Ekonomi

İki Çinli marka birden 2025 yılı içerisinde Urzat'ın Eskişehir'deki fabrikasında üretime başlıyor


Dünyanın önde gelen küresel otomotiv satış ve dağıtım şirketlerinden ATMO Group
ile Türkiye'nin önde gelen sanayi kuruluşlarından Urzema Holding'in kurduğu ortak
girişim grubu Urzat, eylül ayı itibarıyla Eskişehir'de üretime başlıyor. Bu
kapsamda SWM, Türkiye'de üretime başlayan ilk Çinli marka olurken aralık ayında
diğer Çinli marka JAC da elektrikli yeni aracı E30X'in üretimine Urzat projesiyle
start verecek. Urzat projesiyle kendileri için en önemli adımı attıklarını
söyleyen ATMO Group Üst Yöneticisi (CEO) Anton Chernov, Üretim serüvenimiz Türkiye'de
başlıyor. Hedefimiz, bugün itibariyle otomotiv sektöründe Çinli markaların
elinde olan güç merkezini Urzat projesiyle Eskişehir'e getirmek dedi. Küresel
dünyada yeni oyun değiştiricinin tedarik zinciri olduğunu ifade eden Urzema
Holding CEO'su Murat Ertaş ise Tedarik zinciri küresel pazardan Türkiye'ye doğru
kaymalı. Bazı markalar gittikleri ülkelere yatırım yaparken yan sanayilerini
de oraya getirir ve aslında kendi ülkesine ait ürünleri bizim ülkemizde montajlar
ve sanki yerli malı gibi bize sunarlar. Biz bunun yerine tedarik zinciri ekibimizle
birlikte Türkiye'deki yetenekli yerli tedarikçilerle geniş bir tedarik
zinciri ağı kurmaya çalıştık, bunda da başarılı olduk diye konuştu. Eylülde
banttan inmeye başlayacak ilk modelin G01 PRO olacağını söyleyen SWM ve JAC Türkiye
Ticari Operasyonlar Direktörü Burak Azmanoğlu da SWM markasıyla 2026 yılında
G03F modelimizi, 2027 yılına geldiğimizde de bir MPV modele daha yerli üretim
bandına dahil edeceğiz. Öte yandan diğer markamız JAC modelleri de Eskişehir'de
üretime başlıyor. 1964'ten bu yana çalışmalarına devam eden ve 600 bin adetlik
küresel satış hacmine sahip JAC'ın ilk modeli E30X olacak ve yıl sonu itibariyle
üretimine başlanacak. Önümüzdeki sene JAC'ın PHEV pick-up modeli, ardından
2027'de de hem hibrit hem elektrikli olarak bir SUV model daha üretim hattına
dahil olacak dedi.

Küresel otomotiv sektörünün en önemli merkezlerinden biri olan Türkiye, önemli bir
yatırıma daha ev sahipliği yapıyor. Dünyanın önde gelen küresel otomotiv satış
ve dağıtım şirketlerinden ATMO Group, 2023 yılında Çinli otomotiv üretici SWM
Motors ile giriş yaptığı Türkiye pazarında yerli üretici konumuna geçiyor. Türkiye'nin
önde gelen sanayi kuruluşlarından Urzema Holding ile ortak girişim grubu
kuran ATMO Group, eylül ayından itibaren ilk araçlarını banttan indirmeye başlayacak.
SWM Türkiye, üretime Urzema Holding bünyesinde faaliyet gösteren Urzat
Otomotiv AŞ aracılığıyla Eskişehir Organize Sanayi Bölgesi'ndeki (OSB) fabrikasında
başlayacak.

