Firma

Pasifik Eurasia, Orta Koridor'da dört stratejik iş birliğiyle demiryolu taşımacılığını güçlendiriyor


Türkiye'nin demiryolu lojistiğinin en büyük taşımacılık şirketi haline gelen Pasifik
Eurasia, Orta Koridor güzergahında, demiryolu taşımacılığını geliştirmek amacıyla
İstanbul'da düzenlenen Küresel Ulaştırma Koridorları Forumu'nda dört stratejik
anlaşmaya imza attı.

T.C. Ulaştırma Bakanlığı tarafından 27 - 29 Haziran tarihlerinde İstanbul'da düzenlenen
Küresel Ulaştırma Koridorları Forumu'na ana sponsor olan Pasifik Holding,
70 ülkeden temsilcinin bir araya geldiği organizasyonda küresel lojistik vizyonunu
ve Türkiye'nin bölgesel gücü kapsamında yükselen konumunu uluslararası platformda
güçlü bir şekilde temsil etmeye devam etti.

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın cuma günü (27 Haziran 2025) açılışını gerçekleştirdiği
Küresel Ulaştırma Koridorları Forumu, Çin-Türkiye-Avrupa arasında
gelişen demiryolu taşımalarında Orta Koridorun payının artmasına yönelik önemli
iş birliklerinin hayata geçirilmesine de sahne oldu. Pasifik Holding'in lojistik
sektöründeki iştiraki Pasifik Eurasia da Küresel Ulaştırma Koridorları Forumu
kapsamında önemli iş birliklerine imza atarak, Orta Koridor'un en güçlü oyuncusu
olacağını ortaya koydu. Forum kapsamında gerçekleşen imza törenlerinde taraflar,
Orta Koridorun sunduğu lojistik avantajlara dikkat çekti.

Orta Koridorun hem hacmi hem de hizmet kalitesi artacak
Çin'in demiryolu lojistiğinin en üst kurumu olan China Railway'in iştiraki China
Railway Container Transport Corporation Ltd. (CRCT) ve Pasifik Eurasia Lojistik
Dış Ticaret A.Ş. arasında imzalanan 'Orta Koridor Demiryolu Yük Taşımacılığı
Stratejik İş Birliği ve İş Geliştirme Sözleşmesi' kapsamında her iki şirket Orta
Koridor uluslararası demiryolu yük taşımacılığı hacminin ve hizmet kalitesinin
arttırılmasına yönelik yatırımlar ve iş geliştirme faaliyetlerinin esaslarını
birlikte belirleme kararı aldı.

Pasifik Eurasia'nın iştiraki olan Pasifik Global Lojistik A.Ş. ile Yuxinou (Chongqing)
Logistics Co. Ltd. ve Eurasia Link Holdings Limited arasında imzalanan bir
diğer önemli iş birliği kapsamında ise 'Orta Koridor Uluslararası Tedarik Merkezi
Kurulmasına İlişkin Çerçeve Anlaşması' imzalandı. Söz konusu iş birliği,
bölge ve güzergâh üzerindeki ülkelerin ekonomik büyümelerine destek olurken, 'Orta
Koridor Uluslararası Tedarik Zinciri'nin tüm halkalarında stratejik iş birliği
ve ortak hareket esaslarını içeren kapsamlı bir çerçeve sunuyor.

Pasifik Eurasia Lojistik Dış Ticaret A.Ş. ile Malezya merkezli Mutiara Perlis SDN
BHD arasında imzalanan iyi niyet anlaşması ise Güneydoğu Asya ile Orta Koridor
üzerinden Avrupa'ya uzanan lojistik entegrasyonun güçlendirilmesini hedefliyor.
Anlaşma kapsamında, Malezya, Endonezya, Laos, Singapur, Tayland ve çevre ülkelerden
Çin'e, Türkiye'ye ve Avrupa'ya yapılacak yük taşımalarında iş birliği yapılması
planlanıyor.

