Ekonomi

Basın Bülteni- Mastercard ve CrescentRating araştırması, erişilebilir seyahatin yükselen bir trend olduğunu gösteriyor


Ödeme sistemleri alanında faaliyet gösteren global teknoloji şirketi Mastercard'ın
CrescentRating iş birliğiyle yayınladığı Müslümanların Seyahat Tercihleri 2025
araştırması, erişilebilir seyahat anlayışı doğrultusunda nöroçeşitli bireyler,
aktif yaşlı gezginler ve çok kuşaklı aile gruplarına özel bulgular sunuyor.
Araştırma, bu gezginlerin benzersiz gereksinimlerini karşılayan seyahat ortamlarına
duyulan temel ihtiyacı ortaya koyuyor.

Dünya nüfusunun yaklaşık %20'si nöroçeşitli
Deloitte Insights'a (2022) göre, dünya nüfusunun yaklaşık %20'si nöroçeşitli olarak
kabul ediliyor ve çeşitli duyusal, iletişimsel, bilişsel ihtiyaçları olan önemli
bir demografiyi temsil ediyor. Ancak, bu bireylerin özel seyahat ihtiyaçları
yeterince ele alınmıyor. Bununla birlikte, nöroçeşitli bireyler, seyahat deneyimine
yaratıcılık, yenilikçi problem çözme, detaylara dikkat ve esneklik gibi
boyutlar katıyor. Uygun şekilde desteklendiklerinde, bu güçlü yönler yalnızca
kendi yolculuklarını geliştirmekle kalmıyor, aynı zamanda daha zengin ve kapsayıcı
bir seyahat kültürüne de katkıda bulunuyor. Turizm endüstrisinin, yolculuklarının
her aşamasında nöroçeşitli gezginleri destekleyen kapsayıcı uygulamaları
hayata geçirmesi gerekiyor. Örneğin, fiziksel alanlar, hizmetler ve teknolojik
arayüzler planlanırken nöroçeşitli bireylerin ihtiyaçlarının göz önünde bulundurulması
önem taşıyor. Yapılandırılmış ortamlar, iyi eğitimli, bilgili, iletişimde
etkili personel ve sezgisel, kullanıcı dostu teknolojiler, nöroçeşitli gezginler
için kaygı ve duyusal aşırı yüklenmeyi önemli ölçüde azaltarak daha rahat
ve kapsayıcı bir seyahat deneyimi sağlayabiliyor.

Seyahatte erişilebilirliğin önemi artıyor
Seyahatte erişilebilirlik, dünya çapında 1 milyardan fazla bireye hitap eden önemli
ve gelişen bir pazar. Bu demografik grup genellikle refakatçileriyle birlikte
seyahat ediyor. Engelli olma sıklığı yaşla birlikte artıyor. Bu durum, çok kuşaklı
aile seyahatlerine çıkan Müslüman gezginler için de geçerli. Nöroçeşitli
gezginleri ağırlayan seyahat seçenekleri için daha fazla ödeme yapmak isteyen
ailelerin %60'ı (TripAdvisor) kapsayıcı deneyimlere yönelik güçlü bir talep oluşturuyor.
Pazardaki önemli gereksinime rağmen, küresel turizm destinasyonlarının
yalnızca %9'u erişilebilirlik çözümlerine sahip (UN Tourism). Ortaya çıkan bu
resim, seyahat sektörünün gerçekten erişilebilir değer önerileri geliştirmesinin
rekabette avantaj getireceğini vurguluyor.

Yaşlı gezginler, 2024'te gezginlerin üçte birini oluşturdu
Turizm sektöründe 60 yaş ve üzeri olarak tanımlanan yaşlı gezginler, 2024 yılında
gezginlerin üçte birini oluşturdu. Bu kişiler, sadece eğlence için değil, aynı
zamanda yaşam boyu hayallere ve kişisel tatmine ulaşmak için seyahat ediyor.
Diğer yandan, 50 yaş ve üzeri Müslümanların sayısı, 2020'de 297 milyondan 2025'te
347 milyonun üzerine çıktı. Bu sayının 2035'e kadar 474 milyona ulaşacağı tahmin
ediliyor. Seyahat endüstrisinin, yaşlı gezginlere daha iyi hizmet verebilmek
için daha empatik ve kapsayıcı bir yaklaşım benimsemesi, basitleştirilmiş teknoloji
alternatifleri, daha görünür ve insan merkezli destek hizmetleri ve huzurlu,
yavaş tempolu, aile odaklı deneyimleri temsil eden pazarlama seçenekleri
sunması gerekiyor. Bu kapsamda, turizm hizmetlerinin yaşlı gezginlerin gerçek dünya
ihtiyaçlarıyla uyumlu hale getirilerek, daha fazla kapsayıcılığı teşvik etmesi
ve uzun vadeli büyüme fırsatlarının kilidini açması mümkün.

Müslüman seyahat pazarını şekillendiren küresel eğilimler
Rapor, 2025 yılında Helal seyahat ortamını şekillendirecek temel eğilimleri araştırıyor
ve gelişen seyahat ortamına genel bir bakış sunuyor. Sorumlu turizm, doğal
çevrenin korunmasını ve yerel toplulukların refahını vurgularken, sürükleyici
deneyimler, gezginlerin daha fazla katılım göstermeleri için yeni bakış açıları
ve fırsatlar sunuyor. Dijital boyuttaki trendler, teknolojideki ilerlemelerin
seyahat deneyimlerini nasıl geliştirdiğini, onları nasıl daha sorunsuz ve entegre
hale getirdiğini gösteriyor. Güvence boyutundaki trendlere odaklanmak, gezginlerin
kendilerini rahat ve güvende hissetmeleri için önem taşıyor. Güvenceye
odaklanmak, yüksek hizmet standartlarını belirliyor ve gezginler arasında güven
tesis ediyor. Raporda Müslüman seyahat pazarını şekillendiren küresel eğilimler,
Rejeneratif Turizm, Sürdürülebilir Hareketlilik, Dijital Detoks İnzivası,
Spor Turizmi, Solo Seyahat, İnsansı Robotik, Helal Yolculuklar için Akıllı Uygulamalar,
Erişilebilir Turizm ve Modern Kadın Gezgin olarak sıralanıyor.


-iDeal Haber Merkezi-
- twitter.com/iDealDataHaber // www.idealdata.com.tr -

Çerez Ayarları

Daha iyi, hızlı ve güvenli bir kullanım sağlamak amacıyla web sitemizde tarayıcı çerezleri kullanıyoruz. Detaylı bilgi için Çerez Aydınlatma Metni 'ni inceleyebilirsiniz.