Türkiye'de araç üretimi ve tasarımına odaklanacağız!
ATMO Group'un 2002 yılından bu yana otomotiv sektöründe faaliyetlerine devam ettiğini
söyleyen ATMO Group Üst Yöneticisi (CEO) Anton Chernov, 2012 yılında, henüz
ihracat süreçlerine başladığı dönemde Çinli markalarla çalışmaya başladık.
2022 yılına geldiğimizde şirketimiz için çok stratejik bir karar vererek Türkiye
pazarına giriş yaptık ve böylece uluslararası operasyonlarımıza başlamış olduk.
Operasyonlarımızın merkezi haline gelen İstanbul ve Türkiye dahil 4 farklı ülkede
faaliyet gösteriyoruz. Bu süreçte 40'tan fazla markayla iş birliğimiz oldu
ve şimdi yeni ATMO Group için en önemli adımı Türkiye'de atıyor, üretim sürecine
başlıyoruz dedi. 2023'te giriş yaptıkları Türkiye'de hızlı bir başlangıç yaptıklarını
ifade eden Anton Chernov, Ama regülasyonlardaki değişiklikler stratejimizi
tamamen değiştirmeye zorladı. Farklı senaryoları değerlendirdik ki bunun
içinde burada kalalım mı gidelim mi konusu da vardı ancak inancımız ve stratejik
olarak hedefimiz bize yol gösterdi. Aldığımız kararda elbette Türkiye pazarının
stratejik önemine olan güvenimiz etkili oldu. 2023 ve 2024 yıllarında Türkiye'deki
sıfır araçlardaki satış başarısı ve Avrupa'ya girmesi stratejik planlamalarımızda
önemli bir etmen oldu. Özellikle devlet desteğiyle büyüyen yeni enerjili
araç pazarı bize çok güzel bir ivme gösterdi. SWM'nin dünya çapında lokal
üretim projeleri geliştirme konusunda geniş bir deneyime sahip olması bizim için
büyük bir avantajdı. 2024 yılında Shineray ile yaptığımız stratejik ortaklık
neticesinde Türkiye'de üretim yapma kararı aldık. Bu kadar sürede, bu kadar büyük
hacimli bir projeyi gerçekleştirmede en güvenilir partneri bulmak gerekiyordu.
Birçok araştırmadan sonra bizim için en iyi partneri, Urzema Holding'i bulduk.
Stratejimizi hayata geçirmek için güçlerimizi birleştirerek araç geliştirme
ve üretimine odaklanacak Urzat Ortak Girişimi'ni kurduk. Türkiye'de araç üretimine
ve tasarımına odaklanacak bir şirket diye konuştu.

Otomotivde gücün yeni merkezi Urzat olacak!
Türkiye için özel olarak üretilmiş ve tasarlanmış bir araçla işe başlayacaklarını
vurgulayan Anton Chernov, şöyle devam etti: İlk üretimden çıkan model ICE motora
sahip benzinli araç olacak ancak stratejimiz ürün gamımızı genişletmeyi, elektrikli
ve hibrit araçların üretim ve satışını da içeriyor. Projeye içten yanmalı
araçların üretimiyle başlayacağız fakat elektrikli ve hibrit modellerde en
az yüzde 50 pazar payına ulaşmayı düşünüyoruz. Tabi ki gelecekteki ürün gamımız
devletin vergilendirme yapısındaki stratejilerine bağlı olacak. Tabii ki ürün
gamımıza hafif ticarileri de, M1 ve N1 versiyonlarıyla motosiklet segmentini de
eklemek istiyoruz. Global markalarla motosiklet ortaklığımızı da genişleteceğiz.
Kısa vadeli planlamalarımızda önce yıllık 20 bin adet satışa ulaşmayı hedefliyoruz,
2029 yılına kadar ise yıllık 40 bin adet satış hedefine ulaşmayı hedefliyoruz.
Bildiğiniz gibi şu anda otomotiv sektörünün zirvesinde teknolojisiyle,
gelişmiş dağıtım ağlarıyla Çinli markalar merkezde bulunuyorlar. Biz bu gücün
merkezini başladığımız Urzat projesiyle değiştirmek istiyoruz. Bu bizim gelecek
planımız ve bunu gerçekleştirmek için elimizden gelen her şeyi yapıyoruz.
Proje hakkında bilgi veren Urzema Holding CEO'su Murat Ertaş ise otomotiv başta
olmak üzere sanayi alanında uzun yıllara dayanan deneyime sahip Urzema Holding'in
alt markalarıyla birlikte 40'tan fazla ülkeye ihracat yaptığını kaydetti. Urzat'ı
dünyanın yeni güç merkezi haline getireceklerine işaret eden Murat Ertaş,
Urzat'ın köklerinde ATMO'nun ticari, Urzema Holding'in de mühendislik deneyimi
yatıyor. Urzat olarak, Urzema Holding'in tecrübesiyle yerli kültürümüzü global
markalar için bir ortak üretim merkezi haline getirmek üzerine bir strateji belirledik.
Evet biraz hızlı oldu kabul ediyorum, hızlı olması da gayet doğal, 1961
yılında da 120 günde Devrim Arabası da bu ülkede yapıldı. Şu çılgın Türkler
istediği zaman her şeyi yapabiliyor, bu bir gerçek. Küresel dünyada artık tedarik
zinciri dediğimiz şey bence oyunu değiştiren en önemli şey ve tedarik zinciri
küresel pazardan Türkiye'ye doğru kaymalı. Bazı markalar gittikleri ülkelere
yatırım yaparken yan sanayilerini de oraya getirir ve bu yan sanayisi aslında
kendi ülkesine ait ürünleri bizim ülkemizde montajlar ve sanki yerli malı gibi
bize sunarlar. Biz bunun yerine tedarik zinciri ekibimizle birlikte Türkiye'deki
yetenekli yerli tedarikçilerle geniş bir tedarik zinciri ağı kurmaya çalıştık,
bunda da başarılı olduk dedi.

