Çin-Türkiye hattında Orta Koridor'un stratejik derinliğini pekiştiren yeni bir adım
daha atıldı. Pasifik Holding'in uluslararası lojistik şirketi Pasifik Eurasia
ile Çin Devlet Demiryolları arasında Orta Koridor'u geliştirmek üzerine geçtiğimiz
ay imzalanan anlaşmanın ilk trenleri Çin'in güneybatısında yer alan Chongqing
ve Chengdu şehirlerinden yola çıktı. Geleceğin Megapolü olarak 100 milyon
nüfuslu bir bölge şeklinde birleştirilmesi ve eyaletler üstü doğrudan merkeze
bağlanması planlanan bu iki şehrin Yükleme ve Lojistik Merkezlerinde iki ayrı
tren uğurlama töreni düzenlendi. Trenler Çin içinde yaklaşık 3.500 km yol katettikten
sonra Orta Asya, Hazar geçişi ve Türkiye üzerinden Avrupa'ya ulaşacak.
Pasifik Holding Yönetim Kurulu Başkanı Fatih Erdoğan, törenlerin ardından yaptığı
açıklamada şunları söyledi: Bugün Çin'in en güçlü üretim ve lojistik merkezlerinden
Chongqing ve Chengdu'dan Türkiye'ye birer tren uğurladık. Bu trenler yalnızca
konteyner değil, aynı zamanda vizyon, güven, strateji ve ortak gelecek taşıyor.
Pasifik Eurasia olarak Çin ile Avrupa arasındaki lojistik akışın, Türkiye
merkezli olmasına liderlik ediyoruz. Orta Koridor artık bir fikir değil. Adım
adım gerçek bir koridor oluyor.
China Railway ile uzun süren görüşmeler sonucunda önce deneme trenlerinin
başladığını ardından sözleşmelerin imzalandığını belirten Fatih Erdoğan Uzun süre Çinli
muhataplarımıza Orta Koridor'un hak ettiği potansiyeline kavuşabilmesi için
taşımaların Türkiye üzerinden organize edilmesi gerektiğini anlattık ve gelip
Türkiye'nin altyapısını görmelerini sağladık. Ardından geçtiğimiz mayıs ayında
Ulaştırma Bakanlığımızla Çin'e ziyaret düzenledik ve bu seyahatte oldukça verimli
görüşmeler gerçekleştirdik. Deneme taşımalarının başarılı bir şekilde gerçekleşmesinin
ardından da haziran ayı sonunda İstanbul'da Ulaştırma Bakanlığımız tarafından
düzenlenen ve bizim de Pasifik Holding olarak ana sponsor olduğumuz Küresel
Ulaştırma Koridorları Forumu'nda China Railway ile sözleşmelerimizi imzaladık.
Bugün bu iki trenle başlayan yeni süreç bu uzun çalışmanın bir sonucu ve
karşılıklı olarak belirlediğimiz ilk hedefimiz olan yılda 1.000 tren hedefine
hızla ilerlemek adına atılmış ilk adımdır. Bu başlangıç İstanbul'da gerçekleşen
ve dünya çapında büyük ses getiren forumun da bir çıktısıdır aynı zamanda. Ülkemize,
ekonomimize, Türkiye'nin uluslararası arenada yeni bir lojistik güç merkezi
olma vizyonuna da büyük katkılar sağlayacak bu başlangıcın tüm taraflara hayırlar
getirmesini diliyorum diyerek sözlerini tamamladı.
Pasifik Holding bünyesindeki Pasifik Eurasia, Çin ile Türkiye arasında bugüne kadar
birçok başarılı tren operasyonuna imza attı. 9 Temmuz 2025 tarihli Chongqing
ve Chengdu törenleri ise, bu iş birliklerinin yeni bir kurumsal eşik kazandığını
ve Çin'in iç bölgelerinden Türkiye'ye doğrudan uzanan demiryolu hatlarının
artık kalıcı bir entegrasyon modeline dönüştüğünü gösteriyor.
Bu hat sayesinde taşımacılıkta maliyet ve süre avantajı sağlanırken, bölgesel entegrasyon
da güçleniyor. Türkiye ile Çin arasında yürütülen bu stratejik birliktelik,
aynı zamanda Orta Koridor'un jeoekonomik vizyonuna da yön veriyor.
-iDeal Haber Merkezi-
- twitter.com/iDealDataHaber // www.idealdata.com.tr -
Daha iyi, hızlı ve güvenli bir kullanım sağlamak amacıyla web sitemizde tarayıcı çerezleri kullanıyoruz.
Detaylı bilgi için
Çerez Aydınlatma Metni 'ni inceleyebilirsiniz.