Ekonomi

Basın Bülteni- TCL Electronics/Xu İnsanlar artık eve göre TV seçmiyor, TV'ye göre ev seçiyor


TCL Electronics Türkiye, Kafkaslar ve Levant Ülkeleri Genel Müdürü Timo Xu, SDN
Tech Expo kapsamında düzenlenen Büyük Ekran Çağı: Ev Değiştirten TV'ler panelinde
büyük ekran televizyonlara yönelik artan ilgiyi ve değişen tüketici alışkanlıklarını
değerlendirdi.

Xu, panelde yaptığı konuşmada tüketicilerin beklentilerindeki dönüşüme dikkat çekti:
Eskiden televizyon evin büyüklüğüne göre seçilirdi, artık evler televizyonlara
göre şekilleniyor. Büyük ekran TV'ler yalnızca bir cihaz değil, yaşam alanını
yeniden tanımlayan, deneyimi dönüştüren bir merkez haline geldi.

SDN Tech Expo'nun ikinci gününde düzenlenen panelde Techinside.com ve ShiftDelete.Net
Global Yayın Yönetmeni Cenk Tarhan'ın sorularını yanıtlayan Xu, görüntü kalitesi,
ekran büyüklüğü, akıllı özellikler, tasarım ve fiyatın tüketicilerin satın
alma kararındaki en temel unsurlar olduğunu belirtti.

4K ve HDR gibi teknolojiler artık standart hale geldi. TV, evdeki tüm akıllı cihazlarla
entegre çalışan bir merkez olarak konumlanıyor. Tüketiciler yalnızca kaliteli
görüntü değil, aynı zamanda yaşam tarzlarına uyumlu bir deneyim bekliyor.

85 inç ve üzeri TV pazarı %601 Büyüdü
Xu, dünya genelindeki ekran tercihleriyle ilgili dikkat çekici veriler de paylaştı:
2019'da dünya genelinde satılan tüm TV'lerin ortalama ekran boyutu 45,3 inçti.
2024'te bu rakam 50 inçin üzerine çıktı. Sadece geçen yıl 55 inç altındaki ekran
satışları %22, 55 inç ekran satışları ise %17 oranında daraldı. Bunun yanında
65 inç ve üstü pazarı %16 büyüdü. En marjinal büyüme ise %169'luk büyüme ile 75
inç ve üzeri kategorisiyle %601'lik büyüme yaşanan 85 inç ve üzeri kategorilerde
oldu. dedi.

Tüketicilerin Yaklaşık %70'i Televizyonunu Büyütmek İstiyor
Konuşmasında tüketici alışkanlıklarına da değinen Xu, Yapılan araştırmalara göre
tüketicilerin yaklaşık %70'i bir sonraki televizyonunu daha büyük ölçüde satın
almak istediğini belirtiyor. Bunun yanında kullanıcıların %72'si TV satın almadan
önce duvarını ve izleme mesafesini ölçerek hesaplama yapıyor ve yine kullanıcıların
önemli bir kısmı mobilya yerleşimini TV'ye göre düzenliyor. dedi ve
ekledi:
Tüketiciler büyük ekran TV'ler için sadece mobilya yerleşimini değiştirmekle kalmıyor,
yaşam alanlarını tamamen yeniden şekillendiriyor. Bu değişim kimi zaman
ev değiştirmeye kadar gidiyor.

TCL'nin 85 inç ve üzeri ekran kategorisinde dünyanın bir numaralı markası olduğuna
değinen Xu, Büyük ekran kategorisindeki başarımızda uzun süredir Ar-Ge süreçlerine
önemli ölçüde yatırım yaptığımız ve aynı zamanda dünya lideri olduğumuz
Mini LED teknolojisinin önemli rolü oldu. TCL CSOT panel fabrikası bünyesindeki
ürettiğimiz gelişmiş arka aydınlatma teknolojimiz sayesinde, akıllı ev çağında
televizyonun anlamını yeniden tanımlıyoruz. dedi.

TCL 65 İnç ve Üzeri TV'lerde Türkiye'de Rekor Büyüme Elde Etti
2024 yılında Türkiye'de 65 inç ve üzeri ekran boyutuna sahip TV satışları %25 artarken,
TCL Electronics Türkiye bu segmentte %63'lük büyüme kaydetti. Marka, özellikle
QD-Mini LED ekran teknolojisine sahip modelleriyle büyük ekran kategorisinde
Türkiye pazarında konumunu güçlendirdi.

TCL, Gelişmiş Ürünlerini SDN Tech Expo'da Sergiledi
85 inç ve üzeri kategoride dünyanın bir numaralı TV markası TCL Electronics, önceki
hafta Türkiye lansmanını yaptığı yeni TV ve Klima ürünlerini SDN Expo'da görücüye
çıkardı. Etkinliğin Gold Partner'leri arasında yer alan şirketin yüksek
verimlilik sunan klima modelleri, 144Hz ekran tazeleme hızına sahip yeni nesil
televizyonları ve dünyanın en büyük QD-Mini LED televizyonu olan 115 inçlik TCL
C7K, katılımcılardan büyük ilgi gördü.


-iDeal Haber Merkezi-
- twitter.com/iDealDataHaber // www.idealdata.com.tr -

Çerez Ayarları

Daha iyi, hızlı ve güvenli bir kullanım sağlamak amacıyla web sitemizde tarayıcı çerezleri kullanıyoruz. Detaylı bilgi için Çerez Aydınlatma Metni 'ni inceleyebilirsiniz.