Alelade bir montaj atölyesi kurmuyoruz!
Eskişehir'de Devrim'den kalan yarım kalmış bir hikaye olduğunu söyleyen Murat Ertaş,
şunları söyledi: Bu hikâyeyi birilerinin gerçekten tamamlaması gerekiyor.
Eskişehir, Türkiye'deki en büyük ihracat fazlası veren şehir. İnanılmaz teknolojisiyle
Eskişehir Organize Sanayi Bölgesi, Gaziantep'ten sonra Türkiye'nin en
büyük organize sanayi bölgesi. Hem yerel yönetim hem de Eskişehir Organize Sanayi
Bölgesi, Urzat'ın oradaki yatırımını desteklemek adına çok büyük gayret sarf
ediyor ve kamulaştırması devam eden 1 milyon metrekarelik bir tahsisimiz söz konusu.
Eskişehir'deki fabrikamızda önümüzdeki 2 yıl boyunca yaklaşık 20 bin adetlik
kapasiteyle üretim faaliyetlerimize başlayacağız. Bu esnada, faz 2 dediğimiz
bölümde 2027 ve 2029 yılları arasında daha büyük bir üretim tesisine geçeceğiz.
Böylelikle araç kapasitelerimiz de aslında hem model sayısı artarak hem de
miktar artarak 40 bin adede çıkacak. Biz burada alelade bir montaj atölyesi kurmuyoruz,
bu yola da zaten bunu kurmak için çıkmadık çünkü Urzema Holding'in DNA'sında
hazır bir şeyi yapmak yok. 2026 yılı içerisinde biz yüzde 25-30 seviyesinde
bir yerlilik oranına ulaşmış olacağız ki üretime yeni başlayan bir tesis için
bu oran gerçekten ikna edici. Hemen bir yıl sonra 2027'de biz bu oranı yüzde
40 bantlarına çıkarmak istiyoruz. Yüzde 40 bizim için psikolojik bir sınır. Fakat
biz yeni çıkan tebliği de dikkate alarak yerlilik oranımızı yüzde 50'nin üzerine
çıkarmak istiyoruz ki bu araçlara biz yerli malı belgesi alabilelim. Bu topraklarda
bu kadar insanın emekle ürettiği araçların Türk malı olarak bütün dünyaya
ihraç edilmesini ve kullanılmasını istiyoruz, arzu ediyoruz. Dolayısıyla
önümüzdeki 4 yıl içerisinde, belki bugün imkânsız gibi gözükse de yüzde 51'in üzerinde
bir yerlilik oranı hedefimiz var. Bazen zorluklar inanılmaz güzel sonuçlar
doğuruyor, 2024'te çıkartılan regülasyon özellikle Çin'den ithal edilecek araçlara
ilave bir gümrük vergisi getirdi. Bugün Türkiye'ye yatırım yapmaktan çekinen
birçok uluslararası kuruluş varken gözü kara Çinli yatırımcılar doğru partnerlerle,
ATMO ve Urzema gibi, burada yatırım yapmaktan veya burada olmaktan beyis
duymadı. Bunu yaparken de devletten herhangi bir teşvik veya destek almadı.
Özkaynaklarımızla, kaynağımızın yettiği kadarıyla yapmaya karar verdik çünkü
şunu biliyoruz hem içinde bulunduğumuz ekonomik konjonktür hem de devletin her
zaman çok daha önemli aciliyetleri var, çok daha nitelikli projelerde kaynak ihtiyacı
var. Dolayısıyla devletten bu yardımı almak yerine kendi kaynaklarımızla,
Urzema Holding adına söylüyorum, bu projeyi hayata geçirmek bizim için çok daha
kıymetli ve değerliydi.

