Firma

Analiz- Pegasus 2Ç2025 Sonuçları (Şeker Yatırım)


AL
Hedef Fiyat: 365,60 TL
Önceki Hedef Fiyat: 365,60 TL
Yükseliş potansiyeli: %36,4


2Ç25'te operasyonel sonuçlar beklentilere paralel gelirken net kar beklentilerin
altında gerçekleşti.
Pegasus 2Ç25'te piyasa ortalama beklentisi olan ?136mn'lik (Şeker: ?135mn) net
kar beklentisinin altında yıllık %8,6'lık artışla ?121.7mn net kar rakamı açıklamıştır
(2Ç24: ?112mn). 2Ç25'te Şirket, güçlü ciro büyümesi, yatırım faaliyetlerinden
gelirler kalemi altında kaydedilen vadeli mevduat faiz gelirlerinin olumlu
etkisi ve kur farkı gelirlerinin olumlu etkisiyle yazılan net finansman gelirlerinin
katkısıyla geçen senenin aynı dönemine kıyasla yıllık %9'luk artışla 122mn
? net kar rakamı açıklamıştır. Esas faaliyetlerden diğer giderler kalemi altında
yazılan faaliyetlerden kaynaklanan kur farkı giderlerindeki yüksek artış
ve ertelenmiş vergi giderlerinin negatif etkisi, bu çeyrekte net karlılıkta baskı
oluşturan unsurlar olmuştur. Şirket'in dış hat tarifeli yolcu gelirlerinin
? bazında yıllık +%11, iç hat tarifeli gelirlerinin yıllık +%17 ve yan gelirlerinin
yıllık +%21 (2Ç24: ?262mn, 2Ç25: ?317mn) artmasıyla toplam satış gelirleri,
EUR bazında yıllık %15 artışla ?876mn olarak, piyasa ortalama beklentisi olan
?878mn'a ve bizim beklentimiz olan ?882mn'a paralel gerçekleşmiştir. Pegasus'un,
2Ç25'te FAVÖK'ü ?254mn'a ulaşmış, piyasa ortalama beklentisi olan ?246mn'un
(Şeker: ?248mn) hafif üzerinde gerçekleşmiştir. FAVÖK marjı ise 2Ç25'te %29,0 olarak
gerçekleşmiştir.

Anahtar performans göstergeleri güçlü yolcu talebi ile birlikte 2Ç25'te de kuvvetli
seyrini sürdürdü - Pegasus'un 2Ç25'te toplam yolcu sayısı, bu dönemde güçlü
seyreden yolcu talebi sayesinde 2Ç24'e kıyasla yıllık %14 artarak 10.7mn olarak
gerçekleşmiştir. Şirket'in satış gelirleri ise 2Ç25'te yıllık %15 artış göstererek
?876mn'ye yükselmiştir (2Ç24: ?763mn). İç hat yolcu birim gelirleri 2Ç25'te
yıllık %36,8 artarak 1.320 TL'ye yükselmiş, dış hat yolcu birim gelirleri ise
? bazında yıllık %5,9 düşüşle ?64 olarak gerçekleşmiştir. Şirket'in bu dönemde
yolcu doluluk oranı 2Ç24'e kıyasla yıllık 1.1 y.p. düşüş göstererek %86,4 olarak
gerçekleşmiştir. Pegasus'un toplam AKK 2Ç25'te yıllık %17 artış göstermiştir.
Yolcu başına yan gelirler 2Ç24'e göre yıllık %6 yükseliş göstererek ?29.7 olarak
gerçekleşmiş, AKK başı birim gelirleri ise, ? bazında yıllık %2 düşüş göstererek
?¢4.41 olarak gerçekleşmiştir. Toplam birim giderleri ise personel birim
giderlerindeki artışın etkisine rağmen yakıt giderlerindeki düşüşün etkisiyle
yatay seyrederek ?¢3.65 olarak gerçekleşmiştir (yakıt hariç CASK: 2Ç25: ?¢2.57,
2Ç24: ?¢2.29, +%12). Pegasus böylelikle 2Ç25'te ?254mn FAVÖK elde etmiştir.
Şirket'in net borç, 2Ç25 sonunda 2.70mlyr EUR olarak 2024 yılsonuna göre yıllık
%2'lik düşüş kaydetmiştir. Şirket, ayrıca 2025 yılı için öngörülen jet yakıtı kullanımının
%62'sini, 2026 yılı için ise %52'sini hegde edebilmiştir. Pegasus'un artı nakit pozisyonu
ise 2Ç25 sonunda 693mn EUR'a ulaşmıştır (2024 sonu: 827mn EUR).

Hedef fiyatımızı 365,60 TL'yi ve AL önerimizi sürdürüyoruz - Şirket, 2025 yılına
ilişkin ileriye dönük beklentilerinde revizyona gitmiştir. Pegasus, toplam AKK'nin
2025'te %14-%16 aralığında, pazar geneli büyümenin üzerinde, (Önceki: %12-%14)
artacağını öngörmektedir. Şirket, makro ve jeopolitik gelişmeler doğrultusunda
gevşek birim gelir ve yataya yakın doluluk oranı öngörülerinden yola çıkarak
toplam RASK için orta tek haneli azalış (Önceki: orta tek haneli artış)
öngörmektedir. Şirket, 2025'te misafir başına yan gelirde düşük tek haneli büyüme
beklemektedir. Pegasus, toplam CASK için düşük tek haneli azalış (Önceki:
orta tek haneli artış), yakıt hariç CASK için düşük tek haneli artış (Önceki: yüksek
tek haneli artış) öngörmektedir. Şirket, 2025'te FAVÖK marjının ise %26-%27
seviyelerinde olabileceğini öngörmektedir (Önceki: 2024'e göre yatay seyir/bir
miktar artış). Ayrıca Pegasus, uçak filosu için sipariş teslim planıyla 2025
yılı sonunda filo büyüklüğünün toplamda 127 uçak olacağını planlamaktadır. 2025'in
kalanında Şirket, 6 adet A321NEO'nun teslim alınacağını öngörmektedir. Şirket,
ortalama koltuk sayısının da 2021'deki 191'den 2029'da 228'e yükselmesini
beklemektedir.



* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı
kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti, aracı kurumlar, portföy
yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında
imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır.
Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların
kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve
getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan
bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar
doğurmayabilir.


Önemli Not: Bu haberde dosya eki bulunmaktadır. Kullanıcılarımızın dosyaya erişmek için
Manşet'in üst kısmında yer alan linki tıklamaları yeterlidir.

-iDeal Haber Merkezi-
- twitter.com/iDealDataHaber // www.idealdata.com.tr -

Çerez Ayarları

Daha iyi, hızlı ve güvenli bir kullanım sağlamak amacıyla web sitemizde tarayıcı çerezleri kullanıyoruz. Detaylı bilgi için Çerez Aydınlatma Metni 'ni inceleyebilirsiniz.