Firma

Analiz- Tofaş Türk Otomobil Fabrikası Finansal Değerlendirme Raporu (Alnus Yatırım)




Hedef Fiyat(TL): 357.50
Tavsiye: AL
Potansiyel Getiri(%): 64.59
Yüksek Maliyet Artışı, Faaliyet Kârlarını Baskılamıştır!
- Şirketin, 2025/06 döneminde elde ettiği Hasılat, geçen yılın aynı dönemine(2024/06)
göre 13,72 Milyar TL(yüzde 16,87) civarında artış göstererek, 95,10 Milyar
TL düzeyinde gerçekleşmiştir. Satışların Maliyeti ise, aynı dönemler arasında
19,21 Milyar TL civarında(yüzde 27,38) artmış ve cari dönemde 89,38 Milyar TL
düzeyinde yer almıştır. Hasılat tarafındaki artışın, Satışların Maliyeti'ndeki
artıştan daha sınırlı olması(-) sonrasında, şirketin Brüt Kâr rakamı senelik bazda
5,35 Milyar TL(yüzde 44,52) tutarında azalmış(-) ve cari dönem finansallarında
6,67 Milyar TL tutarında gerçekleşme göstermiştir. Şirketin Brüt Kâr Marjı
da, geçen seneki yüzde 14,77 seviyesinden yüzde 7,01 düzeyine hızla gerilemiştir(-).

- Şirketin Faaliyet Giderleri, 'Garanti, Nakliye ve Sigorta ile Reklam' giderleri
öncülüğünde, geçen yılın aynı dönemine göre 1,16 Milyar TL artış göstermiş ve
cari dönemde 7,05 Milyar TL olmuştur. 2024/06 dönemi finansallarına ''Faaliyetlerden
Kaynaklanan Net Kur ve Vade Farkları'' kaynaklı olarak 780,0 Milyon TL tutarında
Diğer Net Esas Faaliyet Gelirleri kaydeden şirket, yine aynı kalemlerin
negatif bakiye vermesiyle cari dönem finansallarına 289,3 Milyon TL düzeyinde
Diğer Net Esas Faaliyet Giderleri yazmıştır. İki ana kalemde ortaya çıkan net
2,24 Milyar TL'lik kötüleşmenin, Brüt Kârdan gelen 5,35 Milyar TL'lik negatif etki
ile birleşmesi sonrasında, şirketin Esas Faaliyet Kârı/Zararı kaleminde geçen
yılın aynı dönemine göre 7,59 Milyar TL(yüzde 109,62) azalış(-) ortaya çıkmış
ve 666,0 Milyon TL civarında Zarar yazılmıştır. Amortisman giderlerinin dahil
edilip, kur farkları ve tek seferlik diğer gelirlerin dahil edilmediği FAVÖK rakamı
ise, senelik bazda 7,09 Milyar TL(yüzde 69,19) düzeyinde azalmış(-) ve 3,16
Milyar TL civarında gerçekleşmiştir. Şirketin Esas Faaliyet ve FAVÖK Marjları
da, sırasıyla yüzde 8,50'den yüzde - (eksi)0,70'e ve yüzde 12,59dan yüzde 3,32'ye
gerilemiştir(-).

