Firma

Karsan Otonom e-ATAK bu sonbaharda İsviçre Arbon'da yolcu taşımaya başlayacak


Dünyada toplu taşımanın dönüşümüne öncülük eden Karsan, sektöründe ilkleri gerçekleştirmeyi
sürdürüyor. Otonom teknolojisini şimdi de İsviçre ile tanıştıran Karsan,
ülkenin ilk otonom toplu ulaşım aracı olan Karsan Otonom e-ATAK ile, bu
sonbahar itibarıyla Arbon şehrinin toplu ulaşım operatörü Eurobus Ostschweiz AG
bünyesinde hizmet vermeye başlayacak. İsviçre'de konforlu, çevreci ve güvenli
ulaşım dönemini başlattıklarını ifade eden Karsan CEO'su Okan Baş, Karsan Otonom
e-ATAK ile ilkleri gerçekleştirmeye devam ediyoruz. Rotterdam Havalimanı'nda
gerçekleştirdiğimiz projeden sonra şimdi Arbon'da önemli bir ilke imza atıyoruz.
Bu ulusal pilot proje ile otonom mobilitenin artık geleceğin değil, bugünün
somut bir ulaştırma çözümü haline geldiğini gösteriyor. Bölgenin yeşil enerji
vizyonuyla tamamen uyumlu olarak sürdürülebilir enerjiye doğrudan katkı sunan
bir projede yer almaktan mutluluk duyuyoruz. Projenin ikinci aşamasında teleoperasyon
teknolojisini devreye alarak önemli bir stratejik dönüm noktasını daha gerçekleştirmeyi
hedefliyoruz. Bunun için altyapı hazırlıkları şu anda devam ediyor
ve teleoperasyon özelliğinin, lansmandan yaklaşık bir yıl sonra devreye alınması
planlanıyor dedi.

Avrupa'da toplu ulaşımın yeni nesil teknolojilerle dönüşümünde öncü rol oynayan
Karsan, dünyanın önemli ülkelerini otonom sürüşle tanıştırmaya devam ediyor. Barındırdığı
üstün teknolojilerle toplu ulaşıma otonom yolculuk konforu getiren Karsan,
İsviçre'nin Konstanz Gölü kıyısındaki tarihi şehirlerinden Arbon'a, Otonom
e-ATAK modelini teslim etti. Otonom e-ATAK, aynı zamanda İsviçre'deki ilk tam
boy otonom otobüs olacak. TGA tarafından SCCL (Self Controlled City Liner) projesi
kapsamında satın alınan ve ARTOUR adı verilen Otonom e-ATAK, bu sonbaharda
Eurobus Ostschweiz AG tarafından işletilmeye başlanacak.

Basın mensupları deneme turuna çıktı!
İsviçre'nin Arbon tarihi şehir merkezi ile yeni yerleşim alanı Saurer Werk 2 bölgesi
arasında 2,5 kilometrelik güzergâhta 9 duraklı bir rotada saatte maksimum
30 kilometre hızla hizmet verecek olan Karsan Otonom e-ATAK, TGA, The Technical
Association of Arbon'a törenle teslim edildi.

Tören, Thurgau Kantonu Bakanı Urs Martin, Arbon Valisi René Walther, Türkiye Cumhuriyeti
Zürih Başkonsolosu Fazlı Çorman, Karsan CEO'su Okan Baş, ADASTEC CEO'su
Dr. Ali Ufuk Peker, proje sahibi TGA, proje ortakları City of Arbon ve Eurobus
Ostschweiz AG ile SCCL(Self Controlled City Liner) projesinin onaylanmasında
ulusal otorite FEDRO/ASTRA, otobüs homologasyonu için ulusal otorite FOT/BAV, Karsan'ın
İsviçre'deki yetkili satış ortağı HCI, Federal Karayolları Ofisi (FEDRO)
Başkan Yardımcısı Edwin Wieland ve Federal Ulaştırma Ofisi (FOT)'den bilim insanı
Barbara Zollinger'in üst düzey katılımları ile gerçekleşti.

İsviçre ve Avrupa'dan basın mensuplarının da katıldığı törenin sonunda araç ile
otonom sürüş demosu da gerçekleştirildi. İsviçre'de konforlu ve çevreci ulaşım
dönemini başlattıklarını söyleyen Karsan CEO'su Okan Baş, Tüm proje ortaklarımıza,
sektörel otoritelere, İsviçre ve Kanton yetkililerine, iş ortağımız ADASTEC'e
ve İsviçre'deki yetkili satış ortağımız HCI'a bu önemli projenin kusursuz
şekilde hayata geçmesi konusundaki desteklerinden dolayı teşekkür ederim dedi.
12 ülkede, hayata geçirdikleri 13 farklı proje ile kazandıkları gerçek operasyon
deneyimine değinen Karsan CEO'su Avrupa başta olmak üzere, dünyanın ulaşım
altyapısını elektrikli ve otonom araçlarımızla dönüştürmeye ve geleceğin mobilitesine
yön vermeye kararlılıkla devam ediyoruz diye konuştu.

