Firma

Hitit, Teklifler ve Siparişler ile Modern Havayolu Perakendeciliği platformu olan Hitit Oxygen isimli ürününü tanıttı


Hitit, havayolu şirketlerinin operasyonlarını tepeden tırnağa yenilemelerini sağlayan
yeni ve tam kapsamlı Teklifler ve Siparişler ile Modern Havayolu Perakendeciliği
platformu olan Hitit Oxygen isimli ürününü tanıttı.

IATA'nın Modern Havayolu Perakendeciliği standartlarına uygun olarak geliştirilen
ve sertifikalandırılan Hitit Oxygen, havayollarının kendine özgü Teklifler ve
Siparişler (Offers and Orders) oluşturmasına ve yönetmesine olanak tanıyarak,
havayollarının zengin seyahat içeriğinin çok kanallı dağıtımı, kişiselleştirilmiş
teklifler ve dinamik fiyatlandırma gibi geniş iş fırsatları yaratmalarının önünü
açıyor.

Aktif olarak kullanıma geçmiş olan ve gelecek yılın sonuna kadar yıllık 12 milyondan
fazla yolcuyu işleme alması beklenen Hitit Oxygen, bu vesileyle an itibariyle
dünyanın en büyük canlı Modern Havayolu Perakendeciliği uygulaması oldu.

20.06.2025 / Cenevre - Hitit, Modern Havayolu Perakendeciliğine (Modern Airline
Retailing - MAR) yönelik yeni çözümü Hitit Oxygeni, IATA'nın Cenevre'deki yönetim
ofisinde düzenlenen IATA Teklifler ve Siparişler Forumu'nda tanıttı. Teklifler
ve Siparişler ile Modern Havayolu Perakendeciliği, hava taşımacılığı endüstrisi
için en önemli öncelikler arasında yer alıyor ve IATA'nın yanı sıra dünyanın
en büyük havayollarından oluşan bir konsorsiyum tarafından aktif olarak destekleniyor.
Özünde temel bir iş süreçleri ve dijital dönüşüm projesi olan MAR
yaklaşımı, havayollarına daha fazla çeviklik sağlayıp ürünleri, veri ve gelir
akışları üzerinde daha iyi kontrol sahibi olmasına olanak tanırken, ayrıca maliyet
tasarrufu ve gelir artışı fırsatları sunmayı da amaçlamaktadır.

Modern Havayolu Perakandeciliği, endüstride eskiden beri kullanılmakta olan PNR
(Yolcu İsim Kaydı), EMD (Elektronik Muhtelif Belge) ve biletlerin geleneksel yapısını,
Teklif ve Siparişler kapsamındaki modern ve esnek veri standartlarıyla
değiştiriyor. Bu yeni yapı sayesinde havayolu şirketleri artık, sadece geleneksel
hava yolculuğu ürün ve hizmetlerini değil, aynı zamanda uçuşlardan bağımsız
hizmetleri ve üçüncü taraf ürünlerini de sunabilecekler. Modern Havayolu Perakendeciliği
ile dijital dönüşümlerine yeni bir boyut kazandıracak olan havayolları,
bu ek hizmetlerle yolculara daha doğru kişiselleştirme ve daha kusursuz bir
müşteri deneyimi sağlayacak çok daha zengin içerikleri yolcularla buluşturabilecekler.

Teklif ve Sipariş Yönetimi Geleneksel Süreçlerin Yerini Alacak
Hitit Oxygen, Hitit'in havayolu seyahat endüstrisi için kritik öneme sahip ancak
çevik yazılım çözümleri konusundaki derin deneyiminin yanı sıra, IATA ve Havayolu
Perakendeciliği Konsorsiyumu tarafından belirlenen Modern Havayolu Perakendeciliği
standartları ve yönergelerinden yararlanılarak geliştirildi. Hitit'in IATA
Havayolu Perakendeciliği Olgunluk Endeksi sıralamasında uzun süredir devam
eden liderliği ve Partner havayolu şirketleriyle yakın çalışmaları ile üretilen
Hitit Oxygen, havayollarına özgü Teklifler ve Siparişler ile belirli havayolu
kanallarında canlı kullanıma geçti. Bugün itibariyle bu kanallar, geleneksel bilet
satışları yoluyla yılda 12 milyondan fazla yolcuyu işlemekte olup, bu hacimlerin
Hitit Oxygen'e süregelen geçişi ile şu anda sektörde faaliyet gösteren en
büyük Modern Havayolu Perakendecilik sistemi olarak yer bulmaktadır.

Hitit Oxygen'in sürekli iyileştirme ve geliştirme çalışmaları devam etmekte olup,
önümüzdeki dönemde daha fazla Partner havayoluna ve diğer kanallara doğru genişlemesi
de devam edecektir. Ürünün aktif olarak sürekli gelişim ve büyüme süreci
içinde olması, ürünün daha da güçlenmesi ve dolayısıyla havacılık endüstrisine
daha fazla değer, verimlilik ve maliyet tasarrufu sağlaması bekleniyor.

Hitit Genel Müdürü Nevra Onursal Karaağaç, sektörün geleceğine yön veren Hitit Oxygen
hakkında şunları söyledi: Havacılık çok keyifli olmakla birlikte, regülatif
yapısı ve düşük kâr marjları ile zorlu sektörlerin başında geliyor. 31 yıl
önce Hitit, havacılık ve seyahat teknolojileri geliştirmek için yola çıktığında,
odağında yolcuları ve havayollarını bekleyen dijital dönüşümün merkezinde olmak
vardı. Bunu da her yıl yeni bir ürün geliştirip partnerlerinin hizmetine sunarak
başardı. Yenilikçi ve esnek teknolojisiyle sektörde önemli bir yer edinen
Hitit, bu sefer yine uzun soluklu bir Ar-Ge ve iş geliştirme sürecinin andından
yeni ürününü pazara sundu. Kişiselleştirmeye olanak tanıyan veriler, teknolojinin
bize sunduğu imkânlarla birleşince artık havayolları, yolcularına çok daha
kişisel teklifler sunabilecekleri, operasyonlarını çok daha dijital yönetebilecekleri
ve büyük maliyet avantajları yaşayacakları bir döneme adım atacak. Biz
de Hitit Oxygen ile havayollarını bu stratejik dönüşüme hazırlayacağız.

Hitit Oxygen: Gökyüzü Nefes Alacak
Karaağaç, Hitit'in yeni ürününe Oxygen adını vermelerini ise şöyle açıkladı: Sektörde
büyük bir dönüşümün eşiğindeki havayolları ve bağlantılı tüm seyahat sektörü
oyuncularına nefes alabilecekleri bir ortam yaratacak bir üründen bahsediyoruz.
Bu nedenle ürünümüzü en iyi tanımlayan kelimenin Oxygen olduğunu düşündük.
Bu büyük dönüşümün gerekliliğinin bilincinde olup, nereden başlayacağına karar
veremeyen havayolu firmalarına gerçek anlamda nefes alabilecekleri bir ürün sunuyoruz.
Hitit Oxygen sayesinde, planlama, uyum ve iş birliği gerektiren bu stratejik
dönüşümde havayollarının yanında olacağız.


-iDeal Haber Merkezi-
- twitter.com/iDealDataHaber // www.idealdata.com.tr -

Çerez Ayarları

Daha iyi, hızlı ve güvenli bir kullanım sağlamak amacıyla web sitemizde tarayıcı çerezleri kullanıyoruz. Detaylı bilgi için Çerez Aydınlatma Metni 'ni inceleyebilirsiniz.