Basın Bülteni- Trendyol, Dünya KOBİ Günü'nde yerli üretici ve KOBİ'lerin dijital dönüşümünü destekliyor
Ekonomi
Basın Bülteni- Trendyol, Dünya KOBİ Günü'nde yerli üretici ve KOBİ'lerin dijital dönüşümünü destekliyor
Türkiye'nin lider e-ticaret platformu Trendyol, 27 Haziran Dünya KOBİ Günü'nü kutlarken,
yerli üretici, esnaf ve KOBİ'leri dijitalleştiren çözümleriyle milyonlarca
işletmenin büyümesine destek oluyor. Trendyol, e-ticaretin sağladığı erişim
gücü ve teknoloji altyapısı ile üreticileri Türkiye ve dünya pazarlarıyla buluşturuyor.
Türkiye'nin dört bir yanında 250 bin işletme Trendyol ile büyüyor
Türkiye'de e-ticaret hacmi 2024 itibarıyla 3 trilyon TL'yi aşarken, bu büyümenin
önemli kısmı KOBİ'lerin dijitalleşmesiyle gerçekleşti. Trendyol, kullanıcı dostu
arayüzü, kampanya ve mağaza yönetim araçları, yapay zeka destekli sistemleri
ve lojistik çözümleriyle KOBİ'lerin işlerini büyütmelerine destek oluyor.
Trendyol Grubu CEO'su Erdem İnan konuyla ilgili açıklamasında, Türkiye'nin dört
bir yanındaki üreticilere yalnızca bir pazaryeri değil, uçtan uca bir büyüme altyapısı
sunuyoruz. E-ticaret, her ölçekteki işletmenin kendi hikâyesini dünyayla
paylaşabileceği yeni bir kanal. Biz bu hikâyeleri büyütmek ve çoğaltmak için
çalışıyoruz. İstihdamdan ihracata Türkiye ekonomisinin yapı taşı olan tüm iş ortaklarımızın
Dünya KOBİ Günü'nü kutluyoruz dedi.
E-ihracat yapan her 10 işletmeden 8'i ilk defa Trendyol ile yurt dışına açıldı
Türkiye'nin yanı sıra Trendyol'un sunduğu mikro ihracat altyapısı sayesinde, KOBİ'ler
yurt dışı operasyonlarını da büyütüyor. 2024 yılı itibarıyla 120 binden fazla
işletme Trendyol aracılığı ile e-ihracatla tanıştı. Bu işletmelerin yüzde
85'i ilk kez yurt dışına satış gerçekleştirdi. Bugün günde ortalama 220 binden
fazla Made in Türkiye etiketli ürün, Trendyol üzerinden 34 ülkeye ulaşıyor. Trendyol'un
mikro ihracat çözümleri ile ihracatçı haline gelen Trendyol satıcıları
son bir yılda 1,5 milyar dolarlık toplam yurt dışı satış hacmi yarattı.
Trendyol, Ankara'da kurulacak 48 MW kapasiteli veri merkezi yatırımıyla Türkiye'nin
dijital altyapısına katkı sunarken, İstanbul Havalimanı'nda yapımı süren e-ihracat
merkeziyle küresel lojistik kapasitesini büyütmeye hazırlanıyor. Türkiye'nin
ilk yerli yapay zeka dil modeli (LLM), bugün satıcıların onlarca farklı dilde
ürün açıklaması oluşturmasını, müşteri sorularını anında çevirmesini sağlıyor.
Tüm bu olanaklar sayesinde KOBİ'ler iç ve dış pazarda çok daha hızlı hareket
edebiliyor, globalde de rekabete dahil olabiliyor.
TİM ile e-ihracatta güç birliği
Trendyol, Türkiye'nin e-ihracat potansiyelinden daha fazla marka, üretici ve esnafın
faydalanmasını sağlamak ve bu alandaki farkındalığı artırmak amacıyla yakın
zamanda Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) ile stratejik bir iş birliği gerçekleştirerek
TİM'in resmi e-ihracat partneri oldu. E-ihracatta bir ilk niteliği
taşıyan bu iş birliğiyle, ekosistemin tüm paydaşlarını e-ihracata yönlendirecek
projelerin hayata geçirilmesi, Türkiye'de sınır ötesi ticaretin sürdürülebilir
şekilde geliştirilmesi ve ekonomiye katma değer sağlanması hedefleniyor. Trendyol,
KOBİ'lerin ihracat konusunda daha fazla bilinçlendirilmesi ve sürece aktif
katılım göstermesiyle, Ticaret Bakanlığının 2030 yılı için belirlediği, e-ihracatın
toplam ihracat içindeki payını %10'a çıkarma hedefine güçlü katkı sağlamayı
hedefliyor.
-iDeal Haber Merkezi-
- twitter.com/iDealDataHaber // www.idealdata.com.tr -
Daha iyi, hızlı ve güvenli bir kullanım sağlamak amacıyla web sitemizde tarayıcı çerezleri kullanıyoruz.
Detaylı bilgi için
Çerez Aydınlatma Metni 'ni inceleyebilirsiniz.