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve
getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan
bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar
doğurmayabilir.
Önemli Not: Bu haberde dosya eki bulunmaktadır. Kullanıcılarımızın dosyaya erişmek için
Manşet'in üst kısmında yer alan linki tıklamaları yeterlidir.
-iDeal Haber Merkezi-
- twitter.com/iDealDataHaber // www.idealdata.com.tr -
Daha iyi, hızlı ve güvenli bir kullanım sağlamak amacıyla web sitemizde tarayıcı çerezleri kullanıyoruz.
Detaylı bilgi için
Çerez Aydınlatma Metni 'ni inceleyebilirsiniz.