Türkiye'nin lider hızlı servis restoran zinciri TAB Gıda, 2025 yılının ikinci çeyreğini
finansal ve operasyonel açıdan güçlü bir performansla tamamladı. Sistem
genelindeki satışlar hem kendi işletmeleri hem de franchise restoranları dâhil
olmak üzere %47 artışla 15,8 milyar TL'ye ulaştı.
TAB Gıda, 2025'in ikinci çeyreğinde %9,3 oranında ciro artışı kaydederken, FAVÖK
%4,1 yükselerek 2,5 milyar TL'ye ulaştı. FAVÖK marjı %23 seviyesinde gerçekleşerek
şirketin kârlı büyüme stratejisini ve operasyonel disiplinini bir kez daha
ortaya koydu. Net kâr ise %9,3 artışla 1,1 milyar TL olarak gerçekleşti.
TAB Gıda Co-CEO'su Özgür Çetinkaya, ikinci çeyrek sonuçlarına ilişkin olarak yaptığı
değerlendirmede şunları söyledi:
2025'in ikinci çeyreğinde operasyonel gücümüz, ölçek avantajımız ve yenilikçi
ürün stratejilerimizle büyüme ivmemizi koruduk. İkinci çeyrekte 58 yeni restoran
açarak yılın ilk yarısındaki toplam açılış sayısını 89'a çıkardık. Böylece toplam
restoran sayımız 1.906'ya ulaştı. Franchise restoranların portföyümüzdeki
payı %46 ile şirket tarihimizdeki en yüksek seviyeye çıktı. Pazardaki fırsatları
değerlendirmek amacıyla 2025 yılı restoran açılış hedefimizi 180'den 250-300
aralığına yükselttik. Güçlü bilanço yapımızı ve nakit pozisyonumuzu korumaya devam
ediyoruz. Finansal borcumuzun yok denecek seviyede olması, büyüme stratejilerimizi
güvenle sürdürmemize imkân tanıyor.
TAB Gıda Co-CEO'su Sinan Ünal ikinci çeyrek sonuçlarına ilişkin değerlendirmede
şunları ifade etti:
2025'in ikinci çeyreğinde toplam işlem sayımız %15 artışla 66 milyona ulaştı.
Müşterilerimizin ekonomik menülerimize gösterdiği yoğun ilgi yanında, premium
ürünlerimiz ve yeni lansmanlarımız ortalama sipariş tutarının artmasına katkı sağladı.
Popeyes'teki soslu kanatlar, Usta Dönerci'deki kâse menüler ve tüm markalarımızdaki
soğuk içecek serileri kısa sürede büyük beğeni topladı. Dijital satışlarımız,
ikinci çeyrekte toplam satışlarımızın %48'ini oluşturdu. Sistem genelinde
kurulumunu tamamladığımız 2.000'in üzerindeki self-servis sipariş ekranıyla
hem müşteri deneyimini iyileştiriyor hem de sipariş başına harcamaları artırıyoruz.
Tıkla Gelsin, QR kod ve self-servis ekran kanallarımızın hızlı büyümesi
kârlılığımıza önemli katkı sağlamaya devam ediyor.
TAB Gıda Co-CEO'su Gökhan Asok ise yaptığı değerlendirmede şunları söyledi:
TAB Gıda olarak her zaman olduğu gibi 2025'in ikinci çeyreğindeki başarılarımızı
da başta insan kaynağımız olmak üzere tüm paydaşlarımıza borçluyuz. Yılın geri
kalanında stratejik hedeflerimiz doğrultusunda ilerleyerek, dijitalleşme yatırımlarımızı
ve müşteri odaklı yeniliklerimizi artırmayı sürdüreceğiz. Operasyonel verimliliği ve
kârlılığı destekleyen uygulamalara öncelik verirken, yeni açılışlarla ve mevcut müşteri
tabanımızda ziyaret sıklığını artırarak büyümemizi pekiştirmeyi hedefliyoruz. Bu başarılı
çeyreği, franchise iş ortaklarımızın, çalışanlarımızın ve yatırımcılarımızın desteğiyle
gerçekleştirdik. Tüm paydaşlarımıza güvenleri ve katkıları için teşekkür ederiz.
Önümüzdeki dönemde de aynı kararlılıkla çalışarak TAB Gıda'yı daha güçlü bir geleceğe
taşımayı sürdüreceğiz.
-iDeal Haber Merkezi-
- twitter.com/iDealDataHaber // www.idealdata.com.tr -
Daha iyi, hızlı ve güvenli bir kullanım sağlamak amacıyla web sitemizde tarayıcı çerezleri kullanıyoruz.
Detaylı bilgi için
Çerez Aydınlatma Metni 'ni inceleyebilirsiniz.