Mastercard ve CrescentRating'in araştırmasına göre Türkiye, Müslüman turistlerin en çok tercih ettiği ikinci ülke oldu
Ekonomi
Mastercard ve CrescentRating'in araştırmasına göre Türkiye, Müslüman turistlerin en çok tercih ettiği ikinci ülke oldu
Ödeme sistemleri alanında faaliyet gösteren global teknoloji şirketi Mastercard,
pazar analizleri ve veriye dayalı içgörüler aracılığıyla oluşturduğu sektör raporlarına
bir yenisini daha ekledi. Mastercard ve ve CrescentRating tarafından
hazırlanan Müslümanların Seyahat Tercihleri araştırmasının onuncusu yayınlandı.
Araştırmaya göre, 2024'te dünya genelinde seyahat eden Müslüman turist sayısı
geçen yıla kıyasla %25 artarak 176 milyona ulaştı. Bu sayının 2030'a kadar 245
milyona çıkması, toplam seyahat harcamalarının da 230 milyar ABD Doları'na ulaşması
bekleniyor. Araştırmada, Türkiye Müslüman turistlerin tercih ettiği destinasyonlar
sıralamasında ikinciliğe yükseldi.
Müslüman turistlerin ilk tercihi Malezya
Araştırmaya göre, Müslüman turistlerin tercih ettiği destinasyonlar arasında erişilebilir
Helal dostu hizmetleri ve altyapısıyla tanınan Malezya ilk sırada yer
alıyor. İkinci sırada kültürel miras, modern olanaklar ve Müslümanların seyahat
deneyimini geliştirmeye yönelik özel çabaların güçlü bir bileşimini sunan Türkiye,
Suudi Arabistan ve Birleşik Arap Emirlikleri (BAE) bulunuyor. Endonezya zengin
kültürel cazibesiyle beşinci sırada konumlanırken, Körfez bölgesindeki diğer
önemli destinasyonlar arasında Katar, Umman ve Kuveyt dikkat çekiyor. Diğer
yandan, İslam İşbirliği Teşkilatı (İİT) üyesi olmayan destinasyonlar arasında,
kapsayıcılık ve kültürel duyarlılığa verdiği önemle tanınan Singapur liderliğini
sürdürüyor. Tayland ve Filipinler Güneydoğu Asya'da yükselen destinasyonlar
olarak ortaya çıkarken, İİT dışı destinasyonlar arasında üçüncü sırada Hong Kong
yer alıyor.
Helal seyahati etkileyen tüketici eğilimleri
Araştırmada, Müslüman turistlerin seyahat tercihlerini belirleyen kriterler şu şekilde
sıralanıyor:
- Helal yolculuklar için akıllı uygulamalar: Müslüman turistler, inançla uyumlu
hizmetlere ve kişiselleştirilmiş deneyimlere sorunsuz erişim sunan dijital araçları
benimsiyor.
- Müslüman kadın turistlere yönelik kolaylıklar: Kadınlar Helal seyahat sektörünü
güçlü bir şekilde şekillendirerek daha güvenli, kapsayıcı ve özenle tasarlanmış
alanlara yönelik talebi artırıyor.
- Din dostu tesisler: Alkolsüz ortamlar, Helal sertifikalı yemekler, ibadet tesisleri
ve cinsiyete göre ayrılmış havuzlar ve kaplıcalar sunan destinasyonlar vazgeçilmez
hale geliyor.
- Solo seyahat dalgası: Daha genç Müslüman turistler, özerkliği ve kişiselleştirilmiş
güzergahları tercih ederek solo maceraları benimsiyor.
- Dijital detoks inzivaları: İslami farkındalık ve denge değerlerinden ilham alan
pek çok turist, doğaya ve maneviyata dayanan teknolojiden uzak kaçışlar arıyor.
-iDeal Haber Merkezi-
- twitter.com/iDealDataHaber // www.idealdata.com.tr -
Daha iyi, hızlı ve güvenli bir kullanım sağlamak amacıyla web sitemizde tarayıcı çerezleri kullanıyoruz.
Detaylı bilgi için
Çerez Aydınlatma Metni 'ni inceleyebilirsiniz.