Ekonomi

EİB Türk gıda ihracatçıları ABD'ye akın etti


Türk gıda ihracatçıları dünyanın en büyük gıda fuarlarından biri olan New York Summer
Fancy Food Fuarı'nda 92 firmayla gövde gösterisi yaptı. Türkiye, yıllık 230
milyar dolar gıda ürünleri ithal eden ABD'ye 5 milyar dolar gıda ürünleri ihraç
etmeyi hedefliyor.

Türkiye Milli Katılım Organizasyonu Ege İhracatçı Birlikleri'nce 27 yıldır devam
eden SUMMER FANCY Food Show Fuarı, EİB'nin Türk gıda ürünlerinin ABD'de pazar
payını artırmak için 2018 yılından bu yana sürdürdüğü Turkish Tastes isimli TURQUALITY
Projesiyle güçbirliğine gitti.

SUMMER FANCY Food Show Fuarıyla eş zamanlı planlanan ABD Turquality Projesi tadım
etkinliği New York Türk Evi'nde Türkiye'nin New York Başkonsolosu Muhittin Ahmet
Yazal ev sahipliğinde yapıldı. Turkish Tastes Projesi'nin tanıtım elçileri
Amerikalı dünyaca ünlü şefler Tom Macrina ve Reimund Pitts tarafından hazırlanan
menülerin ikram edildiği tadım etkinliğinde otel, restoran zinciri satın almacıları
ve sektör profesyonelleri ağırlandı.

Türkiye'nin New York Ticaret Ataşeleri Bilgehan Ramazan Caner, Osman Nuri Gökbulut
ve Filiz Köseyener Türkevi'ndeki programda ve Summer Fancy Food Fuarı boyunca
Türk firmalarının yanında yer aldılar ve destek oldular. Amerikalı şefler Tom
Macrina ve Reimund Pitts fuar süresince tadım alanında Türk gıda ürünlerini kullanarak
hem dünya hem de Türk lezzetlerine dair tadım ve tanıtım aktiviteleri
yaptılar.

Girit, ABD'ye gıda ihracatında 7 basamak yükseldik
Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği Başkanı Bedri Girit,
Summer Fancy Food Fuarı'nda Türk gıda ihracatçılarının İtalya'dan sonra en büyük
ikinci katılımı gerçekleştirdiklerini dile getirdi.
Turkish Tastes Projesi ve SUMMER FANCY Food Show Fuarı'nın birbirlerini çok iyi
tamamladıklarını belirten Girit, 2018 yılında Turkish Tastes Projesi'nin başladığında
Türkiye'nin ABD'ye 786 milyon dolar olan gıda ihracatının, 2024 yılı sonunda
1,8 milyar dolara ulaştığını, Türkiye'nin ABD'ye gıda ihracatı yapan ülkeler
arasında 34. sıradan, 27. sıraya yükseldiği bilgisini verdi.
Ege İhracatçı Birlikleri çatısı altında faaliyet gösteren altı gıda birliğimizin
yürüttüğü Turkish Tastes projesi ile ABD pazarıyla güçlü köprüler kurmaktayız
diyen Girit şöyle devam etti, American Culinary Federation ile iş birliklerimiz,
Chicago'daki National Restaurant Association Fuarı'na katılımımız ve Türk
Evi'nde gerçekleştirdiğimiz resepsiyonumuz, yalnızca ürünlerimizi değil, aynı zamanda
bu ürünlerin ardındaki insanları, değerleri ve hikâyeleri de paylaşmamız
için kıymetli fırsatlar sundu. ABD'ye gıda ihracatında 5 milyar dolarlık hedefimize
sağlam adımlarla yürüyoruz.

Öztürk: Türk gıda ürünlerini dünyayla buluşturuyoruz
Anadolu'nun, dünyanın en eski tarım bölgelerinden biri olduğu bilgisini veren Ege
Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Muhammet
Öztürk, Anadolu'nun binlerce yıl boyunca medeniyetleri beslediğini, bugün
de besleyici ve yüksek kaliteli ürünleriyle dünya sofralarına katkı sunmaya devam
ettiğini vurguladı. Öztürk, İşte bu köklü mirasla, Türkiye'nin lezzetlerini
küresel sofralarla buluşturmanın haklı gururunu yaşıyoruz. T.C. Ticaret Bakanlığımızın
destekleriyle sürdürdüğümüz Turkish Tastes projesi aracılığıyla, Türk
gıda ürünlerini uluslararası gastronomi dünyasıyla buluşturuyoruz dedi.
Hububat bakliyat ve yağlı tohumlar sektörünün 2024 yılında 12 milyar dolarlık ihracatla
Türkiye'nin gıda ihracatında açık ara lider sektör olduğunu hatırlatan
Başkan Öztürk şöyle devam etti: Amerika Birleşik Devletleri, bu sektördeki ihracatımız
açısından bir numaralı hedef pazarımız. 2024 yılında, 651 milyon dolarla
en çok ihracat yaptığımız ikinci ülke oldu. Toplam ihracatımızın yüzde 5'inden
fazlası bu ülkeye gerçekleştirdik. Küresel ölçekte yaşanan zorluklara rağmen,
yenilikçi yaklaşımımız, güvenilirliğimiz ve bitkisel temelli, sağlıklı yaşam
odaklı ürün portföyümüz sayesinde bu pazarda büyümeye devam ediyoruz. Amerikan
perakende, gıda hizmeti ve gastronomi sektöründeki paydaşlarımızla daha güçlü iş
birlikleri kurma yönündeki heyecanımızı da özellikle vurgulamak istiyoruz.

