Firma

Analiz- Bim Birleşik Mağazalar Finansal Değerlendirme Raporu (İnfo Yatırım)


Hedef Fiyat: 787,80
Hedef Getiri: 48%
Bim Birleşik Mağazalar (BIMAS)'taki hedef fiyatımızı 787,8 TL'ye yükseltiyor ve
takip (coverage) listemizde tutmaya devam ediyoruz.
BIMAS, 2025 yılının ikinci çeyreğinde beklentilere paralel 153,2 milyon TL ciro,
6,5 milyar TL beklentilerin üstünde 9,4 milyar TL FAVÖK ve 3,8 milyar TL konsensüs
beklentinin altında 2,7 milyar TL net kar açıkladı. Açıklanan finansallar
geçen yılın aynı çeyreği ile kıyaslandığında ciro %4, FAVÖK %91 artarken, net kar
%55 azaldı. Yarı yıldan yarı yıla bakıldığında 1Y25'te 1Y24'e göre ciro %3,
FAVÖK %31 artarken, net kar %53 azaldı.
TMS29 hariç finansallarda ise 2Ç25'te 2Ç24'e göre net satışlar %41 artışla 151,6
milyar TL'ye, brüt kar 21,3 milyar TL'den 32,9 milyar TL'ye, brüt kar marjı %19,9'dan
%21,7'ye, FVAÖK 6,9 milyar TL'den 11,0 milyar TL'ye, net kar ise 4,1 milyar
TL'den 6,0 milyar TL'ye yükseldi. Bu dönemde FVAÖK marjı 0,8 puan artışla
%7,3'e, net kar marjı ise 0,1 puan artışla %4,0'e yükseldi.
2025 yılının ikinci çeyreğinde TMS29 hariç aynı mağaza satış (mağaza başı /günlük
(TL) geçen yılın aynı çeyreğine göre %28,2 ve aynı mağaza sepet hacmi (TL/ alışveriş
başına) % 34,1 artarken, aynı mağaza trafik (mağaza başı, günlük) %4,4
düşüş kaydetti.
Satışların ürün kategorisine göre kırılımında 2Ç25'te şirketin kendi markalı private
label ürünlerin payı geçen yılın aynı çeyreğindeki %58 seviyesinden %54'ye
gerilerken, markalı ürünlerin payı %33'den %35'e yükseldi. 2Ç25'te spot ve seçkin
(exclusive) ürünlerin payı ise sırasıyla %8 ve %1 oldu. Satışların TMS 29 enflasyon
muhasebesi hariç şekilde format ve coğrafyaya göre kırılımında ise birinci
çeyrekte Bim Türkiye'nin payı geçen yıl aynı çeyreğindeki %87 seviyesinden
%85'e gerilerken File'nin payı %8'den %10'a yükseldi. 2Ç25'te Fas ve Mısır'ın
payı ise sırasıyla %4 ve %1 olarak gerçekleşti. BIMAS, 2025 yılının ikinci çeyreğinde
266 mağaza açarken, mağaza sayısı toplam 14.075'e yükseldi. (2024: 13.583
mağaza) Mağaza sayısı artışı yıllık %7 oldu. 2Ç25'te açılan 266 mağazanın dağılımı
ise 7'si Mısır, 41 Fas, 17 File ve 201 Bim Türkiye şeklinde oldu. File'nin
mağaza sayısı 312'ye yükseldi
Şirketin ilk altı ayda (TMS 29) yatırım harcamaları 11,4 milyar TL'den 10,0 milyar
TL'ye geriledi. Yatırım harcamalarının satışlara oranı 0,6 puan düşerek %3,2'ye
geriledi. Şirketin faaliyet giderleri ise %16,4'ten %18,1e yükseldi. İkinci
çeyrekte personel maliyetleri 109 baz puan, amortisman giderleri 42 baz puan artış
gösterdi.
Açıklanan finansalların hisse üzerine hafif olumlu katkı yapmasını bekliyoruz.
Güçlü Bilanço ile Volatil Piyasalardaki Güvenli Liman
Bim Birleşik Marketler (BIMAS) 787,80 TL hedef fiyat, %48 getiri potansiyeli ile
takip listemizdeki yerini korumaya devam ediyor. Şirketin istikrarlı ve kanıtlanmış
iş modelinin yanında güçlü bilançosunun mevcut etkileri ile dalgalı piyasa
koşullarında bir avantaj oluşturduğunu düşünüyoruz.

