Türkiye Sigorta, düzenlediği 2025 Acente Sağlık Buluşması'nda sağlık sigortacılığı
hedeflerini ve stratejilerini acenteleriyle paylaştı.
Türkiye Sigorta Genel Müdürü Taha Çakmak, Yılın ilk 5 ayında sağlık branşında toplam
8,2 milyar TL prim üretimi gerçekleştirerek sektörün en yüksek büyüme oranına
ulaştık dedi.
İstanbul'da gerçekleştirilen etkinlikte, Türkiye Sigorta'nın sağlık branşındaki
performansı, aldığı aksiyonlar, kampanyalar ve acente destek uygulamaları geniş
katılımla değerlendirildi.
Türkiye Sigorta Genel Müdürü Taha Çakmak, Acenteler Satış Genel Müdür Yardımcısı
Mehmet Turgay Özata ve Sağlık Sigortaları Genel Müdür Yardımcısı Tuba Buldu'nun
yanı sıra İstanbul'daki acentelerinin katıldığı toplantıda, sağlık sigortacılığı
alanındaki stratejiler ve hedefler paylaşıldı.
Ülke geneline yayılan 2 bin 694 çalışanı, 8 bin 968 hizmet noktası, 4 bin 203 acente
ve brokeri, 13 milyon tekil müşterisi ile sigorta sektöründe güçlü bir yer
edindiklerini söyleyen Türkiye Sigorta Genel Müdürü Taha Çakmak, 2025 yılının
ilk 5 ayını 60,4 milyar TL prim üretimi ve yüzde 14,4 pazar payı ile sektör lideri
olarak tamamladıklarını söyledi.
2025 Mayıs sonu itibarıyla sağlık branşında toplam 8,2 milyar TL prim üretimi gerçekleştirerek
sektörün en yüksek büyüme oranına ulaştıklarının altını çizen Taha
Çakmak, toplam sağlık sigortalı sayısının 1 milyonu aştığını söyledi. Bu başarıyla
sağlık branşında yüzde 9 pazar payı elde ettiklerini belirten Çakmak, sözlerini
şöyle sürdürdü:
Türkiye Sigorta olarak sadece finansal büyüme değil, müşteri memnuniyeti ve sürdürülebilirlik
odaklı bir dönüşüm hedefliyoruz. Sağlık sigortacılığı bizim için
stratejik bir alan. Sağlık ürünlerinde pazarı genişleten, sağlık ürünlerini tabana
yayarak ulaşılabilir hale getiren bir şirket olmayı hedefliyoruz. 2025'in
ilk beş ayında sigortalı sayımızda 1 milyonu aşarak çok önemli bir eşiği aştık.
Dijitalleşmeyi işimizin merkezine koyduk. Sağlık başvurularının yüzde 87'sini
yapay zekâ ile ortalama 5 saniyede sonuçlandırıyoruz, sağlık harcamalarına ilişkin
ödemelerini mobil uygulamamızdan 3 iş günü içinde tamamlıyoruz. Ayrıca Türkiye
Sigorta Acente Sağlık Destek Hattı'nı devreye alarak sahadaki acente süreçlerine
özel destek sunmaya başladık. Teminat limitlerimizi ve alternatif network
seçeneklerimizi artırdık, risk kabul kriterlerimizi güncelledik. Aldığımız tüm
aksiyonlarımızla ve acentelerimizle birlikte yürüyerek, sektörde sadece takip
eden değil, yön veren bir kurum olma yolunda kararlılıkla ilerliyoruz.
Toplantıda teknoloji entegrasyonunun ve yapılan kampanyaların acente performansındaki
etkisine dikkat çeken Türkiye Sigorta Acenteler Satış Genel Müdür Yardımcısı
Mehmet Turgay Özata ise Pusula Plus gibi mobil uyumlu platformlarımızla acentelerimizin
işlerini hızlandırdık. Yapay zekâ tabanlı sistemlerimiz sayesinde
hem başvuru süreçlerini sadeleştirdik hem de daha verimli bir hizmet ağı kurduk.
Bu sayede acentelerimizle birlikte daha çevik, daha rekabetçi ve daha akıllı
bir satış modeli oluşturuyoruz. 2025 yılında yaptığımız çeşitli kampanyalarla
acente kanalımızdaki sağlık satışımızı 2024 yılına göre yüzde 140 oranında artırarak
2,5 milyar TL sağlık primi ürettik. Bu üretimin 1,3 milyar TL'si bireysel,
1,1 milyar TL'sinin ise grup sağlık sigortası ürünlerinden geldi diye konuştu.
Toplantıda yaptığı konuşmada müşteri deneyimini önceliklendiren ürün gelişimleri
ve portföy dengesine vurgu yapan Türkiye Sigorta Sağlık Sigortaları Genel Müdür
Yardımcısı Tuba Buldu ise, Sağlık üretiminde yüzde 149'luk üretim artışı yakaladık,
toplam sağlık sigortalı sayımız ise 1 milyonu aştık. Hedefimiz, bireysel
sağlık sigortalı sayısını arttırmak ve dengeli bir portföy yapısı ile sürdürülebilir
sağlık sigortası sunarak sigortalılığın tabana yayılmasını sağlamak. Sadece
üretim değil, sürdürülebilirlik bizim için öncelik. Yenilenen Ömür Boyu Yenileme
Garantisi (ÖBYG) koşullarımız, genişletilmiş asistans hizmetlerimiz, online
muayene olanaklarımız ve yeni nesil sağlık paketlerimizle hem müşteri hem acente
memnuniyetini artırdık. Bunun sonucu Mayıs ayında Müşteri Memnuniyetini Ölçüm
Skorumuzun (NPS) 57'ye yükseldiğini gururla söyleyebiliriz. Bu, yaptığımız
işin sahada nasıl karşılık bulduğunun en somut göstergesidir dedi.
Toplantıda, 2025 yılının ilk altı ayındaki başarılarıyla öne çıkan acenteler de
unutulmadı. Sağlık branşında üretim ve adet bazında en yüksek performansı gösteren
ilk üç acenteye Genel Müdür Yardımcıları Tuba Buldu ile Mehmet Turgay Özata
tarafından ödülleri takdim edildi.
-iDeal Haber Merkezi-
- twitter.com/iDealDataHaber // www.idealdata.com.tr -
Daha iyi, hızlı ve güvenli bir kullanım sağlamak amacıyla web sitemizde tarayıcı çerezleri kullanıyoruz.
Detaylı bilgi için
Çerez Aydınlatma Metni 'ni inceleyebilirsiniz.