Basın Bülteni- MooF Digital Agency CEO'su Kaplan E-Posta pazarlaması 2025 yılında 22 milyar dolara ulaşacak
Ekonomi
Basın Bülteni- MooF Digital Agency CEO'su Kaplan E-Posta pazarlaması 2025 yılında 22 milyar dolara ulaşacak
Dijital pazarlama stratejilerinin vazgeçilmez unsurlarından biri olan e-posta pazarlaması,
özellikle hedef kitle ile doğrudan iletişim kurabilmesi ve kişiselleştirme
imkânı sunması nedeniyle etkili sonuçlar doğurmaya devam ediyor. 2025 yılında
küresel e-posta pazarlama sektörünün 22 milyar dolara ulaşacağına dikkat
çeken MooF Digital Agency CEO'su Yasin Kaplan, E-posta pazarlama bütçelerinin
2025 yılında yüzde 15 oranında artması öngörülüyor. Dünya genelinde her gün yaklaşık
376 milyar e-posta gönderiliyor. Bu sayının 2027 yılında 418 milyara ulaşması
bekleniyor. E-posta pazarlamasına harcanan her 1 doların, ortalama 36 dolarlık
bir geri dönüş sağladığı görülüyor. Özellikle terk edilen sepetlere yönelik
gönderilen e-postalar, yüzde 50 açılma oranıyla dikkat çekiyor açıklamasında
bulundu.
Doğru zamanda doğru mesajı ileterek müşteri sadakati oluşturmanın güçlü yollarından
biri olan e-posta pazarlaması hem B2B hem de B2C tarafında markaların hedef
kitleleriyle birebir ve kişiselleştirilmiş bir iletişim kurmasına olanak tanıyor.
Bu sayede kullanıcı davranışlarına göre şekillenen mesajlarla hem etkileşim
oranları artıyor hem de satışa dönüşüm süreci hızlanıyor.
Yapay Zekâ ile Güçlenen E-posta Kampanyaları Tıklamayı Artırıyor
E-posta trafiğinin artış göstermesi ile birlikte izinli pazarlama stratejilerinin
öneminin daha da arttığını belirten MooF Digital Agency CEO'su Yasin Kaplan,
Her gün dünya genelinde yaklaşık 376 milyar e-posta gönderiliyor. Bu sayının 2027
yılında 418 milyara ulaşması bekleniyor. Yapılan araştırmalara göre kullanıcıların
yüzde 88'i e-postalarını günde birkaç kez kontrol ettiğini, yüzde 39'u
ise günde beş kereden fazla kontrol ettiğini belirtiyor. Özellikle profesyonel
yaşamda bu oranlar daha da yükseliyor. Ancak mobil kullanıcıların yüzde 50'si,
mobil uyumlu olmayan e-postaları hiç açmadan siliyor. Bu da kullanıcı deneyimi,
görsel tasarım ve metin içeriklerinin ne kadar önemli olduğunu ortaya koyuyor.
E-posta pazarlamasının neden kullanılması gerektiğine dair önemli bir istatistik
paylaşmak gerekirse: B2B ve B2C ayrımına baktığımızda, özellikle B2C tarafında
müşteri bazlı içerik pazarlama stratejilerinin bir parçası olarak ele alındığında,
daha yüksek etkileşim oranlarına sahip olduğunu söyleyebiliriz. Örneğin,
B2B pazarlama e-postalarının açılma oranı, B2C e-postalarına kıyasla yüzde 9.7
daha düşüktür. B2B tarafında bu oran yüzde 19.7 seviyesindedir. Bu da bize, kurumsal
içeriklerin biraz daha soğuk olduğunu ve hem açılma hem de etkileşim oranlarının
daha düşük seyrettiğini net bir şekilde göstermektedir. Tıklama oranları
açısından da benzer bir tablo karşımıza çıkıyor. Yani bir e-posta açıldıktan
sonra, içerisindeki ilgili bağlantıya tıklayanların oranı B2B'de yüzde 3.8 iken,
B2C'de yüzde 2.9'dur. Bu da aslında şu anlama geliyor: B2B tarafında her ne
kadar açılma oranları daha düşük olsa da e-posta açıldığında kullanıcıların içeriğe
tıklama olasılığı daha yüksek dedi.
Sektörel bazda incelendiğinde, e-posta açılma oranları teknoloji sektöründe yüzde
27, perakende sektöründe yüzde 34, gıda ve gayrimenkulde ise yüzde 33 seviyelerinde
seyrettiğini ifade eden Kaplan, Genel tıklama oranı ise yüzde 1,5 civarında.
Özellikle terk edilmiş sepet e-posta kampanyalarında açılma oranı yüzde 50
gibi oldukça yüksek bir seviyede. E-posta pazarlamasının başarısında ölçümleme
araçlarının kullanımı büyük önem taşıyor. Kaç kişinin açtığı, tıkladığı, vakit
geçirdiği ve dönüşüm sağladığı gibi metrikler, kampanyaların performansını ölçmek
ve stratejileri optimize etmek için hayati veriler sunuyor. Ayrıca, e-postaların
başarısını artırmak için kişiselleştirme ve segmentasyon çok önemli. Kişiselleştirilmiş
e-postalarda yüzde 26'ya varan açılma artışı görülürken, yapay
zekâ destekli e-posta araçlarının tıklama oranlarını yüzde 13 oranında artırdığı
belirtiliyor açıklamasında bulundu.
-iDeal Haber Merkezi-
- twitter.com/iDealDataHaber // www.idealdata.com.tr -
Daha iyi, hızlı ve güvenli bir kullanım sağlamak amacıyla web sitemizde tarayıcı çerezleri kullanıyoruz.
Detaylı bilgi için
Çerez Aydınlatma Metni 'ni inceleyebilirsiniz.