Firma

Analiz- Şirket Raporu Pegasus Havayolu 2Ç25 Sonuçları (İş Yatırım)



Tavsiye: TUT
Yükselme Potansiyeli 25%
Gerçekleşen ve Tahminler
Beklentilerin altında 2Ç25 net karı. Pegasus Havayolları, 2Ç25'de beklentilerin
%10 altında, yıllık %9 artışla 122 milyon avro net kar açıkladı. Şirketin 1Y25'deki
net karı ise 1Y24'deki 9 milyon avroya kıyasla 60 milyon avroya yükseldi.
Beklentilerimiz üzerinde gerçekleşen vergi giderleri, net kar tahminimizdeki sapmanın
temel sebebini oluşturdu. Havayolu, 2Ç25'de beklentilerle uyumlu yıllık
bazda %15 artışla 876 milyon avro net satış geliri elde etti ve 2025'in ilk yarısındaki
cirosunu yıllık %17 artışla 1,5 milyar avroya taşıdı. Beklentilere paralel
2Ç25'de FAVÖK, %10 artışla 254 milyon avro olarak gerçekleşirken, FAVÖK marjı
yıllık bazda 1,1 yüzde puan düştü. FAVÖK, 1Y25'de yıllık %11 artışla 297 milyon
avroya ulaşırken, yıllık 1.1 yüzde puan düşüşle %19,8 marj kaydetti.
Son Çeyrekte Öne Çıkanlar
Güçlü ciro büyümesi. Pegasus Havayolları, 2Ç25'de %17'lik kapasite artışının da
etkisiyle %15'lik bir ciro artışı elde etti. Havayolu'nun toplam yolcu trafiği,
2Ç25'de Türkiye'nin toplam yolcu trafiği hacmindeki %5'lik büyümenin üzerinde,
yıllık bazda %14 arttı. Yolcu doluluk oranı, 2Ç25'de yıllık bazda 1,1 yüzde puan
düşüşle %86,4'e geriledi. RASK ise 2Ç25'de yıllık bazda %2 düşüşle 4,41 avro
sent oldu. 2Ç25'de, iç hat birim gelirler TL bazında %37 artarken, dış hat birim
gelirler yıllık avro bazında %6 düştü. Yolcu başına yan hizmetler 2Ç25'de
%6 artışla 29,7 avroya yükseldi.
Düşen yakıt giderleri sayesinde CASK sabit kaldı. Toplam işletme giderleri, 2Ç25'de,
esas olarak personel giderlerindeki %54'lük artışın etkisiyle yıllık bazda
%18 arttı. Personel giderleri toplam giderlerin 2Ç24'de %16'sını oluştururken
2Ç25'de %21'ini oluşturdu. Yakıt hariç CASK, 2Ç25'de %12 artışla 2,57 ? sente yükseldi.
Jet yakıtı fiyatlarındaki düşüş (yakıt CASK %20 düştü) sayesinde, toplam
CASK 2Ç25'de 3,65 ? sentte sabit kaldı. Sonuç olarak, FAVÖK marjı 2Ç25'de yıllık
bazda 1,1 puan azalarak %29'a geriledi. Havayolları, 2025 ve 2026 yılları
için yakıt tüketiminin sırasıyla %62'sini (68-77 $ brent) ve %52'sini (65-71 $
brent) koruma altına aldı (hedge).
Net borç pozisyonunda sınırlı azalma. Net borç pozisyonu, 2024 sonu itibarıyla 2,75
milyar avrodan 2025 sonu itibarıyla 2,70 milyar avroya hafif bir düşüş gösterdi,
ancak 2024 sonu itibarıyla 2,48 milyar avrodan artış gösterdi.
Görünüm ve Beklentiler
2025 beklentilerinde aşağı revizyon. Pegasus Havayolları, 2025 yılı için kapasite
büyüme beklentisini önceki %12-%14'ten %14-%16'ya revize etti. Havayolunun filosunun,
6 yeni uçak (1Y25 sonu itibarıyla 124 uçak) girişi ile 2025 yılı sonunda
127 uçağa ulaşması planlanıyor. Havayolu, zorlu makro ve jeopolitik koşullar
ile geçen yıla benzer yolcu doluluk oranı görünümü nedeniyle 2025 yılı için RASK
beklentisini önceki orta tek haneli artıştan orta tek haneli düşüşe düşürdü.
Havayolu 2025 için yolcu başına yan gelir beklentisini önceki yüksek tek
haneli artıştan düşük tek haneli artışa revize etti. Şirket 2025 yılı için yakıt
dışı CASK ve toplam CASK beklentisini düşük tek haneli artışa (daha önce
yüksek tek haneli artış) ve düşük tek haneli düşüşe (daha önce orta tek haneli
artış) düşürdü. Havayolu, 2025 yılında yakıt-CASK'ta %10'un üzerinde düşüş bekliyor.
Havayolu, 2025 yılı FAVÖK marjı için önceki 2024'teki %28.4'e benzer/
biraz üzeri beklentisini ise %26-%27'ye düşürdü.
Tavsiyemizi TUT'a çekiyoruz. Hisse için 335 TL hedef fiyatımız sınırlı yükseliş
potansiyeli sunduğu için PGSUS hisseleri için tavsiyemizi AL'dan TUT'a düşürüyoruz.
Beklentilerin altında kalan 2Ç25 net kar rakamı ve şirketin 2025 öngörüsündeki
aşağı yönlü revizyona piyasanın tepkisinin olumsuz olmasını bekliyoruz. Şirket
bugün saat 17:00 2Ç25 finansallarıyla ilgili bir web yayını gerçekleştirecek.
Sonrasında tahminlerimizin üzerinden geçebiliriz.


* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı
kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti, aracı kurumlar, portföy
yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında
imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır.
Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların
kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve
getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan
bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar
doğurmayabilir.


Önemli Not: Bu haberde dosya eki bulunmaktadır. Kullanıcılarımızın dosyaya erişmek için
Manşet'in üst kısmında yer alan linki tıklamaları yeterlidir.

-iDeal Haber Merkezi-
- twitter.com/iDealDataHaber // www.idealdata.com.tr -

Çerez Ayarları

Daha iyi, hızlı ve güvenli bir kullanım sağlamak amacıyla web sitemizde tarayıcı çerezleri kullanıyoruz. Detaylı bilgi için Çerez Aydınlatma Metni 'ni inceleyebilirsiniz.