Suwen, 2025 yılının ikinci çeyreğinde kârlılık odaklı büyüme stratejisini başarıyla
sürdürerek güçlü finansal sonuçlar açıkladı. Şirketin mağaza dönüşüm oranlarındaki
artış ve disiplinli operasyonel yönetimi, net kârda 190 milyon TL'lik önemli
bir yükseliş sağlarken FAVÖK marjı %26,6 olarak gerçekleşti.
Suwen Tekstil, Kamuyu Aydınlatma Platformu'na (KAP) 2025 yılının ilk çeyreği ve
ilk yarısı için finansal sonuçlarını açıkladı. 30 Haziran 2025 itibarıyla, Türkiye'nin
51 ilinde 184 mağaza ile yurtdışında ise 15 mağaza ve bayilikle toplamda
199 mağazaya ulaşan kadın iç giyim, ev giyim, plaj giyim ve çorap (KİEP) sektörünün
en hızlı büyüyen markası Suwen, 2025 yılının ilk yarısını geride bırakırken,
kârlılık odaklı büyüme stratejisini kararlılıkla sürdürdü. Güçlü marka bilinirliği,
dengeli ürün portföyü ve disiplinli operasyon yönetimi sayesinde hem ikinci çeyrekte
hem de yılın ilk yarısında istikrarlı bir finansal performans sergiledi.
Net kâr ikinci çeyrekte geçen yılın aynı dönemine göre %86,4 oranında arttı
2025 yılının ikinci çeyreğinde %3'lük artış ile 1,36 milyar TL satış geliri elde
eden Şirket'in brüt kârı, ilk çeyreğe göre 13,4 puanlık artışla 792 milyon TL'ye
yükselirken, brüt kâr marjı %58,3 olarak gerçekleşti. Bu dönemde operasyonel
kârlılıkta dikkat çekici bir performans sergileyen Şirket'in, FAVÖK (Faiz, Amortisman
ve Vergi Öncesi Kâr) 361 milyon TL seviyesinde, FAVÖK marjı ise %26,6 olarak
kaydedildi. Şirket, kârlılık odağının en somut göstergesi olarak net kârını
geçen yılın aynı dönemine göre %86,4 oranında artırarak 190 milyon TL'ye çıkardı.
Operasyonel verilerde ise 2025 yılının ikinci çeyreğinde mağaza ziyaretçi sayısı
3,7 milyon olurken, toplam satış miktarı %6 artışla 2,63 milyon adede ulaştı.
Mağazacılık kanalı (2,11 milyon adet) ve online kanal (414 bin adet) bu artışın
temelini oluşturdu. Şirket, maliyet kontrolü ve ürün miks optimizasyonu gibi
stratejilerle yüksek marjlı ürün gruplarının payını artırarak kârlılığı destekledi.
2025 yılının ilk altı ayında FAVÖK 431 milyon TL olarak gerçekleşti
2025 yılının ilk yarısında Suwen'in satış gelirleri, geçen yılın aynı dönemine göre
%8 artışla 2,41 milyar TL'ye ulaştı. Brüt kâr 1,27 milyar TL'ye yükselirken,
brüt kâr marjı %52,5 olarak gerçekleşti. İlk yarı sonuçlarına göre FAVÖK 431
milyon TL (%17,9 marj), net kâr ise 65 milyon TL oldu. Toplam satış miktarı, ilk
yarıda %13 artışla 4,98 milyon adete ulaştı. Bu büyüme, hem mağazacılık (3,96
milyon adet) hem de %21 büyüyen online kanal (821 bin adet) tarafından desteklendi.
Toplam dönüşüm oranı, geçen yılın aynı dönemine göre %17,3'ten %19,2'ye yükselerek,
Şirket'in yüksek satış hacmine ulaştığını ve daha verimli bir satış stratejisi
izlediğini gösterdi.
Başarılı sonuçlara ilişkin değerlendirmede bulunan Suwen Genel Müdürü Ali Bolluk
şunları söyledi:
2025 yılının ilk yarısında elde ettiğimiz bu güçlü performans, Suwen'in sürdürülebilir
ve kârlılık odaklı büyüme stratejisinin bir sonucudur. Mağaza dönüşüm oranlarımızı
artırırken, operasyonel verimlilik ve yüksek marjlı ürün stratejilerimizle
kârlılığımızı istikrarlı şekilde destekledik. Hem fiziksel mağazacılıkta
hem de online kanalda dengeli büyüme yakalamaktan mutluyuz. Yatırımcılarımız
için uzun vadeli değer yaratmayı temel önceliğimiz olarak görüyoruz. Kararlı büyüme
stratejimiz, disiplinli mali yönetim anlayışımız ve güçlü marka konumlanmamız
sayesinde, önümüzdeki dönemde de finansal sağlamlığımızı koruyarak sürdürülebilir
kârlılık sunmaya devam edeceğiz. Bu doğrultuda, güçlü finansal sonuçlarımızın
bir yansıması olarak kârlılığımızı temettü dağıtımıyla da destekleyerek güçlü
bir finansal güven ortamı oluşturduk. Suwen, kadın iç giyim pazarındaki liderliğini
daha da güçlendirmeye ve paydaşları için güvenilir bir yatırım hikayesi
olmaya devam edecektir.
-iDeal Haber Merkezi-
- twitter.com/iDealDataHaber // www.idealdata.com.tr -
Daha iyi, hızlı ve güvenli bir kullanım sağlamak amacıyla web sitemizde tarayıcı çerezleri kullanıyoruz.
Detaylı bilgi için
Çerez Aydınlatma Metni 'ni inceleyebilirsiniz.