Ekonomi

Eurasia Rail Fuarı'nın son gününde önemli iş birliklerine imza atıldı


18 Haziran'da İstanbul Fuar Merkezi'nde kapılarını açarak 3 gün boyunca demiryolu
sektörünü buluşturan Eurasia Rail'ın son günü, T.C. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı
Abdulkadir Uraloğlu'nun katılımıyla gerçekleşen imza töreniyle başladı.

Türkiye'nin tek, dünyanın en büyük 3. demiryolu ve hafif raylı sistemler fuarı olan
Eurasia Rail'ın son gününün açılış töreninde, T.C. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'nın
şahitliğinde, TÜRASAŞ Genel Müdürlüğü ile ASELSAN arasında Milli Hızlı
Tren (225 Km/Sa) Cer Zinciri ve Tren Kontrol Yönetim Sistemi Sözleşmesi imzalandı.

Konuşmasına etkinliğe katılmaktan duyduğu memnuniyeti dile getirerek başlayan Ulaştırma
ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, etkinliğin üç gün boyunca İstanbul'da,
demiryolu sanayisinin nabzını tuttuğunu söyledi. Etkinliğin başarılı bir
performans sergilediğini dile getiren Uraloğlu, Eurasia Rail 2025, yeni ortaklıkların
kapısını araladı, fikirlerinizi küresel bir sahneye taşıdı ve demiryolu
sektörünün geleceğine dair umutları yeşertti. Şimdi, bu fuarda kurduğunuz bağlantıları,
paylaştığınız vizyonları ve ürettiğiniz çözümleri hayata geçirme zamanı.
Gelin, birlikte, çevre dostu, yenilikçi ve güçlü bir demiryolu ekosistemi
inşa edelim diye konuştu.

Uraloğlu, 11. Eurasia Rail Fuarı'nda düzenlenen imza törenindeki açıklamalarına
şu şekilde devam etti: Kanuni düzenlemeyi yaptık, demiryolu sektörüne, raylı sistemlere,
önümüzdeki ay açıklayacağımız 500 milyon TL'lik destek programını hayata
geçiriyoruz, hayırlı, uğurlu olsun. Son 23 yılda demiryollarına tam 64 milyar
dolarlık yatırım gerçekleştirdik, demiryollarımızı yeni baştan inşa dersek
yanlış bir ifadede bulunmamış oluruz. Türkiye'nin demiryolu sanayisindeki yükselişi,
küresel arenada daha da güçlenerek devam edecek.

Demiryolu sektörünün, sadece bir ulaşım aracı olmanın ötesinde, ekonomik kalkınma,
sürdürülebilirlik ve küresel entegrasyonun temel taşlarından biri olduğuna işaret
eden Uraloğlu, dünya genelinde demiryolu sistemlerinin, çevre dostu, güvenli
ve ekonomik bir ulaşım çözümü sunarak şehirleri, ülkeleri ve kıtaları birbirine
bağladığını söyledi.

Bizim vizyonumuz, sadece demiryolu ağımızı genişletmek değil, aynı zamanda bu ağda
kullanılacak her bir aracı, her bir bileşeni yerli ve milli imkanlarla üretmek.
diyen Uraloğlu, konuşmasına şöyle devam etti: Hedefimiz, teknolojiyi kendi
ellerimizle şekillendirmek ve uluslararası paydaşlarımızla birlikte sürdürülebilir
ve çevre dostu ulaşım çözümleri sunan bir demiryolu sanayi ekosistemi oluşturmaktır.
Eurasia Rail 2025 de bu küresel vizyonumuzun bir yansımasıdır. UNIFE
yani Avrupa Demiryolu Endüstrileri Birliği 2024 yılındaki Dünya Raylı Sistem
Pazarı Çalışması, küresel raylı sistem tedarik pazarının 2024'ten 2029'a kadar
reel olarak yıllık ortalama yüzde 3 oranında büyüyeceğini öngörüyor. Bu dönemin
sonunda, özellikle 2027-2029 yılları arasında, yıllık ortalama pazar büyüklüğünün,
enflasyona bağlı fiyat artışları hariç, 240,8 milyar avroya ulaşması bekleniyor.
İşte bu dev bütçelerden ve büyüme rakamlarından bahsederken Eurasia Rail
Fuarı, sektörün liderlerini, yenilikçi teknolojilerini ve vizyoner projelerini
bir araya getirerek, demiryolunun geleceğini şekillendiren bir platform olarak
öne çıkıyor.