6 farklı modelin üretimi gerçekleştirilecek!
Eylülde banttan inmeye başlayacak ilk modelin SWM G01 PRO olacağını söyleyen SWM
ve JAC Türkiye Ticari Operasyonlar Direktörü Burak Azmanoğlu da şu bilgileri paylaştı:
SWM markasıyla 2026 yılında G03F modelimizi, 2027 yılına geldiğimizde
de bir MPV modele daha yerli üretim bandına dahil edeceğiz. Öte yandan diğer markamız
JAC modelleri de Eskişehir'de üretime başlıyor. 1964'ten bu yana çalışmalarına
devam eden ve 600 bin adetlik küresel satış hacmine sahip JAC'ın ilk yerli
modeli E30X olacak ve yıl sonu itibariyle üretimine başlanacak. Önümüzdeki
sene JAC'ın PHEV pick-up modeli, ardından 2027'de de hem hibrit hem elektrikli
olarak bir SUV model daha üretim hattına dahil olacak dedi. Bugün itibariyle Türkiye'de
SWM markasıyla 17 satış noktasıyla hizmet sözleşmesi yaptıklarını belirten
Burak Azmanoğlu, şöyle devam etti: Yedi tane servis noktamız var. Türkiye'nin
81 ilinden çok fazla telefon alıyoruz, çok fazla bayilik başvurusu var. Bizim
de tabii öncelik verdiğimiz bir konu var. İnce eleyip sık dokuyoruz. Bizimle
aynı vizyonu, aynı heyecanı paylaşan tüm paydaşları yine SWM çatısı altında
toplamak için yoğun bir çaba sarf ediyoruz. Hedefimiz bu ay sonuna 20, yıl sonuna
kadar da 30 tane bayiye çıkmak. Böylece Türkiye'deki pazar kapsama alanımız
yüzde 90'a çıkmış olacak. Yeni bir markayız. Dolayısıyla bizim için üç tane gelişim
alanı var. Bunlardan bir tanesi ve en önemlisi bizler için eğitim. Eğitim
konusuna çok büyük önem veriyoruz. Biz Eskişehir'deki yeni tesisimizde SWM Akademisi'ni
planlamış durumdayız. Türkiye'nin farklı coğrafyalarından gelen tüm teknisyen
arkadaşlarımız, tüm servis ekibi, danışman ekibi bizlerle beraber buna
dahil olacak. Ve Türkiye'nin her bir yanında aynı kalite ve hizmet standardında
satış sonrası hizmetleri vermek için organizasyonumuzu planlamış durumdayız. Operasyona
başladığımız andan itibaren herhangi bir kesinti olmadan müşteri memnuniyetini
en iyi şekilde sağlayabilmek için yüzde 95'lik yedek parça bulunabilirlik
hedefimizi planlamış durumdayız. Bu konudaki yapılanmamız da aynı hızla devam
ediyor. Türkiye'de üretilecek olan araçlarımız için Türkiye'deki garantiyi
5 yıl veya 150 bin kilometre olarak belirledik. Dolayısıyla Türk tüketicisi de
bu özel garanti koşulları altında yeni SWM G01 PRO'ya sahip olabilecek.

