Doğuş Çay, yılda 2 milyon ton tarım ürününü ekonomiye kazandırıyor
Ekonomi
Doğuş Çay, yılda 2 milyon ton tarım ürününü ekonomiye kazandırıyor
Türkiye'de çay üretiminde özel sektör lideri Doğuş Çay, 40'ıncı yılına girdiği 2025'te
güçlü bir tarım şirketi olarak çay, şeker, salça ve cips gibi farklı kategorilerde,
yaş yapraktan şeker pancarına, patatesten domates ve mısıra yılda yaklaşık
2 milyon ton ürünü satın alıp işleyerek ekonomiye kazandırıyor. Yılda 70
bin çiftçiyle çalışan Doğuş Çay, çayda özel sektördeki liderliğini önümüzdeki
dönemde faaliyet gösterdiği diğer alanlara da taşımayı hedefliyor. Bu yıl yeni
ürünler geliştirerek büyümeyi hedefleyen şirket, fabrikalarında yan üretime de
yatırım yaparak şeker pancarından küspe ve melas da üretiyor.
Türkiye'nin en büyük özel sektör çay üreticisi Doğuş Çay, 40'ıncı kuruluş yılı olan
2025 yılına yılda yaklaşık 2 milyon tarım ürünü satın alıp işleyerek ekonomiye
kazandıran güçlü bir tarım şirketi olarak girdi. 1985 yılında Rize'de bir aile
şirketi olarak kurulan, çay ile başlayan üretim süreci bugün şeker, salça,
soğuk çay, limonata ve cips üretimiyle çeşitlenen Doğuş Çay, tarım sektöründe yeni
yatırımların ön hazırlığını yapıyor.
Türkiye'nin 500 büyük sanayi kuruluşu listesindeki yerini 5 puan yükseltti
Doğuş Çay, tarım şirketi olarak üretimde elde ettiği çeşitlilik ve satış başarısıyla,
İstanbul Sanayi Odası'nın (İSO) hazırladığı 'Türkiye'nin 500 Büyük Sanayi
Kuruluşu 2024' araştırmasında 18,5 milyar TL'ye ulaşan üretimden satış rakamı
ile 2023 yılına göre 5 puan yükselerek 98'inci sıradaki yerini aldı. Şirket aynı
listede 2023 yılında 103'üncü sırada yer almış, 12,7 milyar TL'lik üretimden
satış rakamı elde etmişti.
Patatesten domatese, mısırdan şeker pancarı ve çaya, ürünleri çiftçilerden alıp
fabrikasında işliyor
Rize'de 5 adet çay işleme ve 1 adet paketleme ve Ordu'da 1 adet çay paketleme fabrikası
ile yıllık 50 bin ton siyah çay üretim kapasitesine sahip olan Doğuş Çay'ın
tarım sektöründeki çalışmalarını anlatan Doğuş Çay Yönetim Kurulu Üyesi Harika
Karakan Batallı, Çiftçilerimizden yılda 250 bin ton yaş yaprak, yılda 1.350.000
ton şeker pancarı, 73 bin ton patates, 90 bin ton domates ve 23 bin ton
mısır alımı yapıyoruz. Ardından bu ürünleri fabrikalarımızda işleyip, paketleyip
Türkiye'nin dört bir yanına satışını kendi markalarımız altında yapıyoruz dedi.
Batallı, yılda 80 bin litrelik soğuk içecek üretimi yaptıklarını da sözlerine
ekledi.
Her yıl 70 bin çiftçiyle çalıştıklarını, bunun 50 bine yakınının çay üreticisi olduğunu
kaydeden Batallı, Çayda dökme çay, poşet çay, yeşil çay, soğuk çay ve
bitki-meyve çayları alanında üretimimiz var. Doğuş Şeker üretimimizi Türkiye'nin
en yüksek kotalı şeker fabrikalarından biri olan Afyon Şeker Fabrikası'nda sürdürüyoruz.
Bursa'daki salça fabrikalarımızda Demko markasıyla salça üretimi yapıyoruz.
Cips kategorisinde ise Patos, Cipso ve Çerezos markalarını İstanbul'da
Pendik'te, İzmir'de, Aksaray'da ve Bursa'da olmak üzere 4 şehirdeki cips fabrikamızda
yüzde 100 yerli olarak üretiyoruz diye konuştu.
Şeker pancarından küspe ve melas da üreterek sürdürülebilir üretime örnek oluyoruz
Doğuş Çay'ın bugün fabrikalarında ana üretimden arda kalan yan ürünleri de üretime
kazandırmalarının gerçek anlamıyla bir tarım şirketi olmalarının yansıması olduğunu
kaydeden Batallı, şöyle devam etti: Şeker fabrikasında üretimi yapılan
şeker pancarına ek olarak arda kalan alanlardan küspe ve melas üretimi yapıyoruz.
Afyon'daki şeker fabrikasına yatırım yaparak sürdürülebilir bir hammadde olan
şeker pancarı melasını da kullanarak yeni ürünler geliştirmeye devam ediyoruz.
Bu başarı, üretim ekibimizin titiz çalışmasının ve sürekli iyileştirme çabalarının
bir göstergesi oldu.
Tarımı, TEMA ile yürüttüğümüz sürdürülebilirlik projeleriyle destekliyoruz
Tarım şirketi olarak üretim yapmanın ötesine geçtiklerini, sürdürülebilir tarım
projeleri ve enerji yatırımlarıyla bu alanı destekleyerek hem çiftçilere hem de
son tüketicilere fayda yaratma prensibiyle çalıştıklarını kaydeden Batallı, TEMA
Vakfı'yla 8 yıldır 'Her Dem Toprak İçin' adıyla sürdürülebilir çay tarımı projesi
yürüttüklerini ve bu sayede örnek tarlalarda doğru uygulamalarla yüzde 50'ye
yakın verim artışı sağlandığını hatırlattı. Bu projeye düzenli olarak devam
edeceklerini kaydeden Batallı, projede doğru tarım, doğru hasat, doğru gübre kullanımları
alanında çiftçilere eğitimler verip iyi tarım konusunda onları bilinçlendirdiklerini
sözlerine ekledi.
Ülke ekonomisine destek vererek bu yıl da büyümemizi sürdüreceğiz
Batallı, Doğuş Çay'ı bugün tarım sektöründeki en önemli şirketlerden biri yapan
en temel dinamikleri arasında, ileriyi görebilen vizyonu ve değişen tüketici tercihleri
karşısında doğru stratejiler belirleyerek beklentilerin üzerinde ürünler
geliştirmesi olduğunu kaydetti. Her yıl mutlaka büyüme hedefi koyduklarını kaydeden
Batallı, Bu yıl da aynı hedefle yatırım yapmaya, kırsal kalkınmayı, yerli
üretimi ve sürdürülebilir tarımı destekleyerek ülke ekonomimize katkı sağlamaya
devam edeceğiz. Yeni ürünler üzerinde de çalışıyoruz. Önümüzdeki dönemde çayda
yine gençlerin ve ailelerin ilgisini çekecek yeni ürünlerimiz ve salça sektöründe
de katma değer yaratan yeni ürün üretimimiz gündemde olacak diye konuştu.
-iDeal Haber Merkezi-
- twitter.com/iDealDataHaber // www.idealdata.com.tr -
Daha iyi, hızlı ve güvenli bir kullanım sağlamak amacıyla web sitemizde tarayıcı çerezleri kullanıyoruz.
Detaylı bilgi için
Çerez Aydınlatma Metni 'ni inceleyebilirsiniz.