Basın Bülteni- VeriNays'a göre amazon.com.tr, Türkiye'de online kitap alışverişinin favorisi oldu
Ekonomi
Basın Bülteni- VeriNays'a göre amazon.com.tr, Türkiye'de online kitap alışverişinin favorisi oldu
VeriNays Araştırma'nın gerçekleştirdiği Türkiye'nin Online Kitap Alışveriş?i Alışkanlıkları
Araştırması sonuçlandı. Araştırma sonuçlarında amazon.com.tr, online
kitap alışverişlerinde en sevilen, en çok tavsiye edilen ve en yüksek müşteri
memnuniyeti sağlayan e-ticaret sitesi oldu.
Türkiye'deki kitap alışveriş alışkanlıklarına da ışık tutan rapor, kitapseverlerin
uygun fiyatlar, geniş ürün seçkisi ve alışveriş kolaylığı nedeniyle giderek
daha fazla online alışverişi tercih ettiklerini ortaya koyuyor.
Amazon Türkiye'nin, Türkiye'deki kitapseverlerin kitap alışveriş alışkanlıklarını
daha iyi anlamak amacıyla bağımsız araştırma şirketi VeriNays Araştırma iş birliğiyle
gerçekleştirdiği Türkiye'nin Online Kitap Alışverişi Alışkanlıkları Araştırması
sonuçlandı. Türkiye genelinde CAWI (online görüşme) tekniği kullanılarak
1.500'den fazla kişinin katılımıyla yapılan araştırma, online kitap alışverişinin
hızla yaygınlaştığını ve amazon.com.tr'nin bu alanda kitapseverlerin en
sevdiği, en memnun kaldığı ve en çok tavsiye ettiği e-ticaret sitesi olduğunu
ortaya koyuyor.
Online kitap alışverişlerinde en sevilen e-ticaret sitesi amazon.com.tr
Araştırma sonuçlarına göre amazon.com.tr, kitap alışverişlerinde en sevilen e-ticaret
sitesi konumunda. Amazon.com.tr'den kitap alışveriş yapan her iki kişiden
biri, amazon.com.tr'den kitap alışverişi yapmayı ne kadar sevdiğini 10/10 tam
puanla değerlendiriyor. Müşterilerin amazon.com.tr'ye duyduğu güven ve bağlılık,
memnuniyet skorlarına da yansıyor.
Online kitap alışverişi yapanlar en çok amazon.com.tr'den memnun
Amazon.com.tr araştırma sonuçlarına göre online kitap satın alma deneyiminde yarattığı
memnuniyet ile de müşterilerin gözdesi durumunda. Bu kategorideki alışverişlerde
10 üzerinden 9 ortalama memnuniyet skoruyla en üst sırada yer alan amazon.com.tr,
hızlı, eksiksiz ve sorunsuz teslimat deneyim skorlarıyla da öne çıkıyor.
Ek olarak müşteriler, uygun fiyatlardan duyulan memnuniyet konusunda da amazon.com.tr'yi
ilk sıraya yerleştiriyor.
Amazon.com.tr'nin tercih edilme nedenlerinin başında hızlı teslimat geliyor
Katılımcılara sık alışveriş yaptıkları siteyi neden tercih ettikleri sorulduğunda,
amazon.com.tr için öne çıkan ilk neden yüzde 63 oranla hızlı teslimat oluyor.
Amazon Türkiye'nin müşteri hizmetlerine gelen olumlu yorumların büyük bir bölümü
de, kitap alışverişindeki hızlı ve özenli teslimat deneyimine dair memnuniyet
içeriyor. Amazon.com.tr'yi tercih etme sebepleri arasında sayılan diğer sebepler
ise uygun kampanyalar sunması (yüzde 61), sorunsuz ürün teslimatı yapması
(yüzde 53), kargo ücreti olmaması (yüzde 52) ve geniş kitap çeşitliliği (yüzde
42) olarak sıralanıyor.
Online kitap alışverişlerinde en çok tavsiye edilen e-ticaret sitesi amazon.com.tr
Amazon.com.tr, aynı zamanda online kitap alışverişlerinde en çok tavsiye edilen
e-ticaret sitesi. Kitap alışverişi yaptığınız siteleri bir başkasına tavsiye eder
misiniz? sorusuna verilen yanıtlarda amazon.com.tr, 43 olan kategori ortalamasını
bir hayli geride bırakarak, 64 ile en yüksek tavsiye skoruna ulaştı. Bu
yüksek oran, amazon.com.tr'nin yalnızca fiyat ve teslimat avantajı değil, genel
alışveriş deneyimini kolay ve güvenilir kılma vizyonuyla da ilgili.