Yeni SWM G01 PRO yerli üretim olarak eylülde yollarda!
Eskişehir'de üretimi gerçekleşecek yeni SWM G01 PRO, yerli üretim bir SUV modeli
olarak eylül ayında Türk tüketicilerin beğenisine sunulacak. Yeni SWM G01 PRO,
spor gövde kiti, sportif ön ızgarası, çift egzoz çıkışı, Full LED far teknolojisi,
tavan rayları ve elektrikli otomatik bagaj kapağı gibi özellikleri ile dış
tasarımda dikkat çekici çizgilere ve gelişmiş teknolojilere sahip. 4670 mm uzunluğu,
1855 mm genişliği,1740 mm yüksekliği ve 2750 mm aks mesafesine sahip olan
araç, sınıfının en geniş hacmini sunarak kullanıcılara ekstra konfor alanı sağlıyor.
İç mekânda ise siyah ve bej renk opsiyonlu tamamen premium deri koltuklarla
donatılan yeni G01 PRO, açılabilir cam tavanı, 64 renkli ambiyans aydınlatması
ve iyileştirilmiş NVH (gürültü, titreşim ve sertlik konforu) ve kablosuz şarj
sayesinde üst seviye bir SUV modelden beklenen konfor ve ferahlık hissini kullanıcılara
sunuyor. Teknoloji tarafında ise 8.8 inçlik gösterge ekranı sürüş
detaylarına yalın bir görünümle kolay erişim olanağı tanırken yeni 14,6 inçlik
multimedya ekranı bilgiye, eğlenceye ve daha fazlasına tek bir arayüzde erişim
sağlıyor. Bununla birlikte yeni G01 PRO,360 derece HD kamera sistemi ile park ve
manevraları kolaylaştırıyor. Yeni SWM G01 PRO, CHANGAN tarafından geliştirilen
yeni 1.5 TGDI 'Blue Core' benzinli motorla donatılıyor. 5500 d/d'da aralıksız
olarak 259 saat 46 dakika çalışarak Guinness Rekorlar Kitabı'na giren ve güvenilirliğini
küresel seviyede kanıtlayan bu motor, yeni G01 PRO'da 178 HP güç ve
300 Nm tork değeri ile performans ve verimliliği bir arada sunuyor. 7 DCT çift
kavramalı şanzımanla kombine edilen bu ünite ile yeni G01 PRO, 0'dan 100 km/s
hıza 9.4 saniyede ulaşırken 8.5 lt/100 km'lik bir karma tüketim verisi sunuyor.
Gelişmiş güvenlik ve sürüş destek sistemleri ile donatılan yeni SWM G01 PRO modeli
FCW (Ön Çarpışma Uyarı Sistemi), LDW (Şerit Terk Uyarı Sistemi), LCA (Şerit
Değiştirme Asistanı), RCTA (Arka Çapraz Trafik Uyarı Sistemi), DOW (Kapı Açılma
Uyarısı), BSD (Kör Nokta Uyarı Sistemi), 360 Derece Çevre Görüş Kamerası gibi
ADAS sistemler ile sürüşü daha güvenli kılıyor.

Verimli sürüşün yeni ve yerli ismi JAC E30X aralıkta geliyor!
Eskişehir'de üretimi gerçekleşecek ve aralık ayından itibaren yollara çıkacak olan
JAC markasının tam elektrikli kompakt hatchback modeli E30X, CNCAP'te elde ettiği
5 yıldızlı (%86) güvenliğinin yanında 100 km'de 10 kWh enerji tüketimi ile
sınıfının en iyi verimliliğini sunuyor. Eğlenceli ve enerjik tasarımıyla dikkat
çeken model, 51.5 kWh kapasitesindeki LFP bataryası ile 374 km karma ve 400
km şehir içi menzile sahip. Sınıfındaki rakiplerine göre %15 daha fazla menzil
sunan E30X, fiyat noktasında da %20 daha uygun olarak pazara giriş yapacak. 134
HP motor gücüne sahip olan model, 30 dk'da hızlı şarj özelliği ile donatılıyor.
İç mekânda ise yalın ve ferah bir atmosfer sunan model, 1.45 m2 Panoramik Cam
Tavan (Skylight), siyah veya kahverengi renk seçeneği ve Apple CarPlay ve Android
Auto ile uyumlu 15.6 inç dokunmatik multimedya ekranı ile konfor ve teknolojiyi
aynı noktada birleştiriyor. Modelin 360 Derece Çevre Görüş kamerası park ve
manevralarla tam kontrol sağlıyor. Yeni JAC E30X, güvenlik tarafında BSD (Kör
Nokta Uyarı Sistemi), LDW (Şerit Terk Uyarı Sistemi), FCW (Ön Çarpışma Uyarısı),
AEB (Otomatik Acil Frenleme), LKA (Şerit Takip Asistanı), DOW (Kapı Açılma Uyarısı),
RCTA (Arka Çapraz Trafik Uyarı Sistemi) ve ICA (Akıllı Hız Sabitleyici
Asistanı) sistemleri ile sürüşü güvenli ve konforlu hale getiriyor.


-iDeal Haber Merkezi-
- twitter.com/iDealDataHaber // www.idealdata.com.tr -

Çerez Ayarları

Daha iyi, hızlı ve güvenli bir kullanım sağlamak amacıyla web sitemizde tarayıcı çerezleri kullanıyoruz. Detaylı bilgi için Çerez Aydınlatma Metni 'ni inceleyebilirsiniz.