TAVHL- Sınırlı Negatif
Hisse Kodu TAVHL
Piyasa Değeri (mlr TL) 90.2
Piyasa Değeri (mln $) 2.224
TAVHL 2025 2.çeyrekte 19.53mlr TL hasılat, 6.35 mlr TL FAVÖK, 191m TL net zarar
ile beklentilerin altında sonuçlar açıkladığını görmekteyiz.
Satış kırılımına baktığımız zaman satışların yaklaşık %55'ini oluşturan ana iş kolu
olan havacılık gelirleri ve yer hizmetlerinde büyüme ? bazlı %6 olarak gerçekleşirken
yiyecek içecek ve prime class-salon hizmetlerindeki büyüme ? bazlı %17
bandında görsek de faaliyet karlılığına baktığımız zaman havacılık gelirleri
ve yer hizmetlerindeki büyümenin daha fazla olduğunu görmekteyiz.
Trafik verilerine baktığımız zaman toplam yolcu trafiği yılın ilk yarısında geçtiğimiz
yılın aynı dönemine göre %4 büyüme gösterirken şirket için önemli lokasyon
olan Almatı'da(toplam trafiğin %11-14'ü) büyüme %8 olarak gerçekleşirken Esenboğa
%2 , Antalya ise yatay seyretmiştir. Ortadoğu trafiği ve Antalya trafik verileri
jeopolitik gelişmelerden etkilense de özellikle Antalya'nın etkisini önümüzdeki
dönemlerde daha çok göreceğimizi düşünmekteyiz. Toplam ilk yarıda dış
hat yolcu trafiği %5 artış gösterirken iç hat trafiği ise %3 artış göstermektedir.
Karlılığa baktığımız zaman geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre brüt kar ve favök
marjında hafif aşağısında gerçekleşse de çeyreksel toparlanmanın devamını görmekteyiz.
FAVOK için beklentilerimize paralel sonuçlansa da Net Kar tarafında 701m
TL beklerken 191m TL Net Zarar ile beklentilerimizin altında rakamlar açıklamıştır.
Bu sapmanın sebebini ise paritenin artışı sonucu TL ve USD parasal varlıklarda
oluşan çevrim farkları ve ertelenmiş vergi gibi alt nakit dışı kalemlerden
oluşmuştur.
Borç yapısı ise ? bazlı baktığımızda yoğun yatırım programına rağmen finansal borçta
kısmi azalmayı pozitif yorumlamaktayız. Net borç ise ? bazlı %4 azalış göstermiştir.
Şirket 3.29x NetBorç/FAVOK çarpanıyla işlem görmekte olup yıl sonu 2.5-3
çarpan hedeflemektedir.
Sonuç olarak beklentiye paralel satış ve favok rakamını pozitif yorumlasak da nakit
dışı kalemlerden kaynaklı oluşan net zararı sınırlı negatif yorumlamaktayız.
Operasyonel anlamda bozulma gözükmezken trafik verilerine baktığımızda güçlü
yaz etkisinin devamını görmekteyiz. Antalya yatırımının pozitif etkisini önümüzdeki
dönemde daha fazla göreceğimizi , Almata potansiyeli ve küresel havacılık
büyüme projeksiyonlarına da baktığımızda güçlü hikayenin devamını beklemekteyiz.
Şirket yoğun yatırım dönemi içerisinde olduğu için finansal giderlerin baskısını
hissetsek de sürdürülebilir büyümenin bu durumu törpülediğini düşünmekteyiz.
Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı
kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti, aracı kurumlar, portföy
yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında
imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır.
Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların
kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve
getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan
bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar
doğurmayabilir.
Önemli Not: Bu haberde dosya eki bulunmaktadır. Kullanıcılarımızın dosyaya erişmek için
Manşet'in üst kısmında yer alan linki tıklamaları yeterlidir.
-iDeal Haber Merkezi-
- twitter.com/iDealDataHaber // www.idealdata.com.tr -
Daha iyi, hızlı ve güvenli bir kullanım sağlamak amacıyla web sitemizde tarayıcı çerezleri kullanıyoruz.
Detaylı bilgi için
Çerez Aydınlatma Metni 'ni inceleyebilirsiniz.