Endeksin Üzerinde Getiri
Hedef Fiyat: 139,78
Potansiyel Getiri: %43,00
2Ç25 Finansal Sonuçları
Şirketin açıklanan son finansal sonuçları 2025/06 dönemine aittir. Bu sonuçlar itibariyle
şirketin:
Net satışları 2. çeyrekte geçen yılın aynı çeyreğine göre %12,45 artışla 53.022
milyon TL olmuştur. 2025 yılının ilk 6 ayında net satışları %12,56 artışla 103.866
milyon TL seviyesinde gerçekleşmiştir
FAVÖK'ü 2. çeyrekte geçen yılın aynı çeyreğine göre %19,89 artışla 23.394 milyon
TL olmuştur. 2025 yılının ilk 6 ayında bir önceki yılın aynı dönemine göre FAVÖK'ü
%10,65 artışla 45.817 milyon TL seviyesinde gerçekleşmiştir.
FAVÖK marjı 2. çeyrekte geçen yılın aynı çeyreğine göre 274 baz puan artışla %44,1
olmuştur. 2025 yılının ilk 6 ayında bir önceki yılın aynı dönemine göre FAVÖK
marjı 76 baz puan azalışla %44,1 olmuştur.
Net karı 2. çeyrekte geçen yılın aynı çeyreğine göre %7,09 artışla 4200,51 milyon
TL olmuştur. 2025 yılının ilk 6 ayında bir önceki yılın aynı dönemine göre net
karı %4,00 azalışla 7.468 milyon TL seviyesinde gerçekleşmiştir.
Sonuç: 2Ç25 sonuçları, artan finansman giderlerine rağmen, güçlü operasyonel performans
ve efektif vergi oranındaki aşağı yönlü normalleşmenin desteğiyle hem operasyonel
hem de net kâr seviyesinde beklentilerin üzerinde gerçekleşti. Mobil
ve fiber segmentlerde ARPU büyümesi güçlü seyrini sürdürürken, abone kazanımları
önceki çeyreklere kıyasla hızlandı. Düzeltilmiş FAVÖK marjı, fiyat ayarlamaları,
daha yüksek hızlı paketlere artan talep ve iyileşen segment karmasının etkisiyle
yıllık 90bp genişledi. Turkcell Türkiye'nin toplam abone sayısı, Haz2025
itibarıyla yaklaşık 43,5 milyon seviyesine ulaştı (Mar25: ~43,1 milyon). Şirket,
2Ç25'te mobil faturalı segmentte çeyreklik bazda yaklaşık 816 bin yeni abone
ekleyerek, dönem sonunda abone sayısını ~30,1 milyona çıkardı ve toplam içindeki
payını yıllık 5 puan artışla %78'e yükseltti. M2M hariç mobil karma ARPU, paket
yükseltme, başarılı fiyatlama ve faturalı abone karmasının desteğiyle reel
bazda yıllık %16 artarak 353TL'ye ulaştı (Mar25: 345TL, 2024 sonu: 323TL / her
ikisi de 2Ç25'e göre düzeltilmiş). Fiber ARPU ise yıllık %18 artışla 418TL oldu
(Mar25: 400TL, 2024 sonu: 368TL / her ikisi de 2Ç25'e göre düzeltilmiş). Şirket
hisseleri, 2024'te BIST100'e göre %30'luk pozitif ayrışmanın ardından, YBB %3
negatif ayrışma gösterdi. Orta vadeli olumlu beklentimizi koruyoruz. Lifecell
satışının ardından, Şirket düşük kaldıraç profilini sürdürmekte ve bulut, fintech
ve fiber gibi stratejik büyüme alanlarına sermaye tahsis etmeye devam etmektedir.
Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı
kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti, aracı kurumlar, portföy
yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında
imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır.
Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların
kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve
getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan
bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar
doğurmayabilir.
Önemli Not: Bu haberde dosya eki bulunmaktadır. Kullanıcılarımızın dosyaya erişmek için
Manşet'in üst kısmında yer alan linki tıklamaları yeterlidir.
-iDeal Haber Merkezi-
- twitter.com/iDealDataHaber // www.idealdata.com.tr -
Daha iyi, hızlı ve güvenli bir kullanım sağlamak amacıyla web sitemizde tarayıcı çerezleri kullanıyoruz.
Detaylı bilgi için
Çerez Aydınlatma Metni 'ni inceleyebilirsiniz.