Basın Bülteni- Allianz Türkiye, HackZone'un 5. dönemini yenilikçi girişimlerle tamamladı
Ekonomi
Basın Bülteni- Allianz Türkiye, HackZone'un 5. dönemini yenilikçi girişimlerle tamamladı
Yeni nesil sigortacılığa öncülük eden Allianz Türkiye'nin, sigorta sektöründe inovasyonu
desteklemek ve teşvik etmek amacıyla hayata geçirdiği HackZone Programı
5'inci dönemini başarıyla tamamladı. Türk sigorta sektöründe ilk açık inovasyon
programı olan HackZone by Allianz'da bu dönem yapay zekâ, dijital sağlık ve
iklim değişikliği gibi alanlara odaklanan girişimler, inovatif projelerini HackZone
by Allianz Demo Day etkinliğinde tanıtma fırsatı buldu. Programa katılan
start-up'lar, yatırımcıların da dikkatini çekerek bugüne dek toplamda 15,5 milyon
doları aşan dış yatırım alma şansına sahip oldu.
Sigorta sektörünün öncü şirketlerinden Allianz Türkiye, 2020 yılından bu yana her
yıl gerçekleştirdiği açık inovasyon programı HackZone'da start-up'larla birlikte
yenilikçi iş modelleri geliştirerek, sektörde inovasyonu teşvik ediyor. Tenity
iş birliğiyle 5 yıldır düzenlenen HackZone Programı kapsamında bugüne dek 590'dan
fazla start-up değerlendirmeye alındı. 46 yenilikçi girişim programa dahil
oldu. 34 farklı girişimle iş birliği yapılarak projelerini hızlandırmalarına
katkıda bulunuldu. Programda yer alan start-up'lar şimdiye kadar ekosistemden
15,5 milyon doları aşan miktarda yatırım aldı.
Programın bu yılki katılımcıları Alon Health, Branchsight, Ingosa, Prowth, Text2Test
ve Werover oldu. Start-up'lar, bu yılın ana temaları olarak belirlenen yapay
zekâ (AI), makine öğrenmesi (ML), iklim krizi ile mücadele ve dijital sağlık
alanlarında sigorta çözümleri üzerine çalıştı. Start-up'lar, HackZone by Allianz
Demo Day etkinliğinde, yatırımcılar, sektörün önde gelen şirketlerinin inovasyon
yöneticileri ve Allianz Türkiye'nin icra kurulu üyelerinden Onur Kırcı, Fahri
Kaan Toker ve Evren Ayorak ile bir araya gelerek girişimlerini ve inovatif
projelerini tanıtma fırsatı buldu.
HackZone Programı ile sigorta sektöründe inovasyonu ileri taşımayı hedefliyoruz
2017 yılında sektörde bir ilke imza atarak kurdukları İnovasyon Ofisi ile inovasyonu
kurum kültürünün merkezine koyduklarını söyleyen Allianz Türkiye Pazarlama
ve Dijital Sigortalar Genel Müdür Yardımcısı Onur Kırcı, Sektörde yeni nesil
sigortacılığın öncüsü olma hedefiyle dijitalleşme yolculuğunu uzun yıllardır sürdüren
Allianz Türkiye olarak inovatif iş modelleri geliştiren start-up'lar ve
girişimlerle iş birliğini oldukça önemsiyor, bu iş birlikleri ile ekosistemimiz
için değer yaratacak yenilikler hayata geçiriyoruz. İnovatif iş birlikleri kurarak
AI ve ML gibi teknolojilerle sigorta sektöründe inovasyonu ileri taşımayı
hedeflediğimiz HackZone programı 5 yıldır aralıksız devam ediyor. Hibe ve proje
finansal desteklerimizin yanında Allianz'ın 50'den fazla uzman mentorunun bilgi
ve deneyim paylaşımıyla da desteklenen HackZone süreci, girişimlerin sigorta
sektörüne adapte olmasını kolaylaştırırken, gerçek ihtiyaçlara odaklanan çözümler
geliştirmelerine de olanak tanıyor dedi.
