Avon, operasyonel geri dönüşüm oranını yüzde 97,1'e çıkardı
Ekonomi
Avon, operasyonel geri dönüşüm oranını yüzde 97,1'e çıkardı
Sürdürülebilir bir gelecek için attığı adımlarla dikkat çeken Avon, operasyonel
geri dönüşüm oranını yüzde 97,1'e çıkardı. Ambalajlarında bir önceki yıla göre
yüzde 3 daha az plastik kullanan marka, 2030 yılına kadar yüzde 95'in üzerinde
biyolojik olarak parçalanabilir durulanan ürün formülleri geliştirmeyi hedefliyor.
Herkes için daha iyi bir dünya vizyonunu benimseyen Avon, tüm operasyonlarında
çevresel ve toplumsal sorumluluğu birleştiriyor. Bu vizyon, sadece ürünlerin kalitesiyle
değil, aynı zamanda markanın sürdürülebilirlik hedefleri doğrultusunda
attığı adımlarla da kendini gösteriyor.
Güzellik kavramının yalnızca dış görünüşle sınırlı olmadığını vurgulayan Avon Türkiye
Genel Müdürü Hasan Ulutürk, şunları söyledi: Hepimizin hayatında özel bir
yeri olan güzellik, sadece dış görünüşümüzü ifade etmiyor. Aynı zamanda, içinde
yaşadığımız dünyaya ve birbirimize karşı taşıdığımız sorumluluğu da temsil ediyor.
Avon olarak, 139 yıldır güzelliği farklı bir şekilde yaşatıyoruz. Bu vizyonumuz,
ürünlerimizden üretim süreçlerimize, sosyal projelerimizden iş birliklerimize
kadar her alanda kendisini gösteriyor.
Sürdürülebilirlikte asıl hedefimiz 2030
Sürdürülebilirlik alanında birçok projeye imza attıklarını belirten Ulutürk, Dünyada
her yıl milyonlarca kozmetik ürün atığı ortaya çıkıyor. Yapılan araştırmalara
göre, birçok kozmetik ürünü tam olarak kullanılmadan atılıyor, bu da atık
miktarını büyük ölçüde arttırıyor. Bu kapsamda, biz de 2030 yılına kadar, yüzde
95'in üzerinde biyolojik olarak parçalanabilir durulanan ürün formülleri geliştirmeyi
hedefliyoruz. Ambalajlarımızın yüzde 100'ünün geri dönüştürülebilir, yeniden
kullanılabilir veya kompostlanabilir olmasını sağlamayı amaçlıyoruz. Ayrıca,
100 yeni formülün, önceki versiyonlarına göre daha düşük yaşam döngüsü çevresel
ayak izine sahip olmasını planlıyoruz. Bunun yanı sıra, 2030'a kadar tüm plastik
ambalajlarımızın %50'sinin geri dönüştürülmüş malzemeden üretilmesini hedefliyoruz
açıklamasında bulundu.
800 ton karbon emisyonu tasarrufu
Avon, sürdürülebilir bir gelecek için attığı adımlarla enerji ve su verimliliğini
arttırırken, atık üretimini azaltmaya ve geri dönüşümü teşvik etmeye devam ediyor.
2023 Kurumsal Sorumluluk Raporu'na göre, marka su ve atık yoğunluğunu hedefinin
üzerinde azaltarak, operasyonel geri dönüşüm oranını yüzde 97,1'e çıkardı.
Atık yönetimi ve enerji verimliliği konularında attığı önemli adımlarla sürdürülebilirlik
hedeflerine ulaşmaya devam eden Avon, ilk defa düzenli atık toplama
alanına operasyonel atık göndermedi. Polonya'daki tesisinde gerçekleştirdiği
enerji dönüşümü sayesinde yaklaşık 2.000 ton karbon emisyonunu azaltan ve çevresel
performansını güçlendiren marka, üretim planlamalarını optimize ederek enerji
verimliliğini arttırdı. Üretimi daha az vardiyada toplamak suretiyle, şirket
yılda yaklaşık 800 ton karbon emisyonu tasarrufu sağlamaya devam ediyor.