Uygun: Akdeniz mutfağının vazgeçilmezi zeytinyağı
ABD'de son yıllarda Akdeniz mutfağı eksenli beslenmenin bir trend halini aldığını
ifade eden Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği Başkanı Emre Uygun,
Akdeniz mutfağının vazgeçilmez unsurlarından biri olan zeytinyağının sanayi ölçeğinde
dünyada ilk kez İzmir'de üretildiği bilgisini verdi.
Türkiye, sofralık zeytin üretiminde dünyanın en büyük, zeytinyağı üretiminde ise
dünyanın ikinci büyük üreticisi konumunda diyen Uygun, Dünyada yalnızca ülkemizde
zeytinyağı yemeklerine adanmış ayrı bir mutfak kültürü bulunmaktadır. Bu
eşsiz gelenek, bin yıllar öncesinden günümüze ulaşan sağlıklı tariflerin özünü
koruyarak kuşaktan kuşağa aktarılmasını sağlamaktadır. Ülkemizin zeytin ve zeytinyağı
ihracatını Amerika Birleşik Devletleri'ne artırmaya yönelik yürüttüğü tanıtım
faaliyetleri, ürünlerimizin yüksek kalitesini olduğu kadar sahip olduğu
derin kültürel mirası da ön plana çıkarmaktadır. En güncel verilere göre Türkiye'nin
Amerika Birleşik Devletleri'ne gerçekleştirdiği zeytin ve zeytinyağı ihracatı
163 milyon dolar seviyesine ulaşmıştır. Bu artış, uluslararası tüketicilerin
Türk zeytini ve zeytinyağına yönelik kalite, çeşitlilik ve otantikliğe dair
artan takdirinin açık bir göstergesidir. Dünya pazarındaki güçlü konumu ve sağlıklı
beslenme trendlerine uyumlu ürünleriyle Türkiye, Amerika pazarındaki başarısını
daha da pekiştirmeye hazırdır ifadelerini kullandı.

Türkmenoğlu, Meyve sebze mamulleri ihracatında lideriz
Ege Bölgesi'nden tedarik edilen turşudan dondurulmuş meyveye, domates salçasından
tüketilmeye hazır Akdeniz lezzetlerinin Türkiye'nin mutfak kimliğini yansıttığını,
Türkiye'nin 2024 yılında gerçekleştirdiği 2,7 milyar dolarlık meyve sebze
mamulleri ihracatının 1 milyar dolarından fazlasının Ege Bölgesi kaynaklı olduğunu
paylaştı.
Meyve sebze mamulleri sektöründe 2025 yılının 5 aylık döneminde ABD'ye 161 milyon
dolar ihracat yapma başarısı gösterdiklerinin altını çizen Türkmenoğlu, Bu çarpıcı
rakam, Türk ürünlerinin Amerikan pazarında kazandığı güçlü konumu ve kalite,
otantiklik ve sağlıklı beslenme anlayışı etrafında şekillenen ortak beğeniyi
yansıtmaktadır. Gurme mutfaklardan perakende raflarına kadar Türkiye'nin meyve
sebze mamulleri, Akdeniz geleneğinden beslenen lezzetleri ve modern inovasyonu
ile fark yaratmaya devam etmektedir. Amerika Birleşik Devletleri, yalnızca önemli
bir ticaret ortağımız olmakla kalmayıp, aynı zamanda gastronomik yaratıcılığın
beslendiği bir alan olarak da bizim için büyük önem taşımaktadır. Bugünkü
gibi iş birlikleri sayesinde, kültürler, şefler ve topluluklar arasında kalıcı
köprüler kurmaya devam ediyoruz diye konuştu.
Ege İhracatçı Birlikleri'nin Turkish Tastes Projesi'nin medya organlarında geniş
yer bulduğu bilgisini veren Türkmenoğlu, Türk ihracatçılarının yüksek kaliteli,
sağlıklı ve gurme ürün segmentlerinde elde ettiği başarıların uluslararası ölçekte
dikkat çektiğini, şefler, ithalatçılar, diplomatlar ve satın almacıların
desteğiyle, Türkiye'nin ruhunu taşıyan tatları paylaşmaya ve dünya sofralarına
ulaştırmaya kararlılıkla devam edeceklerini sözlerine ekledi.


-iDeal Haber Merkezi-
- twitter.com/iDealDataHaber // www.idealdata.com.tr -

Çerez Ayarları

Daha iyi, hızlı ve güvenli bir kullanım sağlamak amacıyla web sitemizde tarayıcı çerezleri kullanıyoruz. Detaylı bilgi için Çerez Aydınlatma Metni 'ni inceleyebilirsiniz.