Amazon Türkiye Kitap ve Hızlı Tüketim Kategorisi Genel Müdürü Serdar Çepniler: Kitap
okumayı daha kolay ve erişilebilir hale getirmeye odaklanıyoruz
Amazon Türkiye Kitap ve Hızlı Tüketim Kategorisi Genel Müdürü Serdar Çepniler, araştırma
sonuçlarına ilişkin değerlendirmesinde şunları söyledi: Online kitap
alışverişlerinde en sevilen, en çok tavsiye edilen ve en yüksek müşteri memnuniyeti
sağlayan e-ticaret sitesi olduğumuz için gurur duyuyoruz. Çünkü Amazon'un
global yolculuğu kitaplarla başladı, bu nedenle kitap kategorisi bizim için aynı
zamanda kültürel bir sorumluluk anlamına da geliyor. Okumayı daha kolay ve erişilebilir
hale getirmenin ülkemizde kitap okumayı arttırmada en etkili yollardan
biri olduğuna inanıyoruz. Bu yüzden Türkiye'de de ilk günden bu yana amacımız,
okurları sevdikleri kitaplarla hızlı ve kolay bir şekilde buluşturmak oldu.
Bu araştırmanın sonuçları da bakış açımızın ve kitap alışverişlerinde sunduğumuz
müşteri deneyiminin, müşteriler nezdinde karşılık bulduğunu ve değer gördüğünü
gösteriyor. Türkiye'de kitap okuma alışkanlığını geliştirmek, okuyucuları yeni
edebi keşiflerle buluşturmak ve yazarların hedef kitlelerine ulaşmalarına yardımcı
olmak amacıyla yayın evleri ve edebiyat dünyasındaki diğer paydaşlarla ortak
çalışmaya ve müşterilerimizi en geniş seçkide kitaplarla, hızlı bir biçimde
buluşturmaya devam edeceğiz.
Türkiye'nin kitap okuma ve online kitap alışverişi alışkanlıkları hakkında araştırmadan
çıkan diğer önemli bulgular ise şu şekilde sıralanıyor,
Online alışveriş uygun fiyat, çeşitlilik ve hızlı teslimat sebebiyle daha çok tercih
ediliyor
Katılımcıların yüzde 86'sı kitap alışverişlerinde hem mağaza, hem online kanalları
tercih ettiğini belirtirken, hem online hem fiziksel mağazadan kitap alışverişi
yapanların yüzde 78'i ise ağırlıklı olarak online alışveriş yaptıklarını ifade
ediyor. Online alışverişi tercih etmenin en önemli nedeni yüzde 68 oranıyla
uygun fiyatlar olarak öne çıkarken, yüzde 61'i aradıkları tüm kitapları bulabildiklerini,
yüzde 53'ü ise daha hızlı alışveriş yapabildiklerini belirtiyor.
Geçmiş yıllara göre daha az kitap okuyoruz
Araştırmaya katılan kitapseverlerin yarısı, geçmişte daha fazla kitap okuduğunu
dile getiriyor. Daha az okumanın başlıca nedenleri arasında zaman bulamama (%50),
iş hayatının yoğunluğu (%44), kitap fiyatlarındaki değişim (%42) ve sosyal medyanın
dikkat dağıtıcı etkisi (%39) bulunuyor. Buna rağmen her gün mutlaka kitap
okuduğunu söyleyenlerin oranı yüzde 27, sıklıkla kitap okuduğunu söyleyenlerin
oranı ise yüzde 60.
Online kitap alışverişi, kitaplara erişimi kolaylaştırıyor
Katılımcıların yüzde 92'si, online kitap alışverişinin daha fazla kitaba ulaşımı
kolaylaştırdığını ifade ediyor. Online alışverişin kitapları maddi açıdan daha
ulaşılabilir kıldığını belirtenler ise yüzde 89 ile ikinci sırada yer alıyor.
Ayrıca, yüzde 88'i bu sayede farklı türlerde kitaplarla tanıştığını, yüzde 87'si
yeni yazarlar keşfettiğini, yüzde 84'ü ise online alışverişin okuma alışkanlıklarını
olumlu etkilediğini belirtiyor. Son bir yıl içerisinde okunan kitap sayısı
ortalama 10-12 olurken, katılımcıların yüzde 67'si tek seferde ortalama 2-3
kitap satın alıyor.
En çok tercih edilen tür: Roman
Kitaplar arasında en çok roman (%88) tercih edilirken, macera, bilim kurgu & fantastik,
polisiye ve psikolojik romanlar en sevilen alt türler olarak öne çıkıyor.
Romanları, öykü (%64) ve tarih (%61) takip ediyor. Kadın okuyucular öykü, roman
ve şiir türlerine daha çok ilgi gösterirken, erkek okuyucular tarih, iş & ekonomi
ve siyaset kitaplarına yöneliyor.
-iDeal Haber Merkezi-
- twitter.com/iDealDataHaber // www.idealdata.com.tr -
Daha iyi, hızlı ve güvenli bir kullanım sağlamak amacıyla web sitemizde tarayıcı çerezleri kullanıyoruz.
Detaylı bilgi için
Çerez Aydınlatma Metni 'ni inceleyebilirsiniz.