Ekonomi

Bakan Uraloğlu İzmit Körfezi'ni mevcut yolu kullanarak geçmek yaklaşık bir buçuk saat sürerken, Osmangazi Köprüsü sayesinde bu süre sadece 6 dakikaya indi



Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Osmangazi Köprüsü ile İzmit Körfezi'nin
sadece 6 dakikada geçilebildiğini dile getirdi. Bakan Uraloğlu, Köprü sayesinde 9 yılda
akaryakıt ve zamandan toplam 108 milyar lira tasarruf ettik. dedi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye'nin en önemli ulaşım
projelerinden biri olan Osmangazi Köprüsü'nün 1 Temmuz 2016 tarihinde trafiğe açılmasının
9. yıl dönümüne ilişkin açıklamada bulundu.

Seyahat Süresi 1,5 Saatten 6 Dakikaya İndi
Uraloğlu, 426 kilometrelik İstanbul-İzmir Otoyolu'nun en önemli halkası olan Osmangazi
Köprüsü'nün İzmit Körfezi'nin iki yakasını birbirine bağladığını ifade ederek
Körfezi otomobil ile mevcut yolu kullanarak geçmek yaklaşık 1,5 saat, feribot
ile geçiş 45-60 dakika sürerken, Osmangazi Köprüsü sayesinde bu süre sadece
6 dakikaya indi. diye konuştu.

Akaryakıttan ve Zamandan 108 Milyar Lira Tasarruf
Bakan Uraloğlu, köprünün sunduğu kesintisiz geçiş imkânı sayesinde hem zamandan
hem de yakıttan tasarruf sağlandığını belirterek, Köprü ile 9 yılda yaklaşık 23
milyar lira akaryakıt tasarrufu ve 85 milyar lira zaman tasarrufu elde edilerek
toplam tasarruf miktarı 108 milyar liraya ulaştı. Çevre dostu bu avantaj, karbon
emisyonlarını da önemli ölçüde azaltıyor. Osmangazi Köprüsü ile 9 yılda 1,4
milyon ton karbon emisyonu azaltımı sağladık. diye konuştu.

Toplam Uzunluğu 2 Bin 682 Metre
Dilovası ile Hersek Burnu arasında inşa edilen Osmangazi Köprüsü'nün toplam uzunluğunun
2 bin 682 metre olduğunu vurgulayan Uraloğlu, sözlerine şu şekilde devam etti:

Bin 550 metre orta açıklığıyla köprümüz, dünyada işletmeye açık en büyük orta açıklıklı
asma köprüler arasında 7. sırada yer alıyor. Bu dev eseri 39 ay gibi bir
sürede tamamladık ve milletimizin hizmetine sunduk.

Köprünün yapımında kullanılan mühendislik detaylarına da değinen Uraloğlu, Köprünün
yapımında kullanılan çelik teller uç uca eklense 84 bin 518 kilometre uzunluğa
erişiyor. Bu mesafe dünyanın etrafını iki defadan fazla dolanabilecek kadar
uzun. dedi. Yapımda kullanılan 109 bin 490 ton çelik miktarının 73 bin adet
otomobile denk olduğunu dile getiren Bakan Uraloğlu, ana açıklık tabliye alanının
ise 96 bin 364 metrekare olup yaklaşık 14 futbol sahasına eşdeğer olduğunu ifade etti.

Dünyanın En Büyük Ağır Kaldırma Operasyonu
Güney Yaklaşım Viyadüğü'nde gerçekleştirilen rekor operasyonlara da değinen Uraloğlu,
Viyadüğün bin 120 metrelik kesimi itme-sürme yöntemiyle gerçekleştirdik.
22 bin 500 tonluk tabliyenin itme operasyonu dünyanın en büyük itme-sürme operasyonu
olma özelliğini taşıyor. Ayrıca tabliyenin geri kalan 127 ve 133 metrelik
kısımlarını, 2 bin 300 ton ve 2 bin 600 ton olmak üzere ağır kaldırma yöntemiyle
monte ettik. Bu da dünyanın en büyük ağır kaldırma operasyonu olarak tarihe
geçti. açıklamasında bulundu.



-iDeal Haber Merkezi-
- twitter.com/iDealDataHaber // www.idealdata.com.tr -

Çerez Ayarları

Daha iyi, hızlı ve güvenli bir kullanım sağlamak amacıyla web sitemizde tarayıcı çerezleri kullanıyoruz. Detaylı bilgi için Çerez Aydınlatma Metni 'ni inceleyebilirsiniz.