Pasifik Global Lojistik A.Ş., Schenzen Neptune Logistics Co. Ltd. ve Sinotrans Southern
China Co. Ltd. arasında imzalanan niyet mektubu ise tarafların uluslararası
demiryolu yük taşımacılığı alanında karşılıklı iş birliği yapmasını, ortak
iş geliştirme fırsatlarının değerlendirilmesini ve yeni projelerin araştırılmasını
öngörüyor. Bu kapsamda taraflar, uzun vadeli stratejik iş birliklerinin temellerini
atmayı hedefliyor.

Orta Koridor Güney Asya'ya kadar uzanacak
Pasifik Eurasia Yönetim Kurulu Başkanı F. Nusret Dur, imzalanan anlaşma ve sözleşmelerin
Orta Koridorun taşıma hacimlerinin artırılması ve sürdürülebilirliği için
stratejik değere sahip olduğunu söyledi. CRCT ile yapılan sözleşmenin öneminin
altını çizen Dur, China Railway Container Transport Corporation Ltd. (CRCT),
Çin'in demiryolu lojistiğinin en üst kurumu olan China Railway'in iştiraki olup,
1 milyon TEU konteyner hacmi ile 2024 yılında Çin'den Avrupa varışlı blok
trenlerinde toplam 19.392 sefer gerçekleştirdi ve bu trenlerle 2.077.216 TEU yük
taşıyan devlete bağlı büyük bir konteyner taşımacılığı şirketidir. Bu sayede
hem yurt içinde hem uluslararası lojistikte önemli bir güç konumundadır dedi.

Malezya merkezli Mutiara Perlis SDN BHD ile imzalanan anlaşmaya da dikkat çeken
Dur, Mutiara Perlis SDN BHD ile stratejik iş birliği ve demiryolu taşımacılığı,
terminal hizmetleri ve entegre lojistik hizmetleri alanlarında iş birliği sözleşmesi
imzaladıklarını hatırlatarak, şunları söyledi: Türkiye'nin lojistik merkez
gerçeğinden yola çıkarak, Malezya, Endonezya, Tayland, Laos, Singapur ve çevre
ülkelerden Çin'e, Orta Koridor üzerinden Türkiye'ye ve Avrupa varışlı ve tersi
yönlü multimodal demiryolu taşımacılığı gerçekleştirilmesini ve transit sürenin
iyileştirilmesini hedefliyoruz. Bu iş birliği, ekipman yönetimi alanında ortak
operasyonel çözümler geliştirilmesine olanak tanıyacak. Böylece Güneydoğu
Asya ile Orta Koridor üzerinden Avrupa'ya uzanan hedefimiz doğrultusunda, lojistik
entegrasyonu güçlendirmeyi amaçlayan iş birliklerini hayata geçireceğiz.

Orta Koridorun gerçek potansiyeline ulaşması için çalışmalar yürütüyoruz
Pasifik Eurasia'nın Orta Koridor üzerinde ana oyuncu olma hedefi çerçevesinde çalışmalarını
sürdürdüğüne dikkat çeken Dur, Orta Koridor hem mevcut jeopolitik
konjonktür hem de yapısal gerçeklik açısından bölgesel bir geçiş hattı olmanın
ötesinde, ticari akışın gerçek bir koridoru olma stratejisine dönüşmektedir. Türkiye,
bu koridorun kilit ülkesi olarak lojistik, enerji, dijitalleşme ve sürdürülebilirlik
alanlarında kritik avantajlara sahiptir. Biz de Pasifik Eurasia olarak
bu koridorun gelişmesi ve gerçek potansiyeline ulaşması için ulusal ve uluslararası
bazda çalışmalar yürütüyor ve önemli anlaşmalara imza atıyoruz. Yapılan
bu anlaşmaların da bir sonucu olarak yakın gelecekte Orta Koridorun, Çin ile
Avrupa arasında gelişen demiryolu taşımalarında payını artıracağına inanıyoruz
diye konuştu.


-iDeal Haber Merkezi-
- twitter.com/iDealDataHaber // www.idealdata.com.tr -

Çerez Ayarları

Daha iyi, hızlı ve güvenli bir kullanım sağlamak amacıyla web sitemizde tarayıcı çerezleri kullanıyoruz. Detaylı bilgi için Çerez Aydınlatma Metni 'ni inceleyebilirsiniz.