Gıda sektörünün öncü şirketlerinden Besler'in 2025'in ilk yarısındaki konsolide
cirosu 13,8 milyar TL olarak gerçekleşti. Aynı dönemde 1,3 milyar TL'lik ihracat
geliri elde eden Besler, dondurulmuş gıdada SuperFresh markasıyla perakende kanalında
yüzde 38'lik, margarin pazarında ise Bizim Yağ, Terem Yağ ve Luna başta
olmak üzere öncü markalarıyla perakende kanalında yüzde 68'lik pazar payıyla
sektör liderliğini sürdürdü.
Dondurulmuş gıda, konserve, mutfak ve yağ kategorilerindeki lider markalarıyla yaklaşık
62 milyon tabakta 19,8 milyon haneye misafir olan Besler, inovasyon, erişilebilir
fiyat ve etkili iletişim stratejileriyle yakaladığı başarıyı finansal
performansına da yansıtıyor. Besler, güçlü markaları, üretim gücü ve ihracat
ağıyla gıda sektöründeki liderliğini 2025 yılının ilk yarısında sürdürdü.
Kamuyu Aydınlatma Platformu'yla (KAP) paylaşılan 2025 yılı ilk yarı finansal
sonuçlarına göre, Besler'in ilk yarıdaki cirosu 13,8 milyar TL oldu. Yüzde 7,3'lük
artışla brüt kârını 3,4 milyar TL'ye yükselten şirket, 2025'in ilk yarısında 1,7
milyar TL FAVÖK elde etti. FAVÖK marjını önceki yılın aynı dönemine göre 2,4
puanlık artışla yüzde 12,4 seviyesine çıkaran Besler'in ihracat geliri ise 1,3
milyar TL olarak gerçekleşti.
Sektör liderliği güçlenerek devam ediyor
Besler, toplam 16 kategoride yaklaşık 1.500 ürün ve 57 markasıyla sektördeki öncü
konumunu korudu. Dondurulmuş gıdanın öncü markası SuperFresh, perakende kanalında
yüzde 38'lik payıyla liderliğini devam ettirdi. Bu yılın altı aylık döneminde
20 ürün lansman ve relansmanı yapan SuperFresh'te, yeni ürünlerin ciro içindeki
payı yüzde 18 oldu. Geçen yıla göre tüketildiği hane sayısını artırarak,
ürünleri ile 1,5 milyon yeni hane ile buluştu. Türkiye'nin en sevilen dondurulmuş
gıda markası olan SuperFresh, sektördeki öncü sürdürülebilirlik ve marka iletişim
çalışmaları ile yılın ilk yarısını 12 prestijli ödülün sahibi olarak tamamladı.
Margarin sektöründe ise Besler'i liderliğe, perakende kanalında yüzde 68'lik ciro
pazar payıyla Bizim Yağ, Teremyağ ve Luna markaları taşıdı. Türkiye'nin Yağı
Bizim Yağ, 30.yılını sadece sofralara lezzet değil geleceğe kalite, inovasyon ve
güven taşıyarak kutlarken, Teremyağ pazarın en çok haneye giren ve en yüksek
marka arzu skoruna sahip markası olarak kategorinin en çok büyüyen markası oldu.
Yağ iş birimindeki ana markaların başarılı iletişim çalışmaları sayesinde yılın
ilk yarısında 6 prestijli ödül kazanıldı.
6 kategoride 200'ün üzerindeki geniş ürün portföyüyle sektörün en güçlü şirketi
konumunda olan Donuk Fırıncılık Ürünleri (DFU), özellikle yaz sezonuna yönelik
yenilikçi ürünleriyle sürdürülebilir başarısını korudu.
Mert Altınkılınç: Sürdürülebilir büyümemize kararlılıkla devam ediyoruz
Besler CEO'su Mert Altınkılınç, 2025'in ilk yarısına ilişkin finansal performansı
şu sözlerle değerlendirdi: Türkiye'nin lider gıda şirketlerinden biri olarak,
köklü şirket kültürümüz, güvenilirliğimiz ve inovasyon odağında yürüttüğümüz
yolculukta elde ettiğimiz başarılı iş sonuçları, sürdürülebilir büyümemizi destekliyor.
Faaliyet gösterdiğimiz gıda sektörünün stratejik öneminin farkındalığı ve öncü
markalarımızla sektöre ilham verirken, paydaşlarımızla birlikte gıdanın geleceğini
dönüştürme iddiamızı her geçen gün güçlendiriyoruz. Yılın ilk yarısını istikrarlı bir
büyüme ile tamamlarken, sürdürülebilir değer yaratma odağımızla yatırımlarımıza ve
yenilikçi adımlarımıza hız kesmeden devam ediyoruz.
-iDeal Haber Merkezi-
- twitter.com/iDealDataHaber // www.idealdata.com.tr -
Daha iyi, hızlı ve güvenli bir kullanım sağlamak amacıyla web sitemizde tarayıcı çerezleri kullanıyoruz.
Detaylı bilgi için
Çerez Aydınlatma Metni 'ni inceleyebilirsiniz.