Mastercard Akıllı KOBİ'ye giden yol dijital yatırımların teşvik edilmesinden geçiyor
Ekonomi
Mastercard Akıllı KOBİ'ye giden yol dijital yatırımların teşvik edilmesinden geçiyor
Ödeme sistemleri alanında faaliyet gösteren global teknoloji şirketi Mastercard'ın,
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) ve Akıllı KOBİ iş birliğiyle hazırladığı
KOBİ'lerin Dijital Dönüşüm Raporu, Türkiye'deki yüzlerce KOBİ'nin görüşleri
doğrultusunda ve veriye dayalı bir bakış açısıyla oluşturdu.
KOBİ'lerin dijital araç kullanımı, dijital becerilere sahip personel istihdamı ve
teknoloji yatırımları konusunda sınırlı imkanlara sahip olduğunun belirtildiği
raporda sonuç odaklı öneriler sunuluyor. Dijital yatırımları teşvik eden finansal
destekler (hibe, düşük faizli kredi, vergi indirimi) sağlanması, çalışanların
dijital yetkinliklerini geliştirecek eğitim programlarının yaygınlaştırılması
ve KOBİ'lere özel dijital danışmanlık hizmetlerinin artırılması gibi maddeler
öne çıkıyor.
KOBİ'lerin 3'te 2'si için dijitalleşme vizyonu öncelikli
Katılımcıların yüzde 76'sı işletmelerinin dijital strateji konusunda bilinçli olduğunu,
yüzde 65'i işletmelerinde dijital dönüşüm hedeflerini oluşturduğunu, yüzde
49'u dijital dönüşümle ilgili farkındalığa ve adım atma isteğine sahip olduklarını,
yüzde 64'ü dijital dönüşüm stratejilerinin performans göstergeleriyle
üst yönetim tarafından izlendiğini, yüzde 44'ü de dijital dönüşüm yatırımları için
işletmelerinde ayrı bir bütçe tahsis edildiğini belirtti.
Tam dijitalleşme için 'dijital liderler' yükseliyor
Katılımcıların yüzde 63'ü işletmelerinde dijital dönüşümden sorumlu bir yöneticinin
bulunduğunu, yüzde 70'i ise yönetim kademesinin dijital dönüşüm süreçlerinde
yetkin olduğunu belirtiyor. Dijital teknolojilere olumlu yaklaşan ve iş süreçlerinde
bu yenilikleri benimseyenlerin oranı ise yüzde 75. Katılımcıların yüzde
57'si çalışanların dijital yeteneklerini artırmak için sürekli yatırımların yapıldığını
kabul ederken, yüzde 53'ü dijital dönüşüm süreçlerinde danışmanlık hizmeti
aldıklarını belirtti. Diğer yandan, katılımcıların yüzde 64'ü çalışanlarının
dijital teknolojiler hakkında bilgi sahibi olduğunu, yüzde 61'i de dijital
yeteneklerin işe alım süreçlerinde önemli bir kriter olduğunu belirtti.
Dijital teknolojiler arasında 'yapay zeka' kullanımı göze çarpıyor
Katılımcıların yüzde 62'si işletmelerinin dijital iş uygulamaları için gerekli
teknolojilere sahip olduğunu, yüzde 41'i işletmelerinin teknoloji bütçelerinin değişen
önceliklere uyum sağlayacak şekilde tasarlandığını, yüzde 43'ü de işletmelerinde
yapay zeka teknolojilerinin kullanıldığını belirtti.
Mastercard, KOBİ'lerin gücüne güç katıyor
Mastercard, kartlı ödeme çözümleri, uzaktan ödeme alma imkanı sağlayan ve telefonla
kart kabulünü mümkün kılan araçları, veri odaklı danışmanlık hizmetleri, siber
güvenlik çözümleri ve yeni pazarlara giriş imkanı sunan paketleri ile hem KOBİ'lerin
hem de Türkiye'nin ticaret ekosisteminin dijitalleşmesine katkı sağlıyor.
Mastercard'ın KOBİ'ler için sunduğu veri çözümleri, işlerini dijitalleştirmelerine
ve büyütmelerine destek oluyor. MasterKOBİ platformu KOBİ'lere özel indirim
ve avantajlar sunarak maliyetleri düşürmelerine ve rekabet güçlerini artırmalarına
yardımcı olurken, veri analitiği ve dijital çözümler KOBİ'lerin müşteri ilişkilerini
yönetmelerine ve iş süreçlerini optimize etmelerine olanak tanıyor.
Mastercard, KOBİ'lerin işlerini yurtdışı pazarlarda büyütme potansiyellerini açığa
çıkaracak somut destekleri de onlara sağlıyor. Garanti BBVA ortaklığıyla sunduğu
E-İhracat Paketi ile KOBİ'lerin e-ihracat sürecine başlamasından satış sonrasına
kadar her adımlarında yanlarında olmayı hedefliyor. Mastercard'ın global
ağı üzerinden Türk işletmelerin farklı pazarlara açılarak işlerini büyütmelerine
destek olmayı amaçlayan bu paket, Türkiye'nin e-ihracatı büyütme hedefine de
hizmet ediyor.
Daha iyi, hızlı ve güvenli bir kullanım sağlamak amacıyla web sitemizde tarayıcı çerezleri kullanıyoruz.
Detaylı bilgi için
Çerez Aydınlatma Metni 'ni inceleyebilirsiniz.