Enflasyon Muhasebesi Kaynaklı Parasal Kayıpta Ortaya Çıkan Toparlanma, Net Kâr'daki
Baskıyı Azaltmıştır!
- Cari dönemde, şirketin Net Yatırım Faaliyet Gelirleri, 290,6 Milyon TL civarında(2024/06'da
111,6 Milyon TL olmuştur) gerçekleşmiştir. Net Finansman Gelirleri
ise, ''Net Faiz Gelirleri'' alt kalemindeki azalışın büyük orandaki etkisiyle
911,0 Milyon TL civarında azalışla 2,90 Milyar TL düzeyinde yer almıştır. Geçen
yıl ortaya çıkan 444,9 Milyon TL tutarındaki Ertelenmiş Vergi Geliri, cari dönemde
337,3 Milyon TL tutarında olmuştur. Diğer yandan, geçtiğimiz yılın ilk 6
ayında 5,44 Milyar TL tutarında TMS 29 enflasyon muhasebesinden gelen Net Parasal
Pozisyon Kaybı yazan şirket, cari dönemde 4,18 Milyar TL iyileşmeyle aynı kaleme
1,26 Milyar TL'lik gider kaydetmiştir..
- Özetle, Esas Faaliyet Kârı/Zararı kaleminde ortaya çıkan 7,59 Milyar TL'lik negatif
etki, TMS 29'dan gelen parasal pozisyon kaybındaki azalışın desteği ile faaliyet
dışı kısımda meydana gelen 3,34 Milyar TL'lik iyileşme sonrasında, şirketin
Dönem Net Kârı/Zararı kaleminde 4,25 Milyar TL civarında bir azalış görülmesini
sağlamış ve cari dönemde 1,60 Milyar TL Kâr ortaya çıkmıştır. Şirketin Net
Kâr Marjı ise, kâr düşüşüne pararlel olarak yüzde 7,18'den yüzde 1,68'e gerilemiştir(-).

Operasyonel Gelişmeler, Beklentiler ve Hedef Fiyatımız,

Şirketin hasılat kırılımlarına baktığımızda,
- Cari yılın ikinci çeyreğindeki(2025/2.Çeyrek) yurt içi satış hasılatı, geçen yılın
aynı çeyreğine göre 34,94 Milyar TL düzeyinde oldukça yüksek(yüzde 142,01)
artış kaydetmiştir. Bu durum, yılın ilk 6 ayındaki yurt içi satış hasılatının
da, geçen yılın ilk yarısına göre 20,44 Milyar TL'lik(yüzde 34,39) artış oluşmasını
destekleyen unsur olmuştur.
- 2025/2.Çeyrek'te, yurt dışı satış hasılatı ise, geçen yılın aynı dönemine göre
533,8 Milyon TL'lik sınırlı(yüzde 8,78) artışa işaret ederken, 1.Çeyrek'teki daralmanın
etkisiyle 2025/06 dönemindeki yurt dışı satış hasılatı, geçen yılın aynı
dönemine göre 7,16 Milyar TL(yüzde 39,59) tutarında azalış göstermiştir

Üretim ve satış adetlerini karşılaştırdığımızda ise,
- Cari yılın ilk yarısında(2025/06), 59 Bin 450 adet üretim yapılırken, 58 Bin 408
adet ise satış yapılmıştır. 2024 yılının aynı döneminde(2024/06) ise, 94 Bin
653 adet üretim yapılırken, 89 Bin 664 adet ise satış yapılmıştı. Hem üretim,
hem de satış adetlerindeki keskin azalışların sebeplerini şöyle sıralayabiliriz.
I. Egea modelinin üretim adedi 17 Bin 909 adetlik sert gerileme(2024/06: 40 Bin
812 adet, 2025/06: 22 Bin 903 adet) gösterirken, bu modelin satış adedi de 16 Bin
343 adetlik(2024/06: 39 Bin 199 adet, 2025/06: 22 Bin 856 adet) azalış göstermiştir.
II. 2024/06 döneminde, 32 Bin n254 adet üretim ve 29 Bin 495 adet satış yapılan
MCV modelinden ise, 2025 yılında hiç üretim yapılmazken, modelin satış adedi ise
sadece 4 olmuştur.
- İthalat ve satış adetlerini karşılaştırdığımızda ise,
- 2025/06 döneminde, 58 Bin 631 adet ithalat yapılırken, 57 Bin 495 adet satış rakamına
ulaşılmıştır. 2024/06 döneminde ise, 11 Bin 479 adet ithalata karşılık,
11 Bin 254 adet satış sayılmıştır. 2025 ve 2024 yılları arasındaki bu keskin fark,
Stellantis Türkiye paylarının devralma işlemlerinin başlaması ile Pugeout,
Citroen, Opel ve DS markalarının şirket çatışı altında satışının yapılıyor olmasından
kaynaklanmaktadır.

