Hedef Fiyat: 37,30
Gıda Perakende
Şok Marketler (SOKM), 2025 yılının ikinci çeyreğinde beklentilere paralel 61,1 milyar
TL ciro, 315 milyon TL FAVÖK beklentisinin üstünde 665 milyon TL FAVÖK ve
10 milyon TL net kar beklentilerinin altında 344 milyon TL zarar açıkladı. Açıklanan
finansallar geçen yılın aynı çeyreği ile kıyaslandığında ciro %3 artarken,
geçen çeyrekte FAVÖK -873 milyon TL açıklanmıştı. 2Ç24'te net kar ise 234 milyon
TL olarak kayıtlara geçmişti. Yarıyıldan yarıyıla bakıldığında ciro %4 artarken,
FAVÖK 698 milyon TL'ye (1Y24: -1,6 milyar TL) yükseldi. 1Y24'te 222 milyon
TL net kar açıklayan şirket bu yarıyılda 723 milyon TL net zarar açıkladı.
LFL (Like-for-Like) satışlar, özellikle gıda perakende şirketlerinde mevcut mağaza
veya satış noktalarının belli bir dönem içindeki satış performansındaki değişimi
göstermek için kullanılan karşılaştırmadır. Bu kapsamda şirketin LFL satış
gelişime bakıldığında 2Ç25'te 2Ç24'e göre mağaza başına günlük ortalama satış
%0,6 oranında yükselişle 60.780 TL'ye, mağaza başı günlük ortalama müşteri sayısı
%0,9 oranında artışla 348'e yükselirken, mağaza başı günlük ortalama sepet tutarı
%0,3 düşüşle 174 TL'ye geriledi. 1Y25'te 1Y24'e göre ise mağaza başına günlük
ortalama satış %2,0 oranında yükselişle 59.616 TL'ye, mağaza başı günlük ortalama
müşteri sayısı %0,2 oranında artışla 333'e , mağaza başı günlük ortalama
sepet tutarı %1,8 artışla 179 TL'ye yükseldi.
Yatırımların net satışlara oranı 1Y24'te 2,8 milyar TL iken 1Y25'te 2,0 milyar TL'ye
gerileyerek düzelme emareleri gösterdi. Yatırımların 876 milyon TL'si mağaza
bakım & onarımda, 746 milyon TL'si yeni mağazalarda, 271 milyon TL'si depoda,
76 milyon TL'si ise genel müdürlükte kullanıldı. Şirket 1Y25'te 121 yeni mağaza
ve 5 depo açtı.
81 ilde faaliyet gösteren Cepte Şok uygulaması, şirketin içerisindeki payını büyütüyor.
Yaygın bir ağa sahip olan uygulama, mağaza fiyatları ile satış, ödeme seçeneklerindeki
alternatif ve sadakat programı kapsamında iş modeli açısından şirketin
gelecek projeksiyonlarında önemli yere sahip görünüyor.
Şirket tarafından 2025 yılı hedeflerinde revizyona gidilmediği, yıllık reel satış
büyümesinin %6 (+/-%2), FAVÖK Marjının %2(+/- %0,5), yatırım harcamaları / net
satışlar oranının %2,5 (+/ - %0,5) olarak korunduğu açıklandı.
Açılanan finansalların hisse üzerine kısa vadeli baskı yapabileceğini değerlendiriyoruz.
Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı
kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti, aracı kurumlar, portföy
yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında
imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır.
Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların
kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve
getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan
bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar
doğurmayabilir.
Önemli Not: Bu haberde dosya eki bulunmaktadır. Kullanıcılarımızın dosyaya erişmek için
Manşet'in üst kısmında yer alan linki tıklamaları yeterlidir.
-iDeal Haber Merkezi-
- twitter.com/iDealDataHaber // www.idealdata.com.tr -
Daha iyi, hızlı ve güvenli bir kullanım sağlamak amacıyla web sitemizde tarayıcı çerezleri kullanıyoruz.
Detaylı bilgi için
Çerez Aydınlatma Metni 'ni inceleyebilirsiniz.