Açıklamalarına devam eden Uraloğlu, şunları kaydetti: 2023 yılında saatte 160 kilometre
hıza sahip ilk milli elektrikli tren setlerimizi hizmete aldık. Şubat
ayında saatte 225 kilometre hıza sahip milli elektrikli hızlı tren seti projemizin
de ilk kaynağını yaparak üretim sürecini başlattık. 2026-2028 yılları arasında
225 kilometre/saat hıza sahip toplam 14 set üreterek vatandaşımızın hizmetine
sunmuş olacağız. E5000 Milli Elektrikli Lokomotifimiz, 5 megavat gücünde, 140
km/s hıza sahip, Avrupa Birliği Demiryollarında Karşılıklı İşletilebilirlik (TSI)
sertifikalı, yük ve yolcu taşımacılığına uygun yeni nesil bir teknolojinin
ürünüdür. Öncü demiryolu araçları üreticimiz Türkiye Raylı Sistem Araçları Sanayii
AŞ (TÜRASAŞ) bu tür başarılı projeleriyle Orta Doğu'nun en büyük raylı araç
üreticisi haline gelmiştir. Hatta TÜRASAŞ sadece 2024 yılında yaklaşık 10 milyar
liralık satış gerçekleştirdi. Türkiye'nin 500 Büyük Sanayi Kuruluşu 2024 Raporu'nda
TÜRASAŞ bir önceki yıla göre 174 basamak birden yükselerek 225. sıraya
yerleşti. Zaten Türkiye'de faaliyet gösteren tüm firmalarımız neleri başarabileceklerini
bugüne kadar hayata geçirdikleri proje, ürün ve eserlerle göstermişlerdir.
Türkiye'nin demiryolu sanayisindeki yükselişi, küresel arenada daha da güçlenerek
devam edecek.

Eurasia Rail Fuar Direktörü Semi Benbanaste ise imza töreninin açılışında şu açıklamalarda
bulundu: Kıymetli katılımlarınızla gerçekleştirdiğimiz Avrasya bölgesinin
öncü, dünyanın üç büyük fuarından biri olan 11. Uluslararası Demiryolu,
Hafif Raylı Sistemler, Altyapı ve Lojistik Fuarı-Eurasia Rail'a hoş geldiniz. Kapılarını
11. kez açan Eurasia Rail Fuarı'nda sizlerle bir arada olmanın mutluluğunu
yaşıyoruz. Avrasya bölgesinin tek ve dünyanın en büyük üç fuarından biri
olan Eurasia Rail, kamu ve özel sektörün en son ürün ve teknolojilerine yer verip,
sektördeki kilit alıcı ve karar vericileri uluslararası platformlarda buluşturarak
ülke ekonomisine destek olmaya devam ediyor. Yeni iş ve iş birlikleri yaratılması
amacıyla organize ettiğimiz yurt dışı alım heyeti programımız geçtiğimiz
yıllarda çok verimli sonuçlar verdi ve vermeye de devam ediyor. Bu yıl da
üç gün boyunca 40 ülkeden 150'nin üzerinde yerli ve yabancı davetli satın almacıyı,
yüzlerce katılımcı firma ve binlerce profesyonel ziyaretçiyi buluşturdu. Aynı
zamanda fuarda bu yıl, 17 farklı ülkeden 214 katılımcı ve 276 markaya ev sahipliği
yaptık. ICA Events olarak Eurasia Rail'ın ana fuarlarımızdan biri olmasından
gurur duyuyoruz. Bu organizasyonla Türkiye'nin küresel arenada demiryolu
sektöründe daha güçlü bir konuma ulaşmasına katkı sağlamak en büyük amacımız. Devletimizin
ve tüm karar vericilerimizin attığı tüm güçlü adımlara destek olmayı
sürdürmeyi hedefliyoruz. Türkiye'nin ekonomik, teknolojik ve sosyal ağına katkı
sağlamayı sürdürerek iş birliklerimiz genişleyecek ve geleceğe yönelik projelerle
aktif rol almaya devam edeceğiz.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Araştırmaları Merkezi (UDHAM) Başkanlığı da
fuarın son gününde üç önemli anlaşmaya imza attı. Vagon Takip Projesi ile MARMARAY
Araçlarının Pantograflarının Yerlileştirilmesi Projesi, UDHAM Başkanlığı, TCDD
Taşımacılık A.Ş. ve TÜRASAŞ arasında imzalanırken, Dijital Demiryolu Yönetim
Sistemi Projesi ise UDHAM Başkanlığı, Ulaştırma Hizmetleri Düzenleme Genel Müdürlüğü
(UHDGM) ve TÜRKSAT A.Ş. iş birliğiyle hayata geçirildi.

Uluslararası Demiryolu, Hafif Raylı Sistemler ve Lojistik Fuarı-Eurasia Rail, son
günündeki etkinlik programıyla devam ediyor.


-iDeal Haber Merkezi-
- twitter.com/iDealDataHaber // www.idealdata.com.tr -

Çerez Ayarları

Daha iyi, hızlı ve güvenli bir kullanım sağlamak amacıyla web sitemizde tarayıcı çerezleri kullanıyoruz. Detaylı bilgi için Çerez Aydınlatma Metni 'ni inceleyebilirsiniz.