Şirketin, yurt içi satış adetlerine Stellantis Türkiye etkisini de ekleyerek güncellediği
2025 yılı beklentileri ise şu şekildedir,
- Toplam yurt içi perakende hafif araç pazarına ilişkin olarak, daha önce duyurulan
900 Bin ila 1,1 Milyon adet arasındaki beklenti 1,1 Milyon ila 1,2 Milyon arasına
revize edilmiştir. Şirketin, kendi yurt içi satışlarına ilişkin adet öngörüsü
de, daha önceki 110 Bin ila 130 Bin aralığından 300 Bin ila 330 Bin aralığına
yükseltilmiştir.
- Şirketin, kendi ihracat adetlerine ilişkin tahmini, 70 Bin ila 90 Bin adet aralığından
70 Bin ila 80 Bin adet aralığına revize edilmiştir.
- Şirketin üretim beklentisi de, 150 Bin ila 170 Bin adet aralığından 150 Bin ila
160 Bin adet aralığına çekilmiştir.
- Yatırım Harcamaları tahmini, 150 Milyon Euro düzeyinde sabit bırakılmıştır.
- Vergi öncesi kâr marjı öngörüsü ise, 2025 yılı için yüzde 3 civarında olarak öngörülürken,
2028 yılı tahmini ise yüzde 5 ila yüzde 7 aralığında yer almaktadır.
Operasyonel Gelişmeler, Beklentiler ve Hedef Fiyatımız,
Finansal Tahminler,
Şirketin cirosunda, Stellantis Türkiye paylarının satın alınmasıyla devreye giren
Pegueout, Opel ve Citroen gibi yeni araç markalar ile yeni K0 modeli aracın oluşturacağı
momentumun etkisi görülmeye başlanmış durumda. Dolayısıyla, şirketin
yurt dışı pazarlardaki ivme kaybına rağmen, yurt içi taraftan gelmesini beklediğimiz
güçlü etkiyle yüzde 50'lik senelik artış olacağını öngörüyoruz. Maliyet
kalemlerinde iyileşme beklentisiyle de, kâr marjlarını(brüt kâr, esas faaliyet
kârı, net kâr) 2024 seviyesinin hayli üzerinde olarak konumlandırıyoruz. Şirketten
önümüzdeki 5 yıllık dönemde özkaynaklara oranla yüzde 11'lik ortalama temettü
ödemesi beklerken, sermaye harcamaları marjının ise, ortalama yüzde 4'lük marj
ile ilerlemesini bekliyoruz.

Değerleme,
Şirket değerlemesi için İNA(İndirgenmiş Nakit Akımları) yöntemini yüzde 100 ağırlık
ile kullandık. Buna göre, 178 Milyar 748 Milyon 702 Bin 640 TL hedef piyasa
değerine ulaşılmış olup, hisse başına hedef fiyatımızı, daha önce belirlediğimiz
275,00 TL seviyesinden 357,50 TL'ye revize ediyoruz. ''AL'' olan tavsiyemizi
ise koruyoruz.




* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı
kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti, aracı kurumlar, portföy
yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında
imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır.
Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların
kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve
getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan
bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar
doğurmayabilir.


Önemli Not: Bu haberde dosya eki bulunmaktadır. Kullanıcılarımızın dosyaya erişmek için
Manşet'in üst kısmında yer alan linki tıklamaları yeterlidir.

-iDeal Haber Merkezi-
- twitter.com/iDealDataHaber // www.idealdata.com.tr -

Çerez Ayarları

Daha iyi, hızlı ve güvenli bir kullanım sağlamak amacıyla web sitemizde tarayıcı çerezleri kullanıyoruz. Detaylı bilgi için Çerez Aydınlatma Metni 'ni inceleyebilirsiniz.