26 start-up sigorta sektörüyle ilk kez iş birliği gerçekleştirdi
Açık sigortacılık kavramını Türkiye'de sigorta sektörüne kazandıran ilk şirket olmanın
sorumluluğu ile hareket ettiklerini söyleyen Kırcı, HackZone ile bugüne
dek 26 start-up, sigorta sektörüyle ilk kez iş birliği gerçekleştirdi. Bu girişimlerin
birçoğu, sigorta gibi regülasyonlarla çevrili ve karmaşık bir sektörde
yenilikçi çözümler sunarak sektöre önemli değerler kattı. HackZone, sadece teknoloji
geliştirmeyi değil, müşteri deneyimini iyileştirme, operasyonel mükemmeliyeti
sağlama ve iş ortaklarının dijital dönüşümünü hızlandırma gibi temel hedeflere
de katkı sunuyor. Açık durumda bulunan API'larımızda sistemimize kayıtlı
5 binden fazla geliştiricimiz ile bu ekosistemi daha da büyütmeyi ve daha fazla
girişimle birlikte sigorta sektöründe fark yaratan çözümler üretmeyi hedefliyoruz
ded
HackZone by Allianz Demo Day etkinliğinde Insurtech ekosisteminin geleceği ve fırsatları
konulu bir de panel düzenlendi. Startups Watch kurucusu Serkan Ünsal'ın
moderatörlüğünü üstlendiği panelde, e2VC ortaklarından Arın Özkula, Netmera
Genel Müdürü Hasan Emre Özgür ve Allianz Türkiye Operasyonlar Genel Müdür Yardımcısı
Fahri Kaan Toker sigorta sektöründe girişimcilik ekosistemini masaya yatırarak
bu alandaki bilgi ve tecrübelerini konuklarla paylaştı.
Hackzone by Allianz 5. Dönem Demo Day etkinliğinde yer alan start-uplar,
Alon Health: B2B yıllık lisanslama modeli ile biometrik data güvenliği ve entegrasyonu
sağlıyor.
Branchsight: Çok lokasyonlu markalar için geliştirilmiş bir dijital pazarlama platformu.
Bayi, mağaza ve acente gibi satış noktalarının, bulundukları bölgede dijital
reklamlarla bilinirliklerini artırarak fiziksel ziyaret sayısında artış
sağlıyor.
Ingosa: Dijital reklamcılığı üretken (generative) yapay zekâ ve konuşma tabanlı
AI teknolojileriyle dönüştüren yenilikçi bir reklam platformu. Geleneksel banner
reklamlarına kıyasla kullanıcıların 10 kat daha fazla etkileşim ve 150 kat daha
fazla dikkat göstermesini sağlayan Ingosa, aynı zamanda isim, e-mail, telefon
gibi birinci parti verileri (first-party data) kullanıcı rızasıyla toplama imkânı
sunuyor. Aktif olarak 46 marka ile çalışan Ingosa, başta İngiltere, Kuzey
Amerika, Kanada ve Avrupa pazarları olmak üzere global pazarlarda aktif olarak
büyüyor ve stratejik ortaklıklar geliştiriyor. Son dönemde Allianz Hackzone programından
mezun olan Ingosa, Allianz Türkiye ile müşteri etkileşimini güçlendirecek
projeler geliştirmeyi hedefliyor.
Prowth: CRM ekiplerinin kodlama yapmadan veriyi aksiyona dönüştürmesini sağlayan
bir müşteri analitiği ve pazarlama strateji öneri platformu. Platforma giren satış
verileri, saatler içerisinde müşteri segmentleri, kampanya potansiyelleri
ve stratejik pazarlama kampanya önerileri ile raporlanıyor. Platform üzerinden
kampanyaların segmentlere etkileri ölçülerek, performans takibi ile sürekli iyileştirme
ve büyümeye alan açıyor.
Text2Test: Doğal dilde, hatta video formatında tarif edilen senaryoları, verifikasyon
gibi tüm QA perspektiflerini kapsayacak şekilde, çalıştırılabilir, uçtan
uca ve kendi kendini iyileştiren testlere dönüştürüyor. Web ve mobil uygulamalar
için tam destek sunan yapısıyla, tüm ekip, herhangi bir teknik bilgiye ihtiyaç
duymadan test otomasyonunu doğrudan kendisi gerçekleştirebiliyor.
Werover: Yapay zekâ tabanlı 7/24 rüzgâr türbin kanadı sağlık izleme sistemi sunarak,
erken aşamada hasar tespitini mümkün kılıyor. Ocak 2024 yılında piyasaya sunduğu
Windrover teknolojisi, Türkiye, İngiltere ve Avrupa'da 400'den fazla türbine
kuruldu. 2 yıl içinde 2,1 milyon dolar yatırım aldı.
-iDeal Haber Merkezi-
- twitter.com/iDealDataHaber // www.idealdata.com.tr -
Daha iyi, hızlı ve güvenli bir kullanım sağlamak amacıyla web sitemizde tarayıcı çerezleri kullanıyoruz.
Detaylı bilgi için
Çerez Aydınlatma Metni 'ni inceleyebilirsiniz.