Basın Bülteni- Adform, reklam bütçelerinde performans ve imaj dengesini sağlıyor
Ekonomi
Basın Bülteni- Adform, reklam bütçelerinde performans ve imaj dengesini sağlıyor
Dijital reklamcılığın hızla büyüdüğü, ekonomik belirsizliklerin ve maliyet baskılarının
arttığı bu dönemde, markalar reklam bütçelerini nasıl dengeleyeceklerini
sorguluyor. Adform Türkiye, MEA ve Orta Asya Başkanı Cem Eroğlu, Zor zamanlarda
bütçelerin sadece performansla sınırlanması, markaların sürdürülebilirliğini
tehlikeye atabilir. Hem kısa vadeli dönüşüm hem de uzun vadeli marka güvenini
sağlamaya yönelik dengeli stratejiler gerekiyor diyor.
Küresel ölçekte reklam sektörü, hızla dijitalleşen medya platformları, değişen tüketici
davranışları ve ekonomik belirsizliklerle şekilleniyor. 2024 yılı itibarıyla,
küresel medya yatırımlarının 947 milyar 70 milyon dolara ulaştığı tahmin
ediliyor. Bunun da yüzde 60'ının dijital mecralara yönlendirildiği öngörülüyor.
Dijital reklamcılıkla ilgili büyüme, özellikle sosyal medya ve geleneksel arama
motorlarının etkisiyle hızlanıyor.
Küresel çapta medya yatırımları yüzde 8,1 oranında bir artış gösterirken Türkiye
ise yüzde 39,4'lük büyüme ile en hızlı büyüyen medya pazarı olarak öne çıkıyor.
Reklamcılar Derneği (RD), Reklamverenler Derneği (RVD) ve İnteraktif Reklamcılık
Derneği (IAB) tarafından yayımlanan '2024 Türkiye Medya ve Reklam Yatırımları
Raporu'na göre, Türkiye'de geçen yıl toplam medya ve reklam yatırımları 253
milyar 600 milyon TL olarak gerçekleşmiş durumda. Bu, bir önceki yılın aynı dönemine
göre yüzde 78,9'luk büyük bir artışa işaret ediyor. Medya yatırımlarının
çoğu dijital platformlarda yoğunlaşırken, dijital yatırımlar 158 milyar TL'yi geçiyor
ve bunun büyük kısmını da sosyal medya reklamları oluşturuyor.
Öte yandan, perakende medyanın da Türkiye'deki reklam yatırımları içinde önemli
bir yer tutmaya başladığı ve markaların yüzde 74'ünün perakende medya için bütçe
ayırdığı dikkat çekiyor. Bu yükselen tabloda reklam sektörünün, ekonomik dalgalanmalar
ve değişen tüketici davranışlarıyla yeniden şekillendiği de gözden kaçmıyor.
PERFORMANS VE İMAJ KAMPANYALARININ ETKİLERİ
Bu dönemde özellikle dijital reklamcılıkta önemli bir büyüme bekleniyor. Ancak markalar,
giderek artan maliyet baskıları ve belirsizlikler karşısında reklam stratejilerini
yeniden gözden geçiriyor. Zorlu ekonomik dönemlerde, reklam bütçelerinin
nasıl dengelemesi gerektiği, markaların sürdürülebilir büyüme sağlamaları
açısından kritik bir konu haline gelmiş bulunuyor. En önemli zorluk, kısa vadeli
dönüşüm hedefleriyle markanın uzun vadeli itibarını korumak arasında dengeyi
kurabilmekte yaşanıyor.
'Performans odaklı reklamlar' hemen sonuç almak isteyen markalar tarafından tercih
edilirken, 'imaj kampanyaları' ise uzun vadede marka değerini artırmaya yardımcı
oluyor. Ancak, ekonomik belirsizlikler ve maliyet baskıları altında, birçok
marka kısa vadeli dönüşümleri ön planda tutmak zorunda kalıyor.
Zor zamanlarda bütçe yönetimini sadece performansla sınırlamanın, markaların
sürdürülebilirliğini tehlikeye atabileceğini söyleyen Adform Türkiye, MEA ve Orta
Asya Başkanı Cem Eroğlu Performans ve imaj kampanyalarını dengeli bir şekilde
yönetmek, markaların hem anlık sonuç almasını hem de uzun vadede güçlenen bir marka
algısı oluşturmasını sağlar diyor.
ADFORM'UN ARAÇLARIYLA DENGEYİ KURMAK
Bu noktada Adform, reklamverenlerin bütçelerini optimize ederek hem performans hem
de imaj kampanyalarını dengeli bir şekilde yürütmelerine yardımcı olan çözümler
sunuyor. Campaign Planner aracı, gerçek zamanlı analizler ve otomatik omnichannel
medya planı önerileriyle markaların hedef kitlelerine en doğru zamanda en
verimli şekilde ulaşmalarını sağlıyor. ID Fusion çözümü ise çerezsiz reklamcılık
ve gizlilik regülasyonlarına uyum konusunda markaların daha doğru ve verimli
reklamlar yapmalarına imkan tanıyor.
Dijital medyanın hızlı büyümesi ve performans reklamlarının kısa vadede daha fazla
ilgi görmesiyle birlikte, markaların imaj kampanyalarına da yatırım yapmayı
sürdürmeleri gerektiğinin gerektiğine vurgu yapan Cem Eroğlu, Adform'un sunduğu
bu yenilikçi çözümlerle markalar, reklam bütçelerini sadece kısa vadeli dönüşüm
hedefleriyle değil, uzun vadeli değer yaratma ve güven inşa etme stratejileriyle
de kullanabiliyor. Önümüzdeki dönemde, reklamverenlerin sadece dönüşüm değil,
uzun vadeli marka güvenini ve itibarını sağlamaya yönelik stratejilere daha
fazla önem vermesi bekleniyor diye anlatıyor.
-iDeal Haber Merkezi-
- twitter.com/iDealDataHaber // www.idealdata.com.tr -
Daha iyi, hızlı ve güvenli bir kullanım sağlamak amacıyla web sitemizde tarayıcı çerezleri kullanıyoruz.
Detaylı bilgi için
Çerez Aydınlatma Metni 'ni inceleyebilirsiniz.