Ekonomi

Basın Bülteni- MooF Digital Agency CEO'su Kaplan Her 100 TL'lik medya yatırımının 79 TL'si dijitale harcandı


Yapay zekâ teknolojilerindeki hızlı gelişim ve kullanıcı alışkanlıklarındaki dönüşümle
birlikte, 2025 yılının ilk 6 ayında dijital pazarlama ve medya yatırımlarında
önemli bir hareketlilik yaşandı. 2024 yılının son çeyreğinde yoğunlaşan e-ticaret
harcamaları ve dijital reklam yatırımlarının 2025 yılında da benzer bütçelerle
devam ettiğini belirten MooF Digital Agency Ceo'su Yasin Kaplan, 2024
yılı toplam medya yatırımları incelendiğinde Türkiye'deki medya yatırımlarının
yüzde 74,2'si dijital mecralara yönlendirilirken, dijital reklam harcamalarının
158 milyar TL'yi aşarak önceki yıla göre yüzde 83 oranında büyüme kaydettiğini
açıkladı. 2025 yılının ilk 6 ayında her 100 TL'lik medya yatırımının 79 TL'sinin
dijitale harcandığına dikkat çeken Kaplan, 2025 yılının son 6 ayında yapay zekâ
tabanlı sohbet robotlarında reklam döneminin başlayacağını söyledi.

Geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi 2025 yılının ilk 6 ayında da dijital pazarlama sektörü,
hız kesmeyen bir dönüşüm ve büyüme süreci yaşıyor. Özellikle yapay zekâ
temelli teknolojilerin yükselişi, markaların pazarlama stratejilerine daha akıllı,
hedef odaklı ve kişiselleştirilmiş çözümler entegre etmelerini sağladı.

Dikey Videolar Dijital Harcamaların Yeni Gözdesi Oldu
Geçtiğimiz yılın kasım-aralık dönemindeki reklam harcamalarıyla kıyaslandığında,
2025'in ilk çeyreği toplam bütçeler açısından benzer seviyelerde seyrettiğine
dikkat çeken MooF Digital Agency Ceo'su Yasin Kaplan, Kasım-Aralık döneminin sona
ermesiyle birlikte, yılın son çeyreğinde artan e-ticaret hareketliliği dikkat
çekti. Ocak ayında ise yeni yıla, daha kontrollü ve planlı bütçelerle giriş
yapıldı. Yılın ilk çeyreğinde dijital reklamlarda yaşanan hareketlilik, geçen yılın
Kasım-Aralık dönemine kıyasla benzer bir seyir izledi. 2024 yılına dair medya
yatırımlarının açıklandığı bu dönemde, en büyük payın dijital reklamlara ayrıldığı
görüldü. Toplam medya yatırımları içinde dijitalin payı yüzde 74,2 olarak
açıklanırken, dijital reklam yatırımlarının 158 milyar TL'yi aştığı belirtildi.
Bu da bir önceki yıla göre yüzde 83'lük bir büyümeye işaret ediyor. Dijital
yatırımların büyük bir bölümü, gösterim ve tıklama bazlı reklamlar ile video formatlarına
yönelmiş durumda. Özellikle dikey videoların hayatımızda yoğun bir
şekilde yer almasıyla birlikte, bu bütçelerin önemli bir kısmının da bu alana aktarıldığı
görülüyor dedi.

Yılın ilk 6 aylık döneminde, özellikle kış turizmiyle ilgili harcamalar ve kış sezonunu
hedefleyen tekstil sektöründeki alışverişlerde belirgin bir artış yaşandığına
dikkat çeken Kaplan, Bunun yanı sıra, otomotiv sektöründe yılın ilk aylarında
gözlenen durağanlık, özellikle Mayıs-Haziran aylarında medya yatırımlarının
artmasıyla birlikte yerini hareketliliğe bıraktı. Bu yükselişin önümüzdeki
6 ayda da devam etmesi bekleniyor. Otomotiv sektöründe hem sektörel bir canlanma
hem de dijital tarafta reklam faaliyetlerinde gözle görülür bir artış söz konusu.
Teknoloji dikeyinde de ilk 6 ay hareketli geçti. Özellikle akıllı bilgisayarlar
ve oyun bilgisayarları gibi ürünlerde Mayıs sonu ve Haziran başı itibarıyla
bir yükseliş trendi gözlemlenmeye başladı. Okulların kapanmasıyla birlikte oyun
ve performans bilgisayarlarının dijital satışlarında da artış yaşandığı görülüyor
açıklamasında bulundu.

2025 yılının son 6 ayında yapay zekâ tabanlı sohbet robotlarında reklam gösterimlerinin
ilk adımlarının atılabileceğini söyleyen Kaplan, Yeniliklerle ve değişimlerle
dolu bir 6 ay daha geçireceğimize inanıyorum. ChatGPT, Deepseek, Gemini
gibi yapay zeka araçlarının kullanım oranlarında ciddi bir artış oldu ve bu artışın
önümüzdeki 6 ayda da yoğun bir şekilde devam etmesi bekleniyor. Yapay zekâ
ile optimizasyon yapan, web sitelerini bu platformlar üzerinden duyurmaya ve
tanıtmaya çalışan yeni bir ekosistem oluşuyor. Dijital pazarlama sektörü de bu
gelişmeleri yakından takip ediyor. 2025 yılının ikinci yarısında bu alanlardaki
reklam mecralarının da optimize edilmesi ve reklam süreçlerinin daha etkin bir
şekilde devreye girmesini öngörülüyoruz. Son olarak, WhatsApp'ın reklam entegrasyonu
da bu dönemde hayatımıza girdi. 2025'in ikinci yarısında bu alandaki hareketliliğin
de artarak devam etmesi bekleniyor diyerek sözlerini noktaladı.


-iDeal Haber Merkezi-
- twitter.com/iDealDataHaber // www.idealdata.com.tr -

Çerez Ayarları

Daha iyi, hızlı ve güvenli bir kullanım sağlamak amacıyla web sitemizde tarayıcı çerezleri kullanıyoruz. Detaylı bilgi için Çerez Aydınlatma Metni 'ni inceleyebilirsiniz.