İkinci aşamada araç uzaktan işletilecek!
Karsan Otonom e-ATAK'ın sonbahar itibarıyla Arbon'da yolcu taşımaya başlayacağını
ifade eden Okan Baş, şöyle devam etti: Bu proje, bölgenin 'yeşil enerji' vizyonuyla
tamamen uyumlu olarak sürdürülebilir enerjiye doğrudan bir katkı sunmasıyla
öne çıkıyor. Projenin ikinci aşaması için önemli bir dönüm noktası planlanıyor:
Araç, teleoperasyon teknolojisi aracılığıyla uzaktan işletilecek. Bunun için
altyapı hazırlıkları şu anda devam ediyor ve teleoperasyon özelliğinin, lansmandan
yaklaşık bir yıl sonra devreye alınması bekleniyor. Bu, otonom mobilitenin
ilerlemesi açısından önemli bir adımı temsil ediyor. Dünyanın ilk yolcu taşıyan
ve gerçek yol koşullarında kullanım gösteren tam boy otonom otobüsü Karsan
Otonom e-ATAK, ABD, Norveç, Hollanda, Türkiye ve Finlandiya'nın ardından şimdi
de İsviçre'de yollara çıkmaya hazırlanıyor. Aracımız Arbon şehrinin dar sokaklarına
uygun yapısı, eski şehir havasını bozmadan otonom olarak yolcularına konforlu
ve çevreci bir yolculuk vadediyor. Aracımızın otonom olarak kullanılan gerçek
bir otobüs olması TGA'nın bizi tercih etmesinde etkili oldu.

ADASTEC CEO'su Dr. Ali Peker, Arbon'da hayata geçirdiğimiz proje, yalnızca hatta
çalışan bir otonom otobüs değil, gerçeğe dönüşen bir vizyondur dedi. Karsan
ile birlikte, güvenli, erişilebilir ve sürdürülebilir toplu ulaşımın, şehirlerin
özgün dokusuna uyum sağlayarak ve geniş ölçekte insanları buluşturarak nasıl
hizmet verebileceğini gösteriyoruz. Burası, küresel inovasyonun yerel ihtiyaçlarla
buluştuğu, gelişmiş mobilitenin günlük hayatın güvenilir bir parçası haline
geldiği yer. Burada yapılan her yolculuk, sadece bir seyahat değil, sınırların,
kültürlerin ve nesillerin ötesinde toplulukları yakınlaştıran bir geleceğin
kapısını aralıyor.

TGA SCCL Proje Müdürü Dr. Hansueli Bruderer, Arbon şehir merkezindeki karma trafikte
SCCL güzergâhının getirdiği zorluklar ve projenin tam teleoperasyon hizmetiyle
tamamlanacak olması, SCCL'yi dünya çapında otonom mobilite alanındaki en
ileri yaklaşımlardan biri haline getiriyor dedi.

Gece de gündüz de aynı üst düzey performans!
Karsan Otonom e-ATAK'ta aracın farklı yerlerinde konumlanan çok sayıda LiDAR sensör
bulunuyor. Bununla birlikte, ön kısımda bulunan gelişmiş radar teknolojisi,
RGB kameralarla yüksek çözünürlükte görüntü işleme, gibi birçok yenilikçi teknoloji
de Karsan Otonom e-ATAK'ın özellikleri arasında yer alıyor. Tüm bu teknolojileri
Seviye 4 Otonom olarak sunabilen Otonom e-Atak, planlanmış bir rota üzerinde
otonom olarak hareket edebiliyor. Gece veya gündüz, zorlu hava koşullarında
bile 30 km/s hıza otonom sürüşte çıkabilen araç, bir otobüs sürücüsünün yaptığı,
rota üzerindeki duraklara yanaşma, inme-binme süreçlerini yönetme, kavşak
ve geçitlerle trafik ışıklarındaki sevk ve idareyi sağlama benzeri tüm işlemleri
otonom olarak gerçekleştiriyor.


-iDeal Haber Merkezi-
- twitter.com/iDealDataHaber // www.idealdata.com.tr -

Çerez Ayarları

Daha iyi, hızlı ve güvenli bir kullanım sağlamak amacıyla web sitemizde tarayıcı çerezleri kullanıyoruz. Detaylı bilgi için Çerez Aydınlatma Metni 'ni inceleyebilirsiniz.