Geri dönüştürülmüş plastik kullanımı
Kozmetik ürünlerinin ambalajlarının çevresel etkilerini azaltmak için de önemli
adımlar atan Avon, 2023 yılı boyunca ambalajların çevresel ayak izini azaltmaya
yönelik bir dizi yenilikçi değişikliği hayata geçirdi. Küresel Ambalaj Mühendisliği
ekibiyle yaklaşık 170 yeni inovasyonu başarıyla uygulayarak her yeni ambalajın
sürdürülebilirlik konusunda bir adım daha ileri gitmesini sağladı. 2023 Raporu'na
göre, 2022 yılına kıyasla ambalajlarda yüzde 3 daha az plastik kullanan
marka, geri dönüştürülmüş plastik kullanım oranını yüzde 4,1'e çıkardı. Avon,
2030 yılına kadar geri dönüştürülmüş plastik kullanımını yüzde 50'ye çıkarmayı
hedefliyor.
Yeni nesil içerik ve etiket okuyor
Bu noktada ticari kaygılar olmadan geri dönüşüm ve plastik azaltımına odaklandıklarını
söyleyen Hasan Ulutürk, Bazı parfüm serilerimizin şişelerini parfümleri
bittikten sonra, vazo gibi örnekler şeklinde yeniden kullanılabilecek şekilide
tüketicilerimize sunuyoruz. Diğer yandan da plastik kullanımımızı azaltmak için
yeni yollar arıyoruz. Örneğin, tüm parfümlerimizde dış kutular üzerinde yer alan
şeffaf ambalajları kaldırdık ve yerine iki adet koruma bandı kullanmaya başladık.
Günümüzde kozmetik sektöründe sürdürülebilirlik, tüketiciler nezdinde büyük
önem taşıyor. Özellikle yeni nesil tüketiciler, ürün içeriklerini ve etiketlerini
okuma konusunda oldukça bilinçli. Şu anda temsilcilerimizin yüzde 20'si
yeni jenerasyondan oluşuyor. Tüketim alışkanlıklarında farkındalık ve bilinç, her
geçen gün daha da etkili hale geliyor açıklamasında bulundu.
Cinsiyet eşitsizliğine karşı kararlı duruş
Sürdürülebilirlik konusunda farkındalık yaratmak ve ortak bir hareket planı geliştirmek
için düzenli olarak çalışanları ve tedarikçileriyle bir araya gelen şirket,
doğal kaynakları koruma, çeşitliliği destekleme, eşit fırsatlar sunma ve kadınların
güçlenmesini sağlama hedefleri doğrultusunda hareket ediyor. Çalışanların
farklılıklarını zenginlik olarak gören Avon, çeşitlilik, eşitlik ve kapsayıcılık
ilkelerini benimseyerek daha mutlu ve üretken bir çalışma ortamı yaratıyor.
Cinsiyete dayalı ücret eşitsizliğini kesinlikle kabul etmeyen marka, tüm çalışanlarının
eşit değerde olduğunu ortaya koyuyor. İş gücünü daha iyi anlamak ve
çeşitlilik çalışmalarına veri sağlamak amacıyla belirli pazarlarda düzenli olarak
demografik anketler gerçekleştiriyor. Ayrıca, personel katılım anketleri aracılığıyla
çalışanlarının sesine kulak vererek onların beklentilerine yönelik
çözümler sunuyor.
-iDeal Haber Merkezi-
- twitter.com/iDealDataHaber // www.idealdata.com.tr -
Daha iyi, hızlı ve güvenli bir kullanım sağlamak amacıyla web sitemizde tarayıcı çerezleri kullanıyoruz.
Detaylı bilgi için
Çerez Aydınlatma Metni 'ni inceleyebilirsiniz.