Ekonomi

Basın Bülteni- BeautyEurasia Fuarı, 114 ülkeden 13.314 ziyaretçisiyle büyük ilgi gördü


ICA Events tarafından gerçekleştirilen 20. Uluslararası Kozmetik, Güzellik ve Kuaför
Fuarı BeautyEurasia, sektörde lider firma ve ülkelerin katılımı ile verimli
iş birliklerinin oluşturulmasına ve sektörün gelişmesine katkıda bulundu. 18
- 20 Haziran tarihleri arasında düzenlenen fuar, dünyanın dört bir yanındaki uluslararası
üretici ve tedarikçilerin ürün, hizmet ve teknolojilerini İstanbul Fuar
Merkezi'nde bir araya getirdi.

Kozmetik, güzellik ve kişisel bakım sektörlerine kaliteli ve etkili bir fuar deneyimi
sunan 20.BeautyEurasia'da 23 ülkeden 302 katılımcı ve 547 marka boy gösterdi.
VIP davetli alım heyeti programı kapsamında ise bu yıl 69 ülkeden 402 profesyonel
satın almacı, fuardaki yerini aldı. Bu program sayesinde katılımcılar,
çok sayıda uluslararası üst düzey alıcı ile bir araya gelerek iş geliştirme ve
ortaklık anlaşmaları yapma imkânı buldular.

Türk ekonomisinin lokomotif sektörleri için fuarlar düzenleyen ICA Events tarafından
organize edilen BeautyEurasia, 3 gün boyunca yoğun ilgi gördü. Çin, Güney
Kore, Rusya, Bulgaristan, Mısır, Amerika Birleşik Devletleri, Fransa, İtalya, İspanya
ve Hindistan gibi ülkeler başta olmak üzere yüzlerce yerli ve yabancı firma
aynı platformda buluştu. %26'sı uluslararası olmak üzere 114 ülkeden toplam
13.314 ziyaretçiyi ağırlayan fuarın ziyaretçi yoğunluğunda ise geçen seneye göre
%40 artış görüldü.

Kişisel bakım ürünleri, parfüm ve deodorantlar, kuaför ekipmanları, renkli kozmetik
ürünleri, temizlik ve hijyen ürünleri, bebek hijyen ürünleri, tırnak bakımı
ürünleri, saç bakım ürünleri, paketleme ve etiketleme makineleri, peruk-kaş-kirpik,
epilasyon cihazları gibi sektörün en kilit ürün grupları BeautyEurasia'da
yer aldı. Katılımcılarla, satın almacıların buluştuğu ve iş ortaklıklarının kurulduğu
fuarda, ziyaretçiler makyaj, protez tırnak, cilt bakım uygulamaları başta
olmak üzere birçok ürün grubunu deneyimleme fırsatı buldular.

Çin'den gelen acente ve katılımcılar ile BeautyEurasia'nın ağırladığı yerli ve yabancı
profesyonel satın almacıların katılımıyla özel bir Çin-Türkiye Güzellik,
Ambalaj ve İş Eşleştirme Etkinliği de gerçekleştirildi. Etkinlikte yapılan
konuşmalarda, iki ülke arasındaki iş birliğinin mevcut durumu, ticaret hacminin
artırılması yönündeki fırsatlar ve özellikle güzellik ile ambalaj sektörlerinde
karşılıklı yatırım olanakları ele alındı.

Etkinlik kapsamında düzenlenen B2B Eşleştirme Seanslarında ise uluslararası satın
almacılar ile Türk sektör temsilcileri arasında oldukça verimli iş görüşmeleri
gerçekleştirildi. Ürün tanıtımları, iş modeli paylaşımları ve potansiyel ticari
iş birliklerine dair ön anlaşmalarla şekillenen bu seanslar, katılımcılar tarafından
büyük ilgiyle karşılandı.

Çin Halk Cumhuriyeti İstanbul Başkonsolosluğu'nun da etkinliğe katılım sağlaması,
organizasyona diplomatik düzeyde de önem kazandırdı. Bu güçlü katılım, Çin ve
Türkiye arasında hem sektörel hem de genel ticari ilişkilerin derinleşmesine katkı
sunarken, uzun vadeli iş birliklerine zemin hazırladı.

BeautyEurasia bu yıl da Türkiye ekonomisine büyük katkı sağladı
Fuarın bu seneki performansını değerlendiren BeautyEurasia Fuar Direktörü Filiz
Mehmedova, görüşlerini şu şekilde dile getirdi: BeautyEurasia 2025 boyunca, güzellik
ve kozmetik sektörünün yerli ve yabancı öncü markalarını İstanbul'da bir
araya getirmenin gururunu yaşıyoruz. Üç gün süren buluşmalar, lansmanlar ve iş
birlikleriyle sektörün nabzı burada attı. Türkiye'nin kozmetik sektörü 2025 yılının
ilk çeyreğinde de büyüme ivmesini sürdürerek, ihracatta bir önceki yıla göre
%1,7 artışla 679,3 milyon dolara ulaştı. Bu tablo, sektörün uluslararası rekabette
taşıdığı potansiyeli ve gücünü ortaya koyuyor. BeautyEurasia olarak biz
de Türkiye ve Avrasya bölgesindeki sektörün global ve bölgesel gelişim alanlarının
tartışılmasını ve bilgi alışverişini sağlayarak, yeni fikir ve ürünlerin tanıtımına
yönelik verimli bir platform sunuyoruz. Yeni iş birliği ve ihracat fırsatları
için zemin hazırlamasının ötesinde bir misyona sahip BeautyEurasia, sektörün
yol haritasını çizmeye bu sene de başarıyla devam etti. Fuarımızın sektörün
gelişimine ve ekonomiye katkı sağlamasından mutluluk duyuyoruz.


-iDeal Haber Merkezi-
- twitter.com/iDealDataHaber // www.idealdata.com.tr -

Çerez Ayarları

Daha iyi, hızlı ve güvenli bir kullanım sağlamak amacıyla web sitemizde tarayıcı çerezleri kullanıyoruz. Detaylı bilgi için Çerez Aydınlatma Metni 'ni inceleyebilirsiniz.