Mağaza Ağı Genişlemeye Devam Ediyor. BIMAS, 2025 yılının ikinci çeyreğinde 266 mağaza
açarken, mağaza sayısı toplam 14.075'e yükseldi. (2024: 13.583 mağaza) Mağaza
sayısı artışı yıllık %7 oldu. 2Ç25'te açılan 266 mağazanın dağılımı ise 7'si
Mısır, 41 Fas, 17 File ve 201 Bim Türkiye şeklinde oldu. File'nin mağaza sayısı
312'ye yükseldi. Şirketin mağazacılık portföyünde genel anlamda farklı demografik
yapılar, yasalar veya tüketim alışkanlıkları gibi nedenlerden dolayı ülkeler
arası karşılaştırma yapmanın zor olduğunu düşünüyoruz. Bu konuda şirketin
son yıllarda farklı ülkelere yaptığı yatırımlar (Fas, Mısır) ve format gibi alanlara
yatırım (FİLE) yapmasını bir gösterge olarak görüyoruz. Son yıllarda gıdanın
hane halkı tüketimi içindeki payının arttığını gözlemliyoruz. Bu kapsamda indirimli
marketlere olan ilginin daha da artacağı beklentisi ile şirketin yüksek
mağazacılık ağının devam edeceği kanaatindeyiz. (Mağaza ağının genişleyecek olması
ve lojistik merkezi yatırımlarının etkisi ile CAPEX/Ciro oranını %3,7 olarak
dikkate aldık)
İndirim Marketlerine Olan İlgi Artıyor. Gıda perakende şirketleri genel anlamda
talep esnekliğinin düşük olmasıyla öne çıkıyor. Enflasyonist etkileri cirosuna
yansıtabilen sektör, enflasyonun düşüş eğiliminde olduğu dönemlerde ise talepteki
artış ve komisyon giderlerindeki düşüşten faydalanabiliyor. Bu kapsamda sürdürülebilir
ve doğru iş modeli ile BIMAS gıda perakende tarafında öne çıkıyor. Türkiye'de
son yıllarda yüksek enflasyon, tüketici alışkanlıklarını değiştirdi.
Pandemi ve pandemi sonrası yaşanan jeopolitik gelişmeler ile yıllık enflasyon 2022
yılında %85,5'lere kadar yükseldi. 2025 yılında enflasyon %35,0'lere kadar
gerilese de özellikle gıda ve temel tüketim ürünlerinde fiyat artışları ile indirim
marketlerine olan ilgi artış gösterdi.
Pandemi, ekonomik durağanlık ve doğal afetlerin etkisi neticesinde sosyal statü
kaygısının geri plana atılması ile temel ihtiyaçların en uygun maliyetlerle karşılanması
öne çıktı. Ayrıca enflasyona bağlı olarak orta sınıfın daralması ve alt
gelir grubunun büyümesi, indirim marketlerinin müşteri tabanını genişletti.
BIMAS, kendi markalarını yüksek denetimden geçirerek tedarikçilere ürettirirken,
bu durum şirketin fiyatlama mekanizması ve finansal yapısı içinde avantaj sağlıyor.
Tüketiciler de yüksek fiyatlı markalı ürünler yerine, özel markalı ancak
uygun fiyatlı ürünlere yöneliyor. Özetle, yüksek enflasyon ve alım gücünün azalması
ile temel ihtiyaçların karşılanması noktasında düşük fiyatlı ürünlere ilgi
artarken, yüksek mağazacılık ağı ile erişilebilir olunması ve verimli iş modeli
ile BIMAS'ın dalgalı piyasalarda cazip olduğunu düşünüyoruz.
Farklı Konsepti ile FİLE Market Mağazacılık A.Ş. (FİLE) 2015 yılında BIMAS tarafından
kurulan FİLE Market, indirim marketleri konseptinden ayrışıyor. Şirketin,
FİLE'nin, ayrı bir şirket yapısı ile faaliyet gösterebilmesi amacıyla işlemleri
de tamamladı. Mağaza sayısını 2025 yılının ilk çeyreğinde açtığı 8 yeni mağaza
ile 295'e çıkaran FİLE, orta-üst gelir grubunu hedefliyor. BİM ile yönetimsel
bazda süreçler benzer olsa da FİLE tarafının ürün marjlarının daha yüksek olduğunu
düşünmekteyiz.
FİLE, BİM ölçeğinde mağaza sayısına sahip olmamakla birlikte, FİLE'nin mağazaları
şehir merkezlerinde, orta-üst gelir grubunun yoğunlaştığı bölgelerde yer almakta
ve BİM'in indirim market konseptine kıyasla tüketicilere süpermarket deneyimi
sunuyor.
Türkiye'de Gıda Harcamalarının GSYH İçindeki Payı. Gıda harcamaları, hanehalklarının
yiyecek ve alkolsüz içeceklere yaptığı harcamalarını kapsar. Türkiye'de gıda
ve alkolsüz içecek harcamalarının GSYH içindeki payı da 2024 yılında %20,6 olarak
hesaplandı (Kaynak: TÜİK). Bu veri ile gıda tarafındaki değişim ile enflasyon
ülkelerin durumu karşılaştırılabilir. Aşağıdaki tablodan da görüldüğü üzere
hanehalkı, harcamalarının yaklaşık %50'si ile gıda ve barınma ihtiyaçlarını karşılıyor.
TÜİK'in 2024 yılı veriler baz alındığında gelire göre sıralı %20'lik gruplar itibarıyla
tüketim harcamalarının 2024 yılındaki dağılımına bakıldığında, en yüksek
gelir grubu olan beşinci %20'lik grupta yer alan hanehalkları, ulaştırma harcamalarına
(motorlu taşıt alımları, akaryakıt, yolcu taşımacılığı, araç bakım ve
onarımı vb.) %26,6, konut ve kira harcamalarına %22,1 ve gıda ve alkolsüz içecekler
harcamalarına %12,8 pay ayırdı. En düşük gelir grubu olan birinci %20'lik
grupta yer alan hanehalkları ise, konut ve kira harcamalarına %33,2, gıda ve alkolsüz
içecekler harcamalarına %30,4 ve ulaştırma harcamalarına %10,1 pay ayırdı.
Temel gelir kaynağı maaş, ücret, yevmiye geliri olan hanehalkları, konut ve
kira harcamalarına %24,0, gıda ve alkolsüz içecekler harcamalarına %16,4 ve ulaştırma
harcamalarına %23,0 pay ayırdı. (Veriler, 2 Haziran 2025 tarihinde TÜİK
tarafından açıklanmış olup, Hane Halkı Tüketim Harcaması'nın bir sonraki açıklanma
tarihi 22 Mayıs 2026'dır).


* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı
kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti, aracı kurumlar, portföy
yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında
imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır.
Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların
kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve
getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan
bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar
doğurmayabilir.


Önemli Not: Bu haberde dosya eki bulunmaktadır. Kullanıcılarımızın dosyaya erişmek için
Manşet'in üst kısmında yer alan linki tıklamaları yeterlidir.

-iDeal Haber Merkezi-
- twitter.com/iDealDataHaber // www.idealdata.com.tr -

Çerez Ayarları

Daha iyi, hızlı ve güvenli bir kullanım sağlamak amacıyla web sitemizde tarayıcı çerezleri kullanıyoruz. Detaylı bilgi için Çerez Aydınlatma Metni 'ni inceleyebilirsiniz.