Ekonomi

Basın Bülteni- Mars Türkiye, BETTER CITIES FOR PETST programıyla hayvan dostu ofis ve işletmeler rehberini sunuyor



Mars Türkiye, daha fazla insanın hayvanlarla yaşamanın faydalarından yararlanmasını
sağlamak amacıyla globalde başarıyla yürüttüğü BETTER CITIES FOR PETST programını
Türkiye'ye taşıyor. Program kapsamında hayata geçirilen Hayvan Dostu Ofisler
ve İşletmeler Rehberleri, kedi ve köpeklere dostça kapılar açmak isteyen
işletme ve ofislere pratik ve ilham verici yol haritaları ve iyi örnekler sunuyor.

Dünya genelinde haziran ayında kutlanan Köpeğini İşe Getir Günü, hayvanlarla paylaşılan
hayatın yalnızca özel yaşamlarımızda değil, iş dünyasında da nasıl dönüştürücü
bir etki yaratabileceğini hatırlatıyor. Araştırmalar, hayvan dostu işyerlerinin
çalışan mutluluğu, verimliliği ve işe bağlılığı yönünden pozitif etkisinin
altını çizerken, işyerleri için de hayvan dostu ofis dönüşümünün cazip bir
işveren markası olma yolculuğunda yarattığı olumlu etkileri gösteriyor.

Bu anlayışla PEDIGREE®, WHISKAS®, ROYAL CANIN®, SNICKERS®, TWIX® gibi dünyaca ünlü
markaların sahibi Mars, Incorporated, global düzeyde başarıyla yürüttüğü BETTER
CITIES FOR PETST programını Türkiye'ye taşıyor. Programın ilk aşaması olarak,
'Evcil Hayvan Dostu İşyerleri Rehberleri'ni yayınlayan Mars Türkiye, tüm işletmelere
ilham olabilecek ve iyi uygulamalar içeren kaynaklar sunuyor. Rehber,
işletmelerde hayvanlar için güvenli, sağlıklı ve kapsayıcı ortamlar yaratmak
isteyen kurumlara yönelik kapsamlı bilgiler ve öneriler içeriyor.

Hayvan sahipleri, evcil hayvanlarını işe beraberinde getirmek istiyor
Evcil hayvanlar ülkemizde 7,5 milyonu aşkın hanenin bir parçası ve günümüzde her
zamankinden daha fazla sayıda hayvan sahibi, evcil hayvanlarını işe getirmek istiyor.
Öte yandan tüketiciler yalnızca kaliteli ürün ve hizmet değil, aynı zamanda
evcil hayvanlara saygı gösteren ve onları kapsayan deneyim arayışlarında olduğunu
belirtiyor.

Mars Petcare'in Türkiye dahil olmak üzere 20 ülkede gerçekleştirdiği çalışmaya göre,
- Z kuşağı ve Y kuşağı, evcil hayvanlarını hayatlarının en önemli parçası olarak
görüyor.
- Y kuşağında hayvan sahipliği oranı yüzde 40 iken, Z kuşağında bu oran 45'e çıkıyor.
- Evcil hayvan sahiplerinin yüzde 32'si hayvanlarını yalnız bırakınca suçluluk hissettiğini
belirtiyor ve yalnızca yüzde 42'si içinde bulunduğu ortamları hayvan
dostu olarak nitelendiriyor.

ABD'de gerçekleştirilen Hayvan Sahipleri Anketine göre ise,
- Evden çalışanların yüzde 72'si, hayvanlarını işe götürmek istediklerini belirtiyor.
- Z kuşağının yüzde 64'ü ve Y kuşağının yüzde 56'sı, kedi ve köpekleriyle daha fazla
vakit geçirebilmek için iş değiştirebileceğini ya da çalışma saatlerini azaltabileceğini
ifade ediyor.

Hayvan dostu ofisler, çalışan aidiyet ve mutluluğunu artırırken sağlıklı yaşamı
destekliyor
Nationwide ve Human Animal Bond Research Institute (HABRI) iş birliğiyle yapılan
araştırmaya göre, hayvan dostu ofislerde çalışanların yüzde 85'i, iyi olma hali
veya iyileşme nedeniyle nadiren işe devamsızlık yaptığını söylüyor. Bu oran
hayvan dostu olmayan iş yerlerinde yüzde 77. Evcil hayvan dostu şirketlerde çalışanların
yüzde 53'ü iş arkadaşlarıyla, yüzde 52'si ise yöneticileriyle olumlu
ilişkiler yaşadığını bildiriyor. Bu oran, evcil hayvan dostu olmayan ofislerde
sırasıyla yalnızca %19 ve %14.

Mars Petcare tarafından yapılan araştırmaya göre ise,
- Evcil hayvan sahiplerinin yüzde 89'u mesai saatleri boyunca hayvanlarıyla vakit
geçirmeye devam etmenin kendileri için önemli olduğunu söylüyor.
- Hayvan sahipleri, iş yerinde köpek bulundurmanın mutluluğu artırdığını (%58),
kaygı veya stresi azalttığını (%57), sağlıklı molaları teşvik ettiğini (%55) ve
daha fazla sosyal etkileşimi desteklediğini (%52) belirtiyor.

