Akbank, veri merkezinde kurduğu güçlü GPU altyapısı ve büyük dil modeli çözümleriyle
aylık 1,3 milyon belgeyi yüksek hız, güvenlik ve doğrulukla işliyor. Yapay
zekâ destekli otomasyonla belge işleme hacmini %75 artıran Akbank, işlemleri %80'i
aşan bir doğruluk oranı ile anlamlandırarak insan eli değmeden sonuçlandırıyor.
Yapılan bu stratejik yatırımlar, Akbank'ın operasyonel verimliliğini ve hizmet
kalitesini yeni bir seviyeye taşıyor.
Yapay zekâ alanındaki araştırma ve geliştirme yatırımlarına hız veren Akbank, üretken
yapay zekâ çözümleriyle sektöre öncülük ediyor. Banka, 2024 yılında bankacılık
alanındaki tecrübesini yapay zekâ teknolojileri alanındaki gücü ile bir araya
getirerek, bankacılık ürün ve süreçleri üzerine uzmanlaşmış bir büyük dil
modeli (LLM) çözümüne imza atmıştı. Büyük dil modelleri temelli çözümlerde derinleşen
Akbank, bu teknolojiyi operasyonel süreçlerinden müşteri iletişimine kadar
birçok alanda kullanarak bankacılık hizmetlerinde ilave hız, verimlilik ve
kalite artışı sağlıyor.
Yapay zekânın bankacılığın geleceğini şekillendiren bir yetkinlik olduğunu vurgulayan
Akbank, Teknoloji Genel Müdür Yardımcısı Gökhan Gökçay, Yapay zekâ alanındaki
yatırımlarımızı geleceğin bankacılığını şekillendirme vizyonumuzla yürütüyoruz.
Büyük dil modelleri alanında geçen yıl attığımız adımların ardından, teknolojik
altyapı ve çözümlerimizi hem genişlettik hem de derinleştirdik. Yeni GPU
kümemiz, sürekli yenilenen güncel modellerimiz ve artan başarı oranlarımız, bankacılıkta
yapay zekâyı destekleyici bir unsurun ötesine taşıyor, iş üreten, karar
veren ve uçtan uca güvenlik ve güvenilirlik sağlayan bir yetkinlik haline
dönüştürüyor dedi.
Bankacılık Hizmetlerinde Büyük Dil Modelleriyle Yeni Bir Dönem
Akbank, açık kaynaklı modeller üzerine yaptığı araştırma ve geliştirme çalışmaları
ve yatırımlarıyla son bir yılda belge işleme süreçlerinde kritik kazanımlar
sağladı. Daha önce desteklenmeyen belge ve talimat türleri yüksek doğrulukla çalışan
yeni modeller ile sisteme entegre edildi ve el yazılarını anlamlandırabilen
yapay zekâ çözümleri oluşturuldu. Bu gelişmeler sonucunda, yapay zekâ ile işlenen
belge çeşitliliği artırılırken, yapay zekâ ile anlamlandırılan ve insan eli
değmeden otomatik olarak gerçekleştirilen işlem sayısında %75 artış sağlandı.
Böylece, müşteri ve iş ortaklarından gelen aylık 1.3 milyon yazılı talep, büyük
dil modeli tabanlı sistemler aracılığıyla sınıflandırılıyor, anlamlandırılıyor
ve işleniyor. Belge çeşitliliği ve hacminde yaşanan artışa rağmen, yapılan ARGE
çalışmaları sonucunda anlamlandırma ve doğru çıkarım oranlarında %15'lik artış
sağlandı ve otomasyon başarım oranı %80'i aştı.
Akbank, yapay zekâ destekli süreçler sayesinde daha hızlı, daha verimli ve daha
kapsamlı hizmet sunma hedefiyle ilerlemeye devam ediyor.
Araştırma Odaklı Üretken Yapay Zekâ Ekosistemi ile Yenilikçi Çözümler
Akbank, bu başarıyı sürekli güncellediği yapay zekâ altyapısı ve araştırma süreçleriyle
destekliyor. Düzenli olarak açık kaynak modelleri analiz eden yapay zekâ
araştırma ekibi, uygun ölçekli açık kaynak kodlu modelleri ARGE sürecine dahil
ediyor. Seçilen modeller, yüzbinlerce bankacılık dokümanı ve özel veri setleriyle
kullanım amacına uygun ve bankacılığa özel olarak eğitiliyor. Dil kabiliyetlerinin
artırılması gereken modeller ise ince ayar Türkçe eğitimine alınıyor.
Böylece başarı performansı yüksek ve stabil, aynı zamanda hızlı yanıt üretebilen
modeller, bankacılık üretken yapay zekâ çözümlerine entegre ediliyor.
Akbank'ın gelecek dönem hedefleri arasında, üretken yapay zekâ teknolojilerini daha
fazla iş alanına entegre etmek, altyapı gücünü daha da artırmak ve elde edilen
katma değeri hem çalışanlarına hem de müşterilerine daha geniş ölçekte bir
değer sağlayarak yansıtmak yer alıyor.
-iDeal Haber Merkezi-
- twitter.com/iDealDataHaber // www.idealdata.com.tr -
Daha iyi, hızlı ve güvenli bir kullanım sağlamak amacıyla web sitemizde tarayıcı çerezleri kullanıyoruz.
Detaylı bilgi için
Çerez Aydınlatma Metni 'ni inceleyebilirsiniz.