Ekonomi

Basın Bülteni- Boyner Online'da ilk 6 ayda en çok çanta satıldı, Türkiye en çok siyahı tercih etti


2025'in ilk 6 ayında Boyner Online, pazaryeri ve doğrudan satış kanallarını kapsayan
toplam hacmiyle geçen senenin aynı dönemine göre %30 oranında büyüme gösterdi.
Bu dönemde İstanbul en fazla sipariş veren il olurken, Ankara ikinci, İzmir
ise üçüncü il olarak öne çıktı. En çok satılan ürün ise çapraz çanta oldu. Aynı
dönemde, fiziksel alışveriş deneyimini tek dokunuşla müşterinin bulunduğu yere
taşıyan, hızlı teslimat uygulaması Boyner Now üzerinden yaklaşık 70 bin sipariş
verilirken, Babalar Günü en çok satış yapılan gün oldu.

Boyner, fiziksel ve dijital mağazacılığı entegre eden omnichannel stratejisiyle
perakendede fark yaratmaya devam ediyor. Markanın son yıllarda başlattığı dönüşüm
yolculuğunun önemli bir adımı olan Boyner Online, 2025 yılının ilk yarısında
geçen senenin aynı dönemine göre %30 büyüme gösterirken, toplam satışlar içindeki
payı %25 olarak gerçekleşti. Bu dönemde en çok sipariş veren il toplam siparişlerin
37'sini oluşturan İstanbul, en çok satılan ürün ise çapraz çanta oldu.
Gençler arasında en çok tercih edilen marka olarak Boyner'in özel markası Fabrika
öne çıktı.

Bölgelere göre alışveriş tercihleri farklılık gösterdi
Boyner Online'ın Türkiye genelindeki altı aylık satış verileri, tüketici eğilimlerindeki
bölgesel farkları net bir şekilde ortaya koydu. 2025 yılının ilk altı
ayında kozmetik kategorisi, İstanbul, Ankara ve İzmir'de güçlü bir performans sergilerken,
Adana ve Antalya'nın parfüme yoğun ilgi gösterdiği görüldü. Spor ürünleri,
Diyarbakır, Kayseri ve Gaziantep'te ortalamanın üzerinde satış rakamlarına
ulaştı. Çocuk ürünleri ise özellikle Diyarbakır, Erzurum ve Maraş illerinde
yüksek satış hacmiyle öne çıktı.

Türkiye genelinde en çok tercih edilen renk siyah, sıcak iklimli şehirlerde ise
canlı renklere talep yüksek
2025'in ilk yarısına ait satış verileri, siyahın Türkiye genelinde en çok tercih
edilen renk olduğunu ortaya koydu. Siyahı sırasıyla beyaz, lacivert ve mavi takip
etti. Antalya ve Adana gibi sıcak iklimli şehirlerde sarı, kırmızı ve turuncu
tonlarına olan talep daha yüksek seyrederken, İzmir'de beyaz ve ekru gibi açık
tonlara yönelik ilgi diğer illere kıyasla daha fazlaydı.

Boyner Now hediye alışverişlerinin adresi oldu
Sipariş anında ödeme zorunluluğu olmadan, alternatif bedenleri sepete ekleyerek
deneme ve bulunduğun noktada karar verme imkânı sunan Boyner Now, fiziksel mağaza
deneyimini müşterinin bulunduğu noktaya taşıyan, alanında dünyada ve Türkiye'de
bir ilk olma özelliği taşıyor. Hediye seçeneğiyle öne çıkan Boyner Now, 2025'in
ilk yarısında alışverişlerin öncelikli tercihlerinden biri haline geldi. Bu
dönemde uygulama üzerinden verilen siparişlerin yaklaşık %25'i hediye gönderimi
olarak gerçekleşti. Anneler Günü ve Babalar Günü gibi özel günlerde ise yapılan
alışverişlerin ise %50'sini hediye siparişleri oluşturdu. Babalar Günü dönem
içinde en yüksek satış hacminin gerçekleştiği gün oldu. Hediye alışverişinde
parfüm, çanta ve tişört en çok tercih edilen ürünler arasında yer aldı. Ortalama
86 dakikalık teslimat süresiyle Boyner Now, yılın ilk altı ayında yaklaşık 70
bin siparişe ulaştı. Boyner Now alışverişlerinde en çok sipariş edilen ürünler
tişört, parfüm, life style ayakkabı olarak öne çıktı.

Pazaryeri modeli genişliyor, ürün çeşitliliği artıyor
2024 yılında Boyner Online'a entegre edilen pazaryeri modeli, yaşam tarzı odaklı
geniş marka ve ürün seçkisiyle Boyner Online'ın büyümesine katkı sağlarken, 2025'in
ilk yarısında online satışların %15'ini oluşturdu. İlk 6 ayda platforma 464
yeni marka eklendi, toplam marka sayısı 1645'e ulaştı. Pazaryeri platformunda
en fazla ilgi gören ürünler ise sneaker, saat ve güneş gözlüğü oldu.

Boyner Online sadece alışveriş değil, bir deneyim platformu
Boyner Büyük Mağazacılık E-Ticaret Genel Müdür Yardımcısı Efsun Janset Yılmaz, Boyner
Online'ın 2025 yılının ilk yarısına ilişkin değerlendirmesinde şunları söyledi:
2020'de başlattığımız dönüşüm yolculuğunda bugün eklenen pazaryeri alt
yapımızın da etkisiyle çok daha güçlü ve dinamik bir e-ticaret ekosistemine sahibiz.
Hız, güven ve kişiselleştirme odağında şekillenen Boyner Online, Boyner
Now ve pazaryeri özelliğimizle artık sadece ürün değil, uçtan uca bir deneyim sunuyoruz.
Teknolojiyi insana dokunan çözümlerle buluşturuyor, omnichannel yaklaşımımızla
müşterilerimizle uzun vadeli bir bağ kuruyoruz. 2025'in ilk 6 ayında
Boyner Online'da elde ettiğimiz %30'luk büyüme ve Türkiye genelinde gördüğümüz
yoğun ilgi, bu yaklaşımın müşterilerimizde güçlü bir karşılık bulduğunu gösteriyor.
Müşteri mutluluğu odağında, güvenli alışverişin ilham veren adresi olma yaklaşımımızı
daha da ileriye taşıyarak, müşterilerimizle kurduğumuz bu bağı her
temas noktasında sürdüreceğiz.


-iDeal Haber Merkezi-
- twitter.com/iDealDataHaber // www.idealdata.com.tr -

Çerez Ayarları

Daha iyi, hızlı ve güvenli bir kullanım sağlamak amacıyla web sitemizde tarayıcı çerezleri kullanıyoruz. Detaylı bilgi için Çerez Aydınlatma Metni 'ni inceleyebilirsiniz.