Hayvan dostu şehir politikaları, işletmelere olumlu yansıyor
BETTER CITIES FOR PETST'in gerçekleştirdiği global bir araştırmaya göre,
- Katılımcıların yüzde 79'u, hayvanların iş yerlerinde kabul edilmesini değerli
bulduklarını belirtiyor.
- İş yeri sahiplerinin yüzde 56'sı, hayvan dostu işletmelerin toplum için faydalı
olduğu görüşüne kesin olarak katılıyor.
- Katılımcıların yüzde 65'i, hayvanların sosyal bağların kurulmasına yardımcı olduğunu
söylüyor.
- Katılımcıların yüzde 49'u, hayvan dostu olan işletmeleri ziyaret etme olasılıklarının
daha yüksek olduğunu ifade ediyor.
- İş yeri sahiplerinin yüzde 48'i, daha fazla hayvan dostu politikanın şehir merkezine
yaya trafiğini artıracağını belirtiyor.
Hayvan sahiplenme oranlarının arttığı, çalışanların iş seçiminde kedi ve köpeklerini
göz önünde bulundurduğu, tüketicilerin satın alma davranışlarının markaların
bu konudaki politikalarını etkilediği bir çağda, işletmelerin bu dönüşüme uyum
sağlaması artık bir tercih değil, bir gereklilik haline geliyor. Mars'ın BETTER
CITIES FOR PETST programı da işletmelere ve bireylere bu dönüşümde rehberlik
etmeyi amaçlıyor.

Hayvan dostu ofisler, çalışan mutluluğuna ve işletmelerin geleceğine stratejik bir
yatırım
Mars Kurumsal İlişkiler Direktörü Çağla Çavuşoğlu, Mars Türkiye olarak, hayvanlarla
kurduğumuz bağın her iki taraf için de yaşam değerini artırdığına inanıyoruz.
Bu nedenle, işyerinde hayvanlarımızı ağırlamak, aidiyet, mutluluk ve üretkenliği
artıran bir sorumluluk. Rehberimiz, bu kültürü benimsemek isteyen her türlü
işletme için pratik bir yol haritası sunuyor. Mars Türkiye ofisimizde yalnızca
haziran ayında değil, yılın her çalışma gününde çalışanlarımızın evcil hayvanlarını
ofise getirmesini teşvik ediyor, buna yönelik altyapı imkanları sunuyoruz.
Hem verimlilik hem de motivasyon açısından bu yaklaşımımızın karşılığını fazlasıyla
alıyoruz. Araştırmalara göre, evcil hayvanlarıyla daha fazla vakit geçirmek
isteyen çalışanlar, hayvan dostu işyerlerini tercih ediyor. Aynı şekilde,
müşteriler de bu yaklaşımı benimseyen işletmelerde daha uzun süre kalıyor, marka
sadakati geliştiriyor. Bu eğilimler, ülkemizde her geçen gün güçleniyor. Tüm
eğilimler, hayvan dostu uygulamaların yalnızca bir 'iyilik' değil, aynı zamanda
modern iş dünyasında aidiyet, sadakat ve verimlilik yaratan stratejik bir yatırım
olduğunu gösteriyor. Mars olarak 'Better Cities for Pets' yaklaşımımızın işyerlerinin
ve işletmelerin dönüşümünde yol gösterici bir kaynak olacağına inanıyoruz.
dedi.

İş dünyasında yaşanacak bu dönüşümün evsiz hayvanların yuvaya sahip olabilmesi için
de olumlu bir etki yaratacağını ifade eden Çavuşoğlu sözlerine şu şekilde devam etti:

Evcil hayvan sahiplenmenin önündeki bariyerlerin anlaşılmasına katkıda bulunabilmek
amacıyla Türkiye dahil 20 ülkede hayata geçirdiğimiz küresel araştırmamızın
sonuçlarına göre, ülkemizde köpek sahiplenmek isteyen her 5 kişiden 1'i, işte
olduğu süre boyunca evde hayvanına bakacak kimsenin olmamasının hayvan sahiplenmenin
önünde bir engel teşkil ettiğini belirtiyor. Dolayısıyla burada yaratacağımız
bir dönüşüm hayvan sahiplenme sürecinde etkin bir rol oynayacaktır. Üstelik
algımızın, anlayışımızın ve yaklaşımımızın hayvanlarla birlikte yaşama yönünde
değişmesi ve mental dönüşüm yukarıda bahsettiğim oranları aşarak daha büyük
bir etki yaratacaktır.

Rehberler neler sunuyor?
Rehberler, hayvanları ağırlamak isteyen işletme ve ofisler için adım adım dönüşüm
planları sunuyor. Başlıca içerikler şunlardan oluşuyor:
- Hayvan dostu işletmelerin önemi ve pozitif katkıları
- Hayvan dostu işletme uygulamalarında standartlar ve yol gösterici detaylar
- Çalışanlar ve müşteriler için hayvanlarla daha kapsayıcı bir ortam yaratmanın
yolları
- Güvenlik ve hijyen standartları
- Hayvanlara özel alanların tasarımı
- Hayvan davranışlarını anlama ve doğru ilişki yönetimi
- Evcil hayvan kabul kuralları ve örnek uygulamalar
- Müşteri endişelerini yönetmenin yolları


-iDeal Haber Merkezi-
- twitter.com/iDealDataHaber // www.idealdata.com.tr -

Çerez Ayarları

Daha iyi, hızlı ve güvenli bir kullanım sağlamak amacıyla web sitemizde tarayıcı çerezleri kullanıyoruz. Detaylı bilgi için Çerez Aydınlatma Metni 'ni